Son dakika e ticaret haberleri ile ilgili DHA'ya eklenen tüm haberler bu sayfada yer almaktadır. Geçmişte yaşanan e ticaret gelişmeleri, bugün yaşanan en flaş gelişmeler ve çok daha fazlası sürekli güncel olan e ticaret haber sayfamızda...
haber başlıkları altta listelenmiştir. Son dakika haberleri de dahil olmak üzere şu ana kadar eklenen toplam 2.867 e ticaret haberi bulunmuştur.
Dijital eğitim çözümleri şirketi Enocta yatırım aldı
Yatırım girişim sermayesi şirketi Turkven'in danışmanlığını yaptığı kurumsal yatırımcılar, dijital eğitim çözümleri şirketi Enocta'ya yatırım yaptı. Enocta, bu yatırım ile yapay zeka destekli ürünler geliştirecek, müşteri odaklı büyüme ve globalleşme yolculuğunda ivme kazanacak.
ECHO Awards’ta Yemeksepeti’ne birincilik ödülü
Yemeksepeti, bu yıl altıncısı düzenlenen ECHO Awards’ta, Türkiye çapında yapılan bir araştırmayla, “Yemek Siparişi Platformu” kategorisinde birinci olarak ödül almaya hak kazandı.
Türkiye’nin Dijital İtibar Şampiyonları belli oldu
18.45 İletişim Ajansı ve Inbusiness Dergi̇si̇ i̇ş bi̇rli̇ği̇ i̇le bu sene ikincisi yayınlanan Di̇ji̇tal İti̇bar Raporu-DİR100 açıklandı. 20 farklı sektörde Türki̇ye’ni̇n en çok konuşulan markalarının anali̇z edi̇ldi̇ği̇ ve 24 mi̇lyon i̇çeri̇ği̇n tarandığı araştırma, şi̇rketleri̇n di̇ji̇tal dünyada i̇ti̇barlarını nasıl yönetti̇kleri̇ni̇ ortaya koyuyor.
“E-ticaret, kadın girişimcilere sınırsız imkanlar sunuyor”
15 yıllık kurumsal kariyerin ardından hobi olarak üretmeye başladığı dekorasyon ürünlerinde Atelier Simi markasıyla faaliyet gösteren Sinem Türetken, e-ticaretin gücüyle dünyaya açıldığını söyledi. Türetken, “Dijitalleşen dünyada e-ticaret sınırsız imkanlar sunuyor olabilir. Ancak ilk adımı atmak her zaman cesaret ister” diye konuştu.
Trendyol e-ihracat verilerini açıkladı: 4.5 milyon ürün dünya pazarlarıyla buluştu
E-ticaret platformu Trendyol, mart ve nisan ayına ilişkin e-ihracat verilerini açıkladı. Buna göre Türk üreticiler iki aylık dönemde yaklaşık 4.5 milyon ürünü dünya pazarlarıyla buluşturdu. En çok satış yapılan ülkeler Suudi Arabistan ve Azerbaycan oldu.
İş Bankası 14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü’nde üreticiyle buluştu
DİYARBAKIR’da, 14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü dolayısıyla İş Bankası İş’le İmece Buluşmaları kapsamında, 'Bir Avuç Toprak Bir Dünya Umut' temalı bir panel düzenlendi. Panelde konuşan İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Sezgin Yılmaz, ”Çiftçilerimiz için özel olarak tasarladığımız Tarım İhtisas Şubelerimizin ilkini 2022 yılında Manisa Saruhanlı’da hizmete sunduk. 2024 yılına geldiğimizde ise, Bankamızın 100'üncü yaşında, bu şubelerimizi sayısını 56’ya çıkardık. Samimi bir ortam oluşturmak için bu şubelerimizi köy kahvelerinden esinlenerek tasarladık. Çiftçilerimizin daha samimi ve sıcak bir ortamda çaylarını içebilecekleri, sohbet edebilecekleri, kitap okuyabilecekleri ve tarıma özel videoları izleyebilecekleri bir konsepti hayata geçirdik” dedi.
