Son dakika e-ihracat haberleri ile ilgili DHA'ya eklenen tüm haberler bu sayfada yer almaktadır. Geçmişte yaşanan e-ihracat gelişmeleri, bugün yaşanan en flaş gelişmeler ve çok daha fazlası sürekli güncel olan e-ihracat haber sayfamızda...
haber başlıkları altta listelenmiştir. Son dakika haberleri de dahil olmak üzere şu ana kadar eklenen toplam 1.330 e ihracat haberi bulunmuştur.
Ticaret Bakanlığı'ndan e-ihracata yönelik rehberTicaret Bakanlığı tarafından ihracatçılara yönelik elektronik 'e-İhracat Pazarları ve Ülke Gümrük Uygulamaları Rehberi' yayımlandı. Rehberde; ihracatçılara potansiyel pazarlara dair yol haritası sunularak e-ihracata ilişkin ihtiyaç duyabilecekleri bilgiler bir araya getirildi.
Trendyol’un kasım kampanyaları 15 ülkede eş zamanlı başlayacakBu yıl kasım kampanyalarını 15 ülkede eş zamanlı olarak başlatan Trendyol, e-ihracat fırsatıyla Türk üreticilerinin ‘Made in Türkiye’ ürünlerini yurt dışındaki milyonlarca müşterisiyle buluşturacak.
Yarının Köyleri projesinde üçüncü dijital merkez Taraklı’da açıldıTrendyol ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) iş birliğinde yürütülen ‘Yarının Köyleri’ projesi, yerel kalkınmayı desteklemeye devam ediyor. Proje kapsamında Sakarya-Taraklı’da kurulan dijital merkez hizmete girdi.
‘Şartlar ne olursa olsun, altın hiçbir yatırımcısını üzmüyor’Merkez Bankası’nın verilerine göre, 2022’nin ekim ayında 989 TL civarında seyreden altın fiyatlarının, bu yılın aynı döneminde 2 bin 944 TL bandına kadar yükseldiği kaydediliyor. Altın piyasasının dinamiklerini değerlendiren Solis Pırlanta Yönetim Kurulu Başkanı Enes Duman ise “Görüyoruz ki ekonomik şartlar ne olursa olsun, altın hiçbir yatırımcısını üzmüyor. Dalgalanmalar olsa da mutlaka toparlıyor” dedi.
THY, Widect'in 1'inci yılını kutladıTürk Hava Yolları (THY) Hava Kargo Taşımacılığı A.Ş. markası Widect’in 1’inci yılı törenle kutlandı. Düzenlenen etkinlikte konuşan Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, “Seneye 2 milyon paket taşıyacağız. Bunların hepsi ülkemizde üretilen paketler. 1 milyon ürünü Avrupa’ya, Amerika’ya, Avustralya’ya taşıyoruz, taşımışız. 5 yıl içerisinde büyük hedeflerimiz var. 2033 yılında 86 milyon paket taşımayı hedefliyoruz. Artık dünyanın her tarafına gençlerimizin ürettiği teknolojik ürünleri satmalı, dağıtmalıyız” dedi.
'Kodlamayla yetişen bir çocuk bütün mesleklerde etkin olacaktır' BankPozitif Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Erkan Kork, 6. Dijital CEO ve Liderler Zirvesi Vizyon100 programında “Türk gençliği gerçekten bilinçli ve okuyarak geliyor. Buradan bütün ebeveynlere tavsiyem, lütfen çocuklarınızı anaokulundan itibaren kodlamaya gönderin. Üniversitede hangi bölümleri bitirirseniz bitirin, çocukluğundan beri kodlamayla yetişen bir çocuk bütün mesleklerde etkin olacaktır" dedi.
Cosmogenesis Labs, Çin merkezli Sunline Group ile iş birliğine imza attıTürkiye, Çin ile ticaretini kozmetik sektörü aracılığıyla pekiştiriyor. Yerli cilt bakım markası Cosmogenesis Labs, Çin merkezli sağlık grubu ile işbirliğine imza attığını duyurdu. Marka böylece, cilt bakım ürünlerini yıl sonu itibarıyla Çinli tüketicilerle buluşturacak.
INMerge Innovation Summit, Bakü’de sektör liderlerini ağırlayacakAZERBAYCAN'IN başkenti Bakü, 10-11 Ekim tarihlerinde dünyanın dört bir yanından girişimcileri, yatırımcıları ve sektör liderlerini inovasyon teması etrafında bir araya getirmeye hazırlanıyor. Zirve yetkililerinden gelen açıklamaya göre, konuklar arasında YouTube Kurucu Ortağı Steve Chen ve Amazon CTO’su Werner Vogels gibi isimler de bulunuyor.
Bolat: 2024’ün sonuna kadar toplamda 8 milyar dolar e-ihracata ulaşmayı hedefliyoruzTicaret Bakanı Ömer Bolat Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenen E-İhracat Zirvesi’ne katıldı. Burada bir konuşma yapan Bakan Bolat, '2024’ün ilk 8 ayında ise e-ihracatımız geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 94 oranında bir artışla 4.16 milyar dolara yükselmiş ve toplam mal ihracatımız içindeki payı da yüzde 2.7’ye yükselmiş bulunmaktadır.2024’ün sonuna kadar, toplamda 8 milyar dolar e-ihracata ulaşmayı hedefliyoruz' dedi.
