Geri Dön
GündemÖzel öğrencilere toprakla terapi

Özel öğrencilere toprakla terapi

İzmir'de hayata geçirilen Bilimi Yaşıyorum Projesi kapsamında özel eğitim gören öğrencilere bitki, toprak ve doğa ile geliştirici aktiviteler bütünü Hortikültürel Terapi uygulanıyor. Özel öğrenciler toprağa tohum ekip fidan dikerek rehabilite oluyor. Bu kapsamda Ödemiş ilçesinden gelen 16 yaş üzerindeki 10 özel öğrenci, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi bahçesinde, toprakla iç içe bir gün geçirerek tohum ekip, fide dikmeyi öğrendi.

Özel öğrencilere toprakla terapi

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün TÜBİTAK 4008 Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları çağrısı kapsamında destek almaya hak kazanan 'Bilimi Yaşıyorum Projesi' başladı. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü, Ege Üniversitesi Tabiat Tarihi Uygulama ve Araştırma Merkezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü ve Tire Süt Kooperatifi'nin katkı sağladığı proje kapsamında Ödemiş'teki 16 yaş üzerindeki 10 özel öğrenci, toprakla iç içe bir gün geçirerek tohum ekip, fide dikmeyi öğrendi.

Özel öğrencilere toprakla terapi

Milli Eğitim Müdürlüğü'nden Doğan Seyfettin Aldağ, yürütücüsü olduğu 'Bilimi Yaşıyorum' projesiyle özel gereksinimli öğrencilere merak uyandırarak fen derslerini sevdirmeyi amaçladıklarını söyledi.

Özel öğrencilere toprakla terapi

Öğrencilerin yaparak, yaşayarak çevrelerini tanımalarını sağlayacaklarını ifade eden Aldağ, "Ege Üniversitesi'nde tarımla ilgili uygulamalar ve yaratıcı dramalar yaptık. El becerilerinin, kas koordinasyonlarının geliştirilmesi, fen bilimlerini ve doğayı sevmeleri sağlanacak. Yoğurt nasıl yapılıyor, bizzat görerek deneyimlemelerini sağlayacağız" dedi.

Özel öğrencilere toprakla terapi

Dokuz Eylül Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü Öğretim Görevlisi Suna Yıldırım Doğru ise özel gereksinimli öğrencilerin kendi kendilerine yetebilen bağımsız bireyler olmasını hedeflediklerini dile getirerek, şunları söyledi:

Özel öğrencilere toprakla terapi

"Bu çalışma, çocukların doğayla bütünleşmesi, aynı zamanda tabiatı doğru algılamaları, çevre bütünlüğü kazanmaları ve bununla da terapi sağlamasını amaçlıyor. Yani gerginlik, stres ve istenmeyen davranışların ortadan kaldırılması amaçlanıyor. Hortikültürel Terapi sayesinde çocukların iş kazanımları olabileceğini de düşünüyoruz. Burada öğrenecekleri tarımla ilgili temel beceriler, ileride kariyer gelişimine yönelik de katkı sağlayacak. 8 aylık bir proje, umarım daha uzun soluklu olur."

Özel öğrencilere toprakla terapi

PIRASA, TURP, ISPANAK EKTİLER

Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü'nden Prof. Dr. Gölgen Bahar Öztekin de şöyle konuştu:

"Bugün özel gereksinimli öğrencileri ağırlıyoruz. Büyük bir bahçemiz var. Bu projemizde öğrencilere toprakla haşır neşir olmayı bitkisel üretimi öğretiyoruz. Bir nevi bu öğrencilere bir rehabilitasyon ve kendilerini rahatlatacak bir aktivite planlamıştık. Bu aktivite içerisinde öncelikle bitkisel üretimi öğrenerek toprak, bitki, tohum, fide nedir bunları öğrendiler. Bitkisel üretim aktivitesi ve Hortikültürel Terapi ile onların enerjilerini aldık."

Özel öğrencilere toprakla terapi

Özel öğrencilerden Ethem Demirtaş (18) da "Buraya sabah, otobüsle Ödemiş'ten geldik. Heyecanlandım. Pırasa, turp, ıspanak ektik. Benim için güzel bir deneyim ve duygu oldu" dedi.

Özel öğrencilere toprakla terapi