İş Bankası 14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü’nde üreticiyle buluştu
DİYARBAKIR’da, 14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü dolayısıyla İş Bankası İş’le İmece Buluşmaları kapsamında, 'Bir Avuç Toprak Bir Dünya Umut' temalı bir panel düzenlendi. Panelde konuşan İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Sezgin Yılmaz, ”Çiftçilerimiz için özel olarak tasarladığımız Tarım İhtisas Şubelerimizin ilkini 2022 yılında Manisa Saruhanlı’da hizmete sunduk. 2024 yılına geldiğimizde ise, Bankamızın 100'üncü yaşında, bu şubelerimizi sayısını 56’ya çıkardık. Samimi bir ortam oluşturmak için bu şubelerimizi köy kahvelerinden esinlenerek tasarladık. Çiftçilerimizin daha samimi ve sıcak bir ortamda çaylarını içebilecekleri, sohbet edebilecekleri, kitap okuyabilecekleri ve tarıma özel videoları izleyebilecekleri bir konsepti hayata geçirdik” dedi.
Türk fintek sektörü Dubai'de
Orta Doğu'nun en büyük fintek organizasyonlarından Seamless Dubai kapılarını açtı. Dev fuara Türkiye'nin önde gelen fintek markaları da katıldı
Hepsiburada 'HepsiTürkiye' ile Çiftçiler Günü’nü kutluyor
Hepsiburada 14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü'nü Türkiye’nin her bölgesinden binlerce yöresel ürünü e-ticarete kazandıran HepsiTürkiye’den programıyla kutluyor. Yerel üreticileri destekleyerek yöresel kalkınmaya katkıda bulunmak, tüketicileri ise nitelikli gıdayla buluşturmak amacıyla hayata geçirilen HepsiTürkiye’den programı 300’den fazla yerel üreticinin, 172’si coğrafi işaretli 4 bine yakın ürününe Hepsiburada’dan ulaşma imkanı sunuyor.
Yıldız Techno Girişim Sermayesi Yatırım Fonu, 1 milyar liralık fona start verdi
Türkiye'nin teknoloji ihracatını artırmak ve girişimcilik ekosistemini güçlendirmek amacıyla hayata geçirilen Yıldız Techno Girişim Sermayesi Yatırım Fonu (GSYF), 1 milyar liralık fona start verdi. YTÜ Yıldız Teknopark ve BV Portföy ortaklığıyla hayata geçirilen Yıldız Techno GSYF, ulusal ve uluslararası yatırımcı ağına da sahip özelliğiyle girişimcilerin fon ihtiyacını karşılayacak.
Borsa İstanbul’da gong Koton için çaldı
Koton, bugün düzenlenen gong töreninin ardından Borsa İstanbul'da işlem görmeye başladı. Hisselerinin yüzde 16,5’i borsaya açılan Koton’un halka arz büyüklüğü 4,17 milyar lira oldu. Koton hisseleri, Borsa İstanbul’da 'KOTON' koduyla işlem görüyor.
iyzico, Paynet’i 87 milyon dolara satın almak için imzaları attı
Türkiye’de 120 binden fazla e-ticaret sitesinin ödeme alt yapısını sunan, milyonlarca son kullanıcıya sahip yerli girişim iyzico, Türk finansal teknoloji şirketi Paynet’i 87 milyon dolara Arena Bilgisayar’dan satın almak için imzaları attı. Ülkemiz teknoloji sektöründe iki Türk şirketi arasında gerçekleştirilen en büyük satın almalardan biri olma özelliğini de taşıyan bu anlaşma, iyzico’nun Türkiye pazarındaki konumunu sağlamlaştırarak Türkiye finansal teknoloji pazarının büyümesi ve gelişmesinde de rol oynayacak.
Papel, bireysel ve kurumsal müşterilerine özel yeni özelliklerini devreye alıyor
Fintek şirketi Papel, 2024 yılında hayata geçirmeye planladığı çalışmaları duyurdu. Şirketin önümüzdeki dönem hedeflerine ilişkin açıklamalarda bulunan Papel’in Kurucu ve CEO’su Seyhan İbrahim Yıldırım, ikinci çeyrekte mobil uygulamada önemli değişikliklere gideceklerini söyledi.
“Üretken yapay zeka pazarlama profesyonellerinin işini kolaylaştırıyor”
Üretken yapay zekanın editoryal niteliği yüksek içerik üretiminde pazarlama profesyonellerinin işini kolaylaştırdığını ifade eden yapay zeka ile içerik oluşturma platformu contety’nin Kurucu Ortağı Mehmet Muratoğlu, “Başta ajanslar olmak üzere, düzenli içerik ihtiyacı olan tüm kullanıcılar, OpenAI bilgilerini kullanarak maliyetlerini düşürebiliyor” ifadelerini kullandı.
