Son dakika Tüketici Hakem Heyeti haberleri ile ilgili DHA'ya eklenen tüm haberler bu sayfada yer almaktadır. Geçmişte yaşanan Tüketici Hakem Heyeti gelişmeleri, bugün yaşanan en flaş gelişmeler ve çok daha fazlası sürekli güncel olan Tüketici Hakem Heyeti haber sayfamızda...
haber başlıkları altta listelenmiştir. Son dakika haberleri de dahil olmak üzere şu ana kadar eklenen toplam 96 tuketici hakem heyeti haberi bulunmuştur.
'Yılda 10 milyon araç el değiştiriyor, usulsüzlükler artıyor’Motorlu Araç Satıcıları Federasyonu (MASFED) verilerine göre Türkiye’de yaklaşık 70 bin motorlu araç satıcısı faaliyet gösteriyor ve yılda ortalama 10 milyon araç el değiştiriyor. Araç satışlarında karşılaşılan usulsüzlüklerin tüketicileri ve sektörü zor durumda bıraktığını belirten Medeni Hukuk Anabilim Dalı Dr. Öğr. Üyesi Erhan Kanışlı, sıklıkla hasar kaydının gizlenmesi, kilometre sıfırlama ve üretim hatalarının tüketiciye bildirilmemesi gibi sorunlar yaşandığını ifade etti.
Tüketici hakem heyetleri, 8 ayda 494 bin uyuşmazlığı çözdüTüketici hakem heyetlerine bu yılın ilk 8 ayında 490 bin 876 başvuru yapıldı ve devreden dosyalarla birlikte 4,3 milyar TL tutarındaki 494 bin 114 uyuşmazlık karara bağlandı. Ayakkabılara yönelik şikayetler, 66 bin 836 başvuru ile ilk sırada yer aldı.
TÜKONFED Başkanı'nın AVM otoparkıyla 0-3 saat mücadelesi: 20 liralık ücretin iadesine karar verildiTüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, yaklaşık 1,5 yıl önce Mecidiyeköy'deki bir AVM otoparkında 0-3 saatlik süreden kısa bir süre kalmasına rağmen ücret talep edilmesini Tüketici Hakem Heyeti'ne taşıdı. Otopark işletmesinin '0-3 saat geçildi' şeklinde beyan vermesi üzerine, plaka tanıma sistemiyle giriş yapıldığı ve sunulan bir giriş-çıkış saati belirlenmediğini göz önünde bulunduran heyet, Ağaoğlu'nun başvurusunu reddetti. İşletmeden sunulan belgelerde giriş çıkış saati bulunmamasının tüketicinin kusuru olmadığını belirten Ağaoğlu, konuyu Tüketici Mahkemesi'ne taşıdı. Otoparkta yalnızca 1 saat kaldığını ve 2007 yılında alınan UKOME kararına göre usulsüz ücret istendiğini belirten Ağaoğlu'na 20 liralık ücretin iade edilmesine karar verildi. Mecidiyeköy'deki AVM'nin ise ücret tarifesini sürdürdüğü öğrenildi.
Araç muayene istasyonunda kredi kartına alınan farkın iadesine karar verildiKonya'da, Tüketici Hakem Heyeti, Hüseyin Özdemir’in, araç muayene istasyonunda otomobilinin vize işlemi ücretini kredi kartıyla gerçekleştirdiği için alınan 128,18 TL farkın kendisine geri ödenmesi amacıyla yaptığı başvuruyu değerlendirdi. Heyet, Özdemir'e ücret iadesinin kabulüne karar vererek firmanın kredi kartına kestiği farkı ‘ayıplı hizmet’ olarak nitelendirdi. Özdemir, "Türkiye'de insanlara örnek teşkil etmesi ve milyonlarca kişiden alınan bu farkın kaldırılması için bir örnek oluşturdum. Buradaki amaç 128 TL değil. İnsanların hakkını aramasını istiyorum" dedi.
Araç muayene istasyonunda kredi kartına alınan farkın iadesine karar verildiKonya'da, Tüketici Hakem Heyeti, Hüseyin Özdemir’in, araç muayene istasyonunda otomobilinin vize işlemi ücretini kredi kartıyla gerçekleştirdiği için alınan 128,18 TL farkın kendisine geri ödenmesi amacıyla yaptığı başvuruyu değerlendirdi. Heyet, Özdemir'e ücret iadesinin kabulüne karar vererek firmanın kredi kartına kestiği farkı ‘ayıplı hizmet’ olarak nitelendirdi. Özdemir, "Türkiye'de insanlara örnek teşkil etmesi ve milyonlarca kişiden alınan bu farkın kaldırılması için bir örnek oluşturdum. Buradaki amaç 128 TL değil. İnsanların hakkını aramasını istiyorum" dedi.