İş Bankası ve Kolay İK’dan dijitalleşmeyi hedefleyen KOBİ’lere destekİnsan kaynakları ve personel yönetim platformu Kolay İK, İş Bankası’nın KOBİ’lerin dijitalleşme ihtiyaçlarına yönelik ürün ve hizmetleri tek bir çatı altında sunduğu DijiKolay platformuna katıldı. İş birliği kapsamında KOBİ’ler İK süreçlerini uçtan uca dijitalleştirerek zaman ve maliyetten tasarruf ederken alacakları hizmetlerden de 30 çalışana kadar 12 ay boyunca hiçbir ücret ödemeden yararlanacak.
Cevdet Yılmaz: Yapmamız gereken üretken yapay zekayı desteklemekCumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, İzmir Enternasyonal Fuarı'nın (İEF) açılış resepsiyonunda yaptığı konuşmada yapay zekayı çok iyi analiz etmek ve toplum olarak bu sürece hazırlanmak gerektiğini belirterek, "Öne çıkan kavram üretken yapay zeka. Yapmamız gereken üretken yapay zekayı desteklemek" dedi.
Trendyol, COP29 için çalışmalarını Bakü’de başlattıTrendyol, dünyada sürdürülebilirliğin yönünü belirleyen Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı (COP29) kapsamındaki çalışmalarını Bakü’de başlattı. Şirket, 11-22 Kasım tarihlerinde Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de gerçekleştirilecek etkinlik öncesi, COP29 Başkanlığı tarafından düzenlenen geniş katılımlı medya çalıştayının destekçisi oldu. Dünya liderlerinin küresel iklim değişikliğini ele alacağı konferans öncesi hazırlıklar kapsamında gerçekleştirilen çalıştayda, medyanın sürdürülebilirlik üzerine farkındalık yaratmadaki rolü ve gücüne vurgu yapıldı.
E-ticarette iade masraflarının tüketiciye yansıtılması 1 yıl ertelendiTicaret Bakanlığı, Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'nde yapılan değişiklikle 'e-ticaret'te cayma hakkının kullanılabileceği mal ve hizmetlere ilişkin sınırlamalar ve iade masraflarının tüketici tarafından karşılanabileceğine ilişkin hükümlerin 1 yıl ertelendiğini duyurdu.
Trendyol KOBİ’ler için 2.5 milyar dolarlık ihracat hacmi hedefliyorSatıcılarının tamamını e-ihracatçı hale getirmeyi hedefleyen ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından düzenlenen ’İhracatın Şampiyonları Ödül Töreni’nde de ‘e-ihracat’ kategorisinde 1’incilik ödülünün sahibi olan Trendyol, KOBİ’lerin 27 Haziran Dünya KOBİ Günü’nü kutluyor. Trendyol’un sunduğu çözümlerle e-ihracatla tanışan yerli işletmeler, geçtiğimiz sene 750 milyon dolarlık ihracat hacmi gerçekleştirirken, bu yıl sonu için hedeflerini 2.5 milyar dolara ulaşmak olarak açıkladı. Moda markası yetkilisi Rabia Arslan Sarıkaya, “E-ihracatta yüzde 60’lık bir büyümemiz var. Sene sonunda bu oranı yüzde 100’e taşımak istiyoruz. Trendyol iş ortaklığı sayesinde, dünyanın birçok noktasındaki müşterilerimize ulaşması bizleri çok mutlu ve gururlu hissettiriyor” dedi.
Trendyol e-ihracatta mayıs ayı verilerini açıkladıTrendyol, mayıs ayına ilişkin e-ihracat verilerini açıkladı. Yerli satıcılar bu dönemde yaklaşık 2 milyon ‘Made in Türkiye’ etiketli ürünü sınır ötesine taşıdı. Dünya pazarlarında en fazla siparişi, tekstil ve ev ürünleri aldı.
TİM’den Trendyol’a e-ihracat şampiyonu ödülüTürk ürün ve üreticilerini dünya pazarlarıyla buluşturan Trendyol, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından düzenlenen ‘İhracatın Şampiyonları Ödül Töreni’nde, ‘e-ihracat’ kategorisinde birincilik ödülünün sahibi oldu. Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, ödülü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın elinden aldı.
Aras Kargo’dan e-ihracatı kolaylaştıracak yeni platformAras Kargo tüm işletmeler için e-ihracatı kolaylaştıracak yeni Aras Global platformunu duyurdu. Aras Global’in yeni platformu ile hem her ölçekten e-ticaret şirketleri hem de bireysel kullanıcılar, tek bir site üzerinden farklı lojistik sağlayıcılardan fiyat ve gönderim zamanı alabiliyor. Bunun yanında, dünyanın önde gelen e-pazaryerlerine tam entegrasyon ile ürün gönderimi gerçekleştirmek kolaylaşıyor.