E-ticarette fiyat karşılaştırma trend haline geldi
Son yıllarda online alışveriş fiyat karşılaştırma platformlarının dünya genelinde trend haline geldiğini söyleyen Arabunu Kurucusu ve CEO’su Serkan Koç, e-ticaret sitelerinden alışveriş yapmak isteyen tüketicilerin çok sayıda alternatif arasından ürün bulmakta zorlandığını; fiyat karşılaştırma platformlarının tüketiciler için önemli bir kolaylık sağladığını söyledi. Koç, “Fiyat karşılaştırma platformları tüketicilere daha bilinçli seçimler yapma ve en uygun fiyatları bulma fırsatı sunuyor. Tüm e-ticaret sitelerindeki ürün fiyatlarını tek bir çatı altında toplayarak, kullanıcıların zamandan ve paradan tasarruf etmelerine yardımcı oluyor” ifadelerini kullandı.
İş Bankası’ndan KOBİ’lere özel görünmez bankacılık ürünü: DijiKolay Finansman
İş Bankası, KOBİ’lerin işletmelerini yönetmek için sıklıkla kullandığı uygulama ve platformlara kolayca entegre olacak şekilde tasarlanan inovatif finansman uygulaması DijiKolay’ı hizmete sundu. Yeni görünmez bankacılık ürünü ile işletmelere daha hızlı, esnek ve pürüzsüz bir finansman deneyimi sunulması hedefleniyor.
Online eğitim platformu Laba Turkey, beyaz yakalıların kariyer planlarını araştırdı
Online eğitim platformu, Laba Turkey, 2024 yılının ilk çeyreğinde Türkiye'deki beyaz yakalı çalışanların kariyer planlarına yönelik bir araştırma yaptı. Araştırmaya göre beyaz yakalı çalışanların mesleki gelişimlerine ciddi yatırımlar yapmayı hedefledikleri açıklandı. Bu araştırma, katılımcıların yüzde 77'sinin kariyerlerini ilerletmek için çeşitli online kurslara kaydolmayı düşündüğünü gösterdi. Özellikle dijital pazarlama, yazılım geliştirme ve proje yönetimi gibi alanlarda uzmanlaşmayı hedefleyenlerin oranı yüksek çıktı.
Koton halka arz oluyor; gelir yeni yatırımlarda kullanılacak
Yurt içi ve yurt dışındaki 437 mağazası ve online satış kanallarıyla 70 ülkede ürünlerini satışa sunan Koton, halka arz oluyor. Şirket, halka arzdan elde edeceği gelirle global bir moda markası olma yolculuğunu büyütecek yatırımlar gerçekleştirmeyi hedefliyor. Orta vadede yurt içi ve yurt dışında 130 ile 150 yeni mağaza açmak planlanıyor. Bugün başlayan talep toplama 3 Mayıs’ta sona erecek Borsa İstanbul’daki gong törenin ise 10 Mayıs’ta yapılacağı öğrenildi.
İstanbul’da ‘Sınır Ötesi E-Ticaret’ konferansı düzenledi
Türkiye'nin ihracatında önemli bir lokomotif konumundaki e-ticaretin mimarları, sektörün geleceğini konuşmak için İstanbul’da buluştu. UTEP’in 30 Nisan’da düzenlediği etkinlikle, iş dünyasının e-ticaretin gücünü, teknolojinin önemini ve geleceğin trendlerini keşfetmesi hedeflendi.
Trendyol’a görme engelli kullanıcılar için Sesli Rehber özelliği geldi
E-ticaret platformlarından Trendyol, on binlerce görme engelliyi online alışveriş deneyiminden faydalandırmak üzere BlindLook ile bir iş birliği yaptıklarını duyurdu. Sesli Simülasyon (Audio Simulation) teknolojisini web sitesine ve mobil uygulamasına entegre eden şirket, böylelikle Türkiye’nin en yüksek kullanıcı sayısına sahip EyeBrand sertifikalı e-ticaret platformu olduğunu açıkladı.
Yapay zeka itici bir güç haline geldi
Uludağ Ekonomi Zirvesi (UEZ) Sapanca 2024’ün ikinci gününde beşinci panelin sponsorluğunu İş Bankası üstlendi. Panelde konuşan HepsiPay Genel Müdürü Ozan Bayülgen, yapay zekanın şirketler açısından çok önemli bir itici güç olduğunu ifade etti.