EGM'den 'kurbanlık alışverişi' uyarısıEmniyet Genel Müdürlüğü (EGM), kurban alım ve satışı yapacak vatandaşların mağduriyetler yaşamamaları için dikkat edilmesi gereken hususları açıkladı.
Tüketici hakem heyetinden kayıt yenilemede yüzde 65'in üzerindeki artışa iade kararıİzmir'de yaşayan Oğuz Kul, Karşıyaka'daki özel okulda öğrenim gören kızı Çağla Duru Kul'un kayıt yenileme sürecinde, yönetmelikte belirtilen rakamın üzerinde ücret artışı yapıldığı gerekçesiyle, İzmir Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdu. Heyet, 7 ayın ardından yasal olarak belirlenen yüzde 65 üzerindeki zam oranının Kul'a iadesine karar verdi. İzmir Tüketici Hakem Heyeti Üyesi Salih Emrah Ertan, özel okullardaki kayıt yenileme ücretlerinde belli oranlarda iade kararı çıktığını belirterek, "Tüketici hakem heyetlerine başvuru yapan velilere, sözleşmesine göre değişmekle beraber, 20 bin ile 100 bin lira arasında iade rakamları çıktı. Son derece fazla başvuru var" dedi.
Tüketici hakem heyetinden kayıt yenilemede yüzde 65'in üzerindeki artışa iade kararıİzmir'de yaşayan Oğuz Kul, Karşıyaka'daki özel okulda öğrenim gören kızı Çağla Duru Kul'un kayıt yenileme sürecinde, yönetmelikte belirtilen rakamın üzerinde ücret artışı yapıldığı gerekçesiyle, İzmir Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdu. Heyet, 7 ayın ardından yasal olarak belirlenen yüzde 65 üzerindeki zam oranının Kul'a iadesine karar verdi. İzmir Tüketici Hakem Heyeti Üyesi Salih Emrah Ertan, özel okullardaki kayıt yenileme ücretlerinde belli oranlarda iade kararı çıktığını belirterek, "Tüketici hakem heyetlerine başvuru yapan velilere, sözleşmesine göre değişmekle beraber, 20 bin ile 100 bin lira arasında iade rakamları çıktı. Son derece fazla başvuru var" dedi.
Oğlunu askere götürmek için araç kiralarken dolandırıldıAnkara'da Ali İhsan Karaağaç (45), oğlunu askerlik görevini yapacağı Hatay'a götürmek için internet üzerinden ulaştığı Rıdvan G.'ye araç kiralama bedeli olarak 5 bin lira gönderdi. Rıdvan G.'nin kasko ücreti olarak da 18 bin lira istemesi üzerine araç kiralamaktan vazgeçip, parasının geri verilmesini talep edince dolandırıldığını anlayan Ali İhsan K., suç duyurusunda bulundu.
Oğlunu askere götürmek için araç kiralarken dolandırıldıAnkara'da Ali İhsan Karaağaç (45), oğlunu askerlik görevini yapacağı Hatay'a götürmek için internet üzerinden ulaştığı Rıdvan G.'ye araç kiralama bedeli olarak 5 bin lira gönderdi. Rıdvan G.'nin kasko ücreti olarak da 18 bin lira istemesi üzerine araç kiralamaktan vazgeçip, parasının geri verilmesini talep edince dolandırıldığını anlayan Ali İhsan K., suç duyurusunda bulundu.
İnternette bulduğu ilk numarayı aradı; hem parasından hem çamaşır makinesinden olduBakırköy'de çamaşır makinesinin arızalanması üzerine internetten numarasını bulduğu tamirciyi evine çağıran Gülay Erman, iddiaya göre makinesini tamir için gelenlerden ne makinesini ne de parasını geri alabildi. Şikayetçi olan Erman, "26 Mart'tan bu güne kadar 1 ay geçti, makinam yok ortada" dedi. Tüketici Konfederasyonu (TUKONFED) Hukuk Komisyonu Başkan Yardımcısı Dr. Mücahit Saraçlı ise, "Yetkili olmamalarına rağmen maalesef internet üzerinden özellikle böylesine servis aramalarında, arama motorlarında kendilerini üst noktada çıkartıyorlar. Bunları önlemek için Ticaret Bakanlığı, 1 Temmuz 2020 itibariyle SERBİS dediğimiz bir uygulama başlattı. Bu uygulamaya kolay bir şekilde erişim sağlanmakta. Girdiğinizde 10-15 saniye içerisinde hangi markanın yetkili servisini, kendi adresinize yakın olanını aradığınızda karşınıza çıkmakta" diye konuştu.