Trendyol, Körfez Bölgesi’ndeki ikinci pop-up mağazasını Cidde’de açtıTrendyol, Körfez Bölgesi’ndeki ikinci pop-up mağazasını Suudi Arabistan’ın Cidde şehrinde açtı. Trendyol’daki ürünlerin sergilendiği mağaza, ünlü oyuncu Engin Altan Düzyatan’ın katıldığı lansmana ev sahipliği yaptı. Üç hafta boyunca ziyaretçileri ağırlayacak mağaza, fiziksel alışveriş deneyimini dijitalle birleştirecek. Ziyaretçiler, beğendikleri ürünleri üzerinde bulunan QR kodları okutarak online satın alabilecek.
Trendyol e-ihracat verilerini açıkladı: 4.5 milyon ürün dünya pazarlarıyla buluştuE-ticaret platformu Trendyol, mart ve nisan ayına ilişkin e-ihracat verilerini açıkladı. Buna göre Türk üreticiler iki aylık dönemde yaklaşık 4.5 milyon ürünü dünya pazarlarıyla buluşturdu. En çok satış yapılan ülkeler Suudi Arabistan ve Azerbaycan oldu.
İstanbul’da ‘Sınır Ötesi E-Ticaret’ konferansı düzenlediTürkiye'nin ihracatında önemli bir lokomotif konumundaki e-ticaretin mimarları, sektörün geleceğini konuşmak için İstanbul’da buluştu. UTEP’in 30 Nisan’da düzenlediği etkinlikle, iş dünyasının e-ticaretin gücünü, teknolojinin önemini ve geleceğin trendlerini keşfetmesi hedeflendi.
Tarkan, ‘Yarının Köyleri’ projesi için yeniden kamera karşısına geçtiMegastar Tarkan, Trendyol ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) iş birliğinde yürütülen Yarının Köyleri projesi için bir kez daha kamera karşısına geçti. Çekimler, projenin ilk aşamasında belirlenen 3 pilot köyden biri olan Adana’nın Kürkçüler Köyü’nde gerçekleşti. Ekim 2022’den bu yana devam eden projenin lansman filminde de rol alan Tarkan, “Yarının Köyleri’nin bir hayalden gerçeğe dönüşmesine bizzat tanık olmak ve aradan geçen zamanda yaratılan pozitif etkiyi görmek çok güzel. Sosyal duyarlılığı yüksek bir marka olarak Trendyol’un köylere kurduğu dijital köprülerin kırsal kalkınma adına önemli bir fırsat olduğunu düşünüyorum” dedi.
ikas, IFC ve Re-Pie Portföy liderliğinde 20 milyon dolar yatırım aldıYeni nesil e-ticaret altyapısı ikas, Dünya Bankası kuruluşlarından IFC ve Re-Pie Portföy liderliğindeki Seri A yatırım turunda 20 milyon dolar yatırım aldığını duyurdu. Yatırım, Dünya Bankası’nın Türkiye’deki girişimlere tek seferde yaptığı en yüksek yatırım tutarı olarak kayda geçti.
Trendyol, e-ihracatta 2024 yılı ilk çeyrek verilerini açıkladıTrendyol, e-ihracat yoluyla dünya pazarlarıyla buluşturduğu Türk ürünleri ve üreticilerine dair 2024 yılı ilk çeyrek verilerini açıkladı. Bu dönemde Türk üreticiler en çok Suudi Arabistan, Azerbaycan ve Birleşik Arap Emirlikleri’ne satış yaptı. En çok ihracat gerçekleştiren iller İstanbul, Ankara ve İzmir’den sonra; Bursa, Adana, Gaziantep, Denizli ve Mersin oldu. Tekstil ve mutfak eşyaları ise ihracatı en fazla yapılan ürün grupları olarak dikkat çekti.
Türkiye ve Azerbaycan e-ticaret ekosistemi Bakü’de buluştuTürkiye ve Azerbaycan e-ticaret ekosistemi, “Azerbaycan & Türkiye E-Ticaret Forum 2024’ etkinliğinde Bakü’de bir araya geldi. Önemli iş insanları ve üst düzey devlet yöneticilerinin de katıldığı etkinlikte, e-ticarette kişiselleştirmeden siber güvenliğe, ödeme sistemlerinden altyapı çözümlerine kadar pek çok konu ele alındı.
Trendyol ile şubat ayında en çok e-ihracat yapan 10 şehir belli olduE-ticaret platformu Trendyol aracılığıyla dünya pazarlarıyla buluşan Türk üreticiler, şubat ayında en çok Azerbaycan ve Suudi Arabistan’a satış yaptı. Şubatta en çok e-ihracat yapan şehirler ise İstanbul, Bursa, İzmir, Ankara, Adana, Gaziantep, Denizli, Aydın, Mersin ve Antalya oldu.
E-İhracat ile ilgili olan tüm haber başlıklarını şu an bulunduğunuz sayfa üzerinden takip edebilirsiniz. Haberlerin detaylarını okumak isterseniz haber başlıklarına tıklayabilir, daha eski gelişmeleri görmek isterseniz ise sayfanın altında yer alan sayfa numaralarına tıklayabilirsiniz.