Hepsiburada, Drone ile teslimatı test ediyor
İSTANBUL, (DHA) - Hepsiburada, ana destekçisi olduğu SDN Summit’in ilk gününde üzerinde çalıştığı Drone teslimatını ilk kez tanıttı. Test uçuşunun yapıldığı alanı ziyaret eden Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, projeyle ilgili bilgi alarak başarı dileklerini iletti. Etkinlikte, Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin’in de ana konuşmacılardan biri olarak yer aldı.
Kalyon Holding'in Romanya'daki projesi için boru indirme töreni
Kalyon Holding'in yapımını üstlendiği Romanya'nın Karadeniz kıyısı - Podişor Doğal Gaz Boru Hattı projesinde, boru indirme töreni düzenlendi. Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, “Türkiye müteahhitlik hizmetlerinde kendisini ispatlamış bir ülke. Dünyada, Çin'den sonra ikinci konumdayız. İlk 250 firmadan 40'ı Türk şirketi. Romanya'da da son dönemlerde özellikle bunun bir ivme kazandığını görüyoruz. Şu anda 11 bir milyar dolar civarında bir müteahhitlik hacmine ulaşmış durumdayız. Bunun artarak devam etmesini diliyoruz. Bugün temel atma törenini gerçekleştirdiğimiz Podişor doğal gaz projesi bunlardan bir tanesi" ifadelerini kullandı. Kalyon İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Murathan Kalyoncu ise, "Bugün ilk boruların kanala indirilmesine birlikte şahit olacağımız, Karadeniz Kıyısı-Podişor Doğalgaz Boru Hattı'nın; Romanya ile olan ekonomik ilişkimize yeni bir ivme ve dinamizm kazandıracak önemde bir proje olduğunu düşünüyorum. Kalyon İnşaat olarak bu projede gösterdiğimiz başarı sadece şirketimizin değil, ülkemizin de mühendislik kapasitesi ve gücünü tüm dünyaya göstermektedir" dedi.
Şirketler, global ve yereli birlikte ele almalı
Capital, Ekonomist, Start Up ve CeoLife dergileri tarafından düzenlenen Uludağ Ekonomi Zirvesi (UEZ Sapanca 2024), bu yıl 13'üncü kez Türkiye ve dünyanın saygın siyasetçilerini, iş dünyası liderlerini ve akademisyenlerini ağırladı. Şölen'in sponsor olduğu ikinci panel 'Yeni Global Düzende Büyüme Fırsatları' başlığıyla düzenlendi. Şölen İcra Kurulu Başkanı Erdoğan Çoban, küresel marka olmak için global ve yerelin bütünleşik olarak ele alınması gerektiğini söyledi.
“Mobilya alışverişindeki gelenekler teknoloji ile yıkılıyor”
Mobilya sektöründe pandemiyle birlikte başlayan değişim, dijitalleşmenin yaygınlaşmasıyla devam ediyor. Tüketiciler, artık mağaza içi alışveriş alışkanlıklarını terk ederek online kanallara yöneliyor. Bu durumun sektörde yeni bir döneme kapı araladığını aktaran yerli markalar ise e-ticaretin mağaza satışından daha önemli hale geleceğine işaret ediyor. E-ticaretin mobilya sektörüne etkilerine ilişkin değerlendirmelerde bulunan Gündoğdu Mobilya Yönetim Kurulu Üyesi Okan Gündoğdu, “Pandemi süreci tüketicilerdeki ‘mobilya görmeden alınmaz’ anlayışını yıktı ve online mobilya alışverişinin ivme kazanmasını sağladı. Bu değişimler, gelecekte e-ticaret etkisiyle mobilya sektörünün nasıl şekilleneceği konusunda ışık yaktı. Geleneksel mağaza deneyiminden dijital platformlara geçiş, teknolojinin alışveriş deneyimine etkisi, sürdürülebilirlik trendinin sektördeki yansıması ve daha birçok faktör, sektörün geleceğini şekillendirecek önemli unsurlar arasında bulunuyor. Yarının dünyasında yer almak isteyen mobilya markaları, bu dönüşümü iyi okumalı” dedi.
E Ticaret ile ilgili olan tüm haber başlıklarını şu an bulunduğunuz sayfa üzerinden takip edebilirsiniz. Haberlerin detaylarını okumak isterseniz haber başlıklarına tıklayabilir, daha eski gelişmeleri görmek isterseniz ise sayfanın altında yer alan sayfa numaralarına tıklayabilirsiniz.