Darüşşifa sütunundaki Latince 'z' motifi, turistlerin ilgisini çekiyorSivas'ın Divriği ilçesinde UNESCO'nun Dünya Kültür Mirası Listesi'nde yer alan 796 yıllık Divriği Ulu Camii ve Darüşşifası'nın süslemelerindeki farklı detaylar, ziyaretçileri şaşırtıyor. Kısa süre önce restorasyonu tamamlanarak yeniden ziyarete açılan eserin Darüşşifa bölümünde yer alan sütunlardan birinin Latince z harfi şeklindeki sarmal bezemesi, özellikle yabancı turistlerin ilgisini çekiyor. Uzmanlar, bunun sadece benzerlikten ibaret olduğunu düşünüyor.
Darüşşifa sütunundaki Latince 'z' motifi, turistlerin ilgisini çekiyorSivas'ın Divriği ilçesinde UNESCO'nun Dünya Kültür Mirası Listesi'nde yer alan 796 yıllık Divriği Ulu Camii ve Darüşşifası'nın süslemelerindeki farklı detaylar, ziyaretçileri şaşırtıyor. Kısa süre önce restorasyonu tamamlanarak yeniden ziyarete açılan eserin Darüşşifa bölümünde yer alan sütunlardan birinin Latince z harfi şeklindeki sarmal bezemesi, özellikle yabancı turistlerin ilgisini çekiyor. Uzmanlar, bunun sadece benzerlikten ibaret olduğunu düşünüyor.
Babasından kalan 80 yıllık halı motiflerini unutturmamak için evinde sergiliyorKayseri'de 1987'ye kadar babasından kalma el dokuma halı imalatçılığını devam ettiren ancak fabrika halılarının çıkması ile el dokumasını bırakan Mustafa Halıcıoğlu (58), 80 yıllık halı motiflerini muhafaza ederek sahip çıktı. Yaklaşık 1500 motifi evinde sergileyen Halıcıoğlu, "Yok olmaya yüz tutmuş tarihi gün yüzüne çıkarmak için böyle bir yola girdik. Elimizdeki bu modeller, 70-80 yıllık. Bu motifler çok eski. Bunları bulmak artık çok zor. Bunlar unutulmaya yüz tuttu. Gelecek nesillere bunu anlatmak lazım. Bunların unutulmaması için gelecek nesillere bir şeyler bırakacağız" dedi.
Divriği Ulu Cami'de 44 yıl önce üzeri betonla sıvanan haç benzeri motif, gün yüzüne çıktıSivas'ta, Anadolu Selçuklu Devleti zamanında yaptırılan Divriği Ulu Cami ve Darüşşifası’nda 9 yıl süren restorasyon çalışması sonrası minber üzerinde tavanda yer alan ve haça benzeyen bir motif gün yüzüne çıktı. Motifin 44 yıl önce 1980 yıllarında yapılan bakım-onarım çalışmalarında üzerinin betonla sıvandığı belirlendi. Lazer yöntemiyle hassas bir çalışma yapılarak temizlenen motif, yeniden orijinal rengine boyandı.
Divriği Ulu Cami'de 44 yıl önce üzeri betonla sıvanan haç benzeri motif, gün yüzüne çıktıSivas'ta, Anadolu Selçuklu Devleti zamanında yaptırılan Divriği Ulu Cami ve Darüşşifası’nda 9 yıl süren restorasyon çalışması sonrası minber üzerinde tavanda yer alan ve haça benzeyen bir motif gün yüzüne çıktı. Motifin 44 yıl önce 1980 yıllarında yapılan bakım-onarım çalışmalarında üzerinin betonla sıvandığı belirlendi. Lazer yöntemiyle hassas bir çalışma yapılarak temizlenen motif, yeniden orijinal rengine boyandı.
Siirt'te 894 yıllık tarihi camideki motifler, kıyafetlere işlendiSiirt'te 894 yıllık tarihe sahip Ulu Camii'nin minare, kaside ve gövdesi üzerindeki motif ve bezemeler, kıyafetlere işlendi. Hazırlanan koleksiyona 'Tarihi Giydirmek' adı verilirken, 'çarpana dokuma' ve 'el nakış' yöntemi ile işlenen motiflerin unutulmaması amaçlandı.
Siirt'te 894 yıllık tarihi camideki motifler, kıyafetlere işlendiSiirt'te 894 yıllık tarihe sahip Ulu Camii'nin minare, kaside ve gövdesi üzerindeki motif ve bezemeler, kıyafetlere işlendi. Hazırlanan koleksiyona 'Tarihi Giydirmek' adı verilirken, 'çarpana dokuma' ve 'el nakış' yöntemi ile işlenen motiflerin unutulmaması amaçlandı.
794 yıllık şaheserde 'üç boyutlu motif' işçiliğiSivas'ta, Anadolu Selçuklu Devleti zamanında yaptırılan Divriği Ulu Cami ve Darüşşifası'nın taşları oyulup, üç boyutlu işlenen motif ve süslemeleri ilgi çekiyor. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi (SCÜ) Mimarlık, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Uğur Tuztaşı, "Bu camiyi üç boyutlu taş ustaları, bir heykelsi yaklaşımla sanatkarlıklarını göstererek zirve noktaya getirmiştir. Eser, tamamen bezeme kültürüyle öne çıkıyor" dedi.
Tarihi camide boyayla kapatılan motifleri ortaya çıkaran restorasyonAnkara'da 2 yıl süren çalışmayla aslına uygun restore edilip yeniden ibadete açılan 400 yıllık tarihi Zincirli Camii'nde, geçmişte yanlış restorasyon çalışması sonucu cila ve boya tabakasının altında kalan kalem işi yüzeyler, mekanik yöntemlerle temizlenerek gün yüzüne çıkarıldı.