İnternette bulduğu ilk numarayı aradı; hem parasından hem çamaşır makinesinden olduBakırköy'de çamaşır makinesinin arızalanması üzerine internetten numarasını bulduğu tamirciyi evine çağıran Gülay Erman, iddiaya göre makinesini tamir için gelenlerden ne makinesini ne de parasını geri alabildi. Şikayetçi olan Erman, "26 Mart'tan bu güne kadar 1 ay geçti, makinam yok ortada" dedi. Tüketici Konfederasyonu (TUKONFED) Hukuk Komisyonu Başkan Yardımcısı Dr. Mücahit Saraçlı ise, "Yetkili olmamalarına rağmen maalesef internet üzerinden özellikle böylesine servis aramalarında, arama motorlarında kendilerini üst noktada çıkartıyorlar. Bunları önlemek için Ticaret Bakanlığı, 1 Temmuz 2020 itibariyle SERBİS dediğimiz bir uygulama başlattı. Bu uygulamaya kolay bir şekilde erişim sağlanmakta. Girdiğinizde 10-15 saniye içerisinde hangi markanın yetkili servisini, kendi adresinize yakın olanını aradığınızda karşınıza çıkmakta" diye konuştu.
Parasını ödediği ürününü alamayınca zincir marketten şikayetçi olduKayseri'de Şemsettin Andaç, bir zincir marketten aldığı 2 elektrikli bisikletten birinin ücretini ödemesine rağmen kendisine teslim edilmediği gerekçesiyle tüketici hakem heyetine başvurdu. Hakem heyeti tarafından verilen kararda, "Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaşması olarak kabul edilemeyeceğinden tüketici talebinin kabulü gerektiği kanaatine varılmıştır" denildi.
“Tüketicilerin şikayeti, üreticiyi daha kaliteli üretime yöneltir”Tüketicilerin haklarının korunmasının ancak tüketicilerin kanunla belirlenen haklarını bilmesi ve aramasıyla mümkün olabileceğini belirten Dr. Öğr. Üyesi Cem Dinar, tüketici şikayetlerinin, üreticileri daha kaliteli bir üretime yönelteceğini ifade etti.
Sipariş ettiği tablet yerine taş geldiGaziosmanpaşa’da bedensel engelli Sibel Zengin, internet sitesi üzerinden 20 bin lira değerinde tablet sipariş etti. Zengin, kargo paketini açtığında ise hayatının şokunu yaşadı. Pakette tablet yerine taş çıktı. Hayal kırıklığına uğradığını söyleyen Sibel Zengin, "Tüketici hakem heyetine de başvuru yaptık. Mağdur oldum, bu resmen insanları dolandırmak. Avukatımızla hukuki süreci başlattık. Yani taşı görünce şok oldum. Tablet beklerken taş geldi" dedi. Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkanı Aydın Ağaoğlu ise "Burada taş gönderilmesinin sebebini de savcılık açısından soruşturulduğunda 'depocu karıştırmış bu bir dolandırıcılık değil' demek için bazı açıkgöz satıcılar cep telefonu yerine salatalık, tablet yerine de taş gönderebiliyor" ifadelerini kullandı.
Sipariş ettiği tablet yerine taş geldiGaziosmanpaşa’da bedensel engelli Sibel Zengin, internet sitesi üzerinden 20 bin lira değerinde tablet sipariş etti. Zengin, kargo paketini açtığında ise hayatının şokunu yaşadı. Pakette tablet yerine taş çıktı. Hayal kırıklığına uğradığını söyleyen Sibel Zengin, "Tüketici hakem heyetine de başvuru yaptık. Mağdur oldum, bu resmen insanları dolandırmak. Avukatımızla hukuki süreci başlattık. Yani taşı görünce şok oldum. Tablet beklerken taş geldi" dedi. Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkanı Aydın Ağaoğlu ise "Burada taş gönderilmesinin sebebini de savcılık açısından soruşturulduğunda 'depocu karıştırmış bu bir dolandırıcılık değil' demek için bazı açıkgöz satıcılar cep telefonu yerine salatalık, tablet yerine de taş gönderebiliyor" ifadelerini kullandı.
