Geri Dön
EkonomiFeast, yılın ilk yarısında yüzde 150 büyüdüğünü açıkladı

Feast, yılın ilk yarısında yüzde 150 büyüdüğünü açıkladı

Feast, 2024 yılının ilk yarısına ait sonuçlarını açıkladı. Buna göre geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 150 büyüme gösteren şirket, yurt içi satış hacmini yüzde 65 büyütürken; ihracat hacmini de geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 80’in üzerinde artırdı. Feast Gıda Satış ve Pazarlama Direktörü Ali Kemal Kapıcıoğlu, “Şirketin yükselen ivmesinde ve başarılarında sürdürülebilirlik alanında yaptığımız çalışmaların büyük katkısı var. Gelecek dönemde de bu yatırımlara hız kesmeden devam edeceğiz” dedi.

Feast, yılın ilk yarısında yüzde 150 büyüdüğünü açıkladı

E. Özgörkey Grup’un dondurulmuş gıda markası Feast, 2024 yılının ilk yarısındaki büyüme rakamlarını açıkladı. Şirket, yurt içi satışlarında 2024 yılı ilk yarısında yüzde 150 büyürken, aynı dönemde 70’in üzerinde ülkeye yapılan ihracat cirosunu ise yüzde 100’ün üzerinde artırdığını duyurdu. Şirket perakende, ev dışı tüketim ve patisserie kategorilerindeki ürünlerinin satışlarını daha da artırmayı hedefliyor.

“SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK YATIRIMLARINA HIZ KESMEDEN DEVAM EDECEĞIZ”

2022’de yaptığı yatırımla kendi Güneş Enerji Santrali’ni (GES) kuran ve 2023 Mayıs ayı itibariyle yüzde 100 kapasiteyle kullanımına başlayan şirket toplam sayısı 16 bin 095’e ulaşan ve 55 bin m2’lik çatı alanını kaplayan paneller ile 1 yılda yaklaşık 11 milyon 500 bin kWh/yıl enerji üretme hedefini ilk yılda tamamladı. Şirket, doğaya uyumlu, sürdürülebilir ve düşük karbon salınımlı GES yatırımı projesi ile toplam enerji ihtiyacının 1/3’ünü karşılamanın yanında yılda 4 bin 979 ton (0,433 kgCO2 /kWh) karbon salınımının da önüne geçiyor. Feast Gıda Satış ve Pazarlama Direktörü Ali Kemal Kapıcıoğlu, “Şirketin yükselen ivmesinde ve başarılarında sürdürülebilirlik alanında yaptığımız çalışmaların büyük katkısı var. Gelecek dönemde de bu yatırımlara hız kesmeden devam edeceğiz” diye konuştu.

“DONDURULMUŞ GIDALAR, GIDA KRİZİNİN ÖNÜNE GEÇİYOR”

Gıda israfının dünya genelinde ciddi bir sorun olduğunu ve üretilen gıdanın üçte birinin israf edildiğini ifade eden Feast Gıda Satış ve Pazarlama Direktörü Ali Kemal Kapıcıoğlu, bu durumun kaynakların verimli kullanımına engel olduğunu ve çevresel etkiler yarattığını belirtti. Dondurulmuş gıdaların gıda krizinin çözümü özelinde önemli bir rol oynadığını belirten Kapıcıoğlu, “Dondurulmuş gıdalar uzun süre aynı tazelikte muhafaza edilebildiğinden, israfı azaltmada etkili olmaktadır. Ayrıca, dondurulmuş gıdalarda kullanılan IQF (Bireysel Hızlı Dondurma) teknolojisi sayesinde ürünlerin besin değerleri korunarak tüketicilere sağlıklı ve besleyici gıdalar sunulmaktadır” ifadelerini kullandı.

FUARLARDAKİ VARLIĞINI SÜDÜRECEK

Son olarak Gulfood Dubai 2024 ve Foodex Japan 2024 fuarlarına katılan Feast, yeni pazarlara açılma stratejisini ilerleyen dönemde de sürdürecek. Feast’in ilerleyen süreçte yurt dışı pazarlarda varlığını daha da güçlendirmeyi hedeflediklerini söyleyen Kapıcıoğlu, “Tüketicilere dokunabileceğimiz tüm farklı yerlerde var olmayı ana stratejimiz olarak belirledik” dedi.