Felsefe Bölümü'nde eğitim almak için 5 nedenÜniversitelerin Felsefe bölümü, eleştirel düşünme, problem çözme ve iletişim becerilerini geliştirmek için ideal bölüm olarak öne çıkıyor. Doç. Dr. Lale Levin Basut, Felsefe Bölümü’nde okumak isteyenler için 5 nedeni sıraladı.
'Genç Felsefeci Ödülleri 2024' yarışması sonuçlandı‘Mutluluk’ kavramının eserler aracılığı ile tartışıldığı ve bu yıl ilki düzenlenen 'Genç Felsefeci Ödülleri 2024' yarışması sonuçlandı. Ödül töreninde konuşan İstanbul Beşiktaş İlçe Milli Eğitim Müdürü Sedat Işık, “Felsefe eğitimini anaokulundan itibaren başlatmalıyız” dedi.
Velilerin eğitimdeki felsefi anlayışları araştırmasıNecmettin Erbakan Üniversitesi akademisyenleri tarafından yapılan ailelerin eğitime bakış açılarının araştırıldığı, Türkiye genelinde farklı öğrenim kademelerinden 3 bin 11 veli ile yapılan çalışmada çarpıcı sonuçlar ortaya çıktı. Çalışmayla ilgili bilgi veren Prof. Dr. Ercan Yılmaz, "Erkek veliler kadın velilere göre eğitimde ahlaki öğretiyi ve disiplini daha fazla önemsiyor. Gelir düzeyi arttıkça eğitimde daha az otoriter, ahlaki öğreti ve disiplin önemseniyor. Devlet memurları daha bireyci ve toplumcu bir eğitim felsefesine sahip. Lisans ve yüksek lisans mezunu veliler, bireyci ve toplumcu bir eğitim felsefesi eğiliminde, eğitimde daha az otoriter ve ahlaki öğretiyi, disiplini daha az önemseniyorlar. Genç veliler ise eğitimin daha disiplinli ve sınav ağırlıklı olması gerektiğini düşünüyorlar” dedi.
Velilerin eğitimdeki felsefi anlayışları araştırmasıNecmettin Erbakan Üniversitesi akademisyenleri tarafından yapılan ailelerin eğitime bakış açılarının araştırıldığı, Türkiye genelinde farklı öğrenim kademelerinden 3 bin 11 veli ile yapılan çalışmada çarpıcı sonuçlar ortaya çıktı. Çalışmayla ilgili bilgi veren Prof. Dr. Ercan Yılmaz, "Erkek veliler kadın velilere göre eğitimde ahlaki öğretiyi ve disiplini daha fazla önemsiyor. Gelir düzeyi arttıkça eğitimde daha az otoriter, ahlaki öğreti ve disiplin önemseniyor. Devlet memurları daha bireyci ve toplumcu bir eğitim felsefesine sahip. Lisans ve yüksek lisans mezunu veliler, bireyci ve toplumcu bir eğitim felsefesi eğiliminde, eğitimde daha az otoriter ve ahlaki öğretiyi, disiplini daha az önemseniyorlar. Genç veliler ise eğitimin daha disiplinli ve sınav ağırlıklı olması gerektiğini düşünüyorlar” dedi.
Öğretmenlere ‘Çocuk Felsefesi’ eğitimiAltınbaş Üniversitesi ve İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle verimli bir öğrenci-öğretmen diyalogunun sağlanmasına katkıda bulunmak ve kişisel iletişimde algı süreçlerini güçlendirmek amacıyla “Çocuk Felsefesi” eğitimleri düzenlendi.