Araç muayene istasyonunda kredi kartına alınan farkın iadesi için Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurduKonya'da Hüseyin Özdemir, gittiği araç muayene istasyonunda otomobilinin vize işlemi ücretini kredi kartıyla gerçekleştirdiği için alınan 128,18 TL farkın kendisine geri ödenmesi için Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdu. Alınan farkın Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'a aykırı olduğunu belirten Özdemir, "Amacımız burada 128,18 TL'nin kesilmesi değil. Bundan sonra vatandaşların mağdur olmamaları için ben şikayetimi oluşturdum. Öncü olmak vesilesiyle insanların bu durumu dikkate almasını istiyorum" dedi.
Araç muayene istasyonunda kredi kartına alınan farkın iadesi için Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdu Konya'da Hüseyin Özdemir, gittiği araç muayene istasyonunda otomobilinin vize işlemi ücretini kredi kartıyla gerçekleştirdiği için alınan 128,18 TL farkın kendisine geri ödenmesi için Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdu. Alınan farkın Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'a aykırı olduğunu belirten Özdemir, "Amacımız burada 128,18 TL'nin kesilmesi değil. Bundan sonra vatandaşların mağdur olmamaları için ben şikayetimi oluşturdum. Öncü olmak vesilesiyle insanların bu durumu dikkate almasını istiyorum" dedi.
'Ara buluculuk dönemi' başlıyor; kiralık gelinlik anlaşmazlıklarında bile zorunluKira anlaşmazlıklarında artık dava açmadan önce ara buluculuk dönemi başlıyor. Düzenlemenin 1 Eylül'de yürürlüğe gireceğini hatırlatan İzmir Tüketici Hakem Heyeti üyesi Salih Emrah Ertan, uygulamanın yalnızca ev ve iş yerlerindeki kira uyuşmazlıklarını kapsamadığını belirterek araba, tarla, eşya hatta kiralık gelinlik anlaşmazlıklarında bile ara bulucuya başvurmanın zorunlu hale getirildiğini belirtti.
'Ara buluculuk dönemi' başlıyor; kiralık gelinlik anlaşmazlıklarında bile zorunluKira anlaşmazlıklarında artık dava açmadan önce ara buluculuk dönemi başlıyor. Düzenlemenin 1 Eylül'de yürürlüğe gireceğini hatırlatan İzmir Tüketici Hakem Heyeti üyesi Salih Emrah Ertan, uygulamanın yalnızca ev ve iş yerlerindeki kira uyuşmazlıklarını kapsamadığını belirterek araba, tarla, eşya hatta kiralık gelinlik anlaşmazlıklarında bile ara bulucuya başvurmanın zorunlu hale getirildiğini belirtti.
Ticaret Bakanlığı'ndan tatilcilere 'paket tur' ve 'konaklama' uyarısıTicaret Bakanlığı, yaz aylarının gelmesi ve Kurban Bayramı tatilinin 9 gün olmasıyla birlikte turizm sektöründe faaliyet gösteren kuruluşların yürüttüğü yoğun reklam ve tanıtım faaliyetleri arasından tercih yapmaya çalışan tüketicileri uyardı.
'Kiracı ile kiraya verenin orta noktada buluşabileceği bir sınırlama olmalı'İzmir Tüketici Hakem Heyeti üyesi Salih Emrah Ertan, 1 Temmuz'da sonra erecek yüzde 25'lik kira sınırlamasına ilişkin, "Yeni bir düzenleme getirileceği konuşuluyor. Getirilecek olan sınırlama hem kiracının hem kiraya vereninin kabullenebileceği, her ikisinin de orta noktada buluşabileceği bir sınırlama olmalı" dedi.
Tüketici Hakem Heyeti ile ilgili olan tüm haber başlıklarını şu an bulunduğunuz sayfa üzerinden takip edebilirsiniz. Haberlerin detaylarını okumak isterseniz haber başlıklarına tıklayabilir, daha eski gelişmeleri görmek isterseniz ise sayfanın altında yer alan sayfa numaralarına tıklayabilirsiniz.