Eticaret
Son dakika eticaret haberleri ile ilgili DHA'ya eklenen tüm haberler bu sayfada yer almaktadır. Geçmişte yaşanan eticaret gelişmeleri, bugün yaşanan en flaş gelişmeler ve çok daha fazlası sürekli güncel olan eticaret haber sayfamızda...
Eticaret
haber başlıkları altta listelenmiştir. Son dakika haberleri de dahil olmak üzere şu ana kadar eklenen toplam 18 eticaret haberi bulunmuştur.E-ticaret’te iş birliği: Kaspi.kz, Hepsiburada’nın hakim hissedarı oluyorHisseleri Kazakistan ve NASDAQ borsalarında işlem gören Kaspi.kz (“Kaspi.kz” NASDAQ: KSPI), D-Market Elektronik Hizmetler ve Ticaret A.Ş.’nin (“Hepsiburada” NASDAQ: HEPS) kurucusu ve hakim hissedarı Hanzade Doğan ve Vuslat Doğan Sabancı, Begüm Doğan Faralyalı, Arzuhan Doğan Yalçındağ ve Işıl Doğan ile Hepsiburada’nın yüzde 65,4’ünü temsil eden A ve B grubu hisselerinin devri için bağlayıcı bir sözleşme imzaladıklarını açıkladı. Yerli e-ticaret girişimi, Türkiye’deki üreticileri global pazarlarla buluşturmayı hedefliyorYurt dışında yaşayan Türk girişimcilerin yerli üreticileri dünya pazarı ile buluşturma amacıyla hayata geçirdiği TURKISH E-MARKET, yerel satıcıları “7 bölgeden 7 Duvele” sloganı ile dünyanın 143 ülkesine ulaştırmayı hedefliyor. 8 dilde yerli ürünlerin satışlarının devam ettiği turkishemarket.com Yönetim Kurulu Başkanı Bünyamin Altun, “Sadece farklı ülkelerde yaşayan Türkleri hedeflemiyoruz, aynı zamanda seyahatler, Türk dizileri ve internet sayesinde kültürümüzü tanıyan insanların da istedikleri ürünlere ulaşmasına aracılık ediyoruz” dedi. 2023 yılında yüzde 132 büyüyen e-ticaret sektörünün satış hacmi 1.855 milyar TL'ye ulaştıiyzico, ETİD ve Dogma Alares tarafından hazırlanan Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu sonuçlarına göre; 2023 yılında Türkiye’de yüzde 132 büyüme gösteren e-ticaret satış hacmi, 1.855 milyar TL'ye ulaştı. Önceki yıllara göre 2023'te işlem sayısının yıllık büyüme oranı ise yüzde 23 oldu ve 2023 Türkiye’sinde 6 milyar adete yakın e-ticaret işlemi gerçekleşti. Buradan da ortalama sepet büyüklüğü 2023 yılında yüzde 108 büyüdü ve bir önceki yıla göre 255 TL artarak 492 TL’ye yükseldi. iyzico, Dogma Alares ve Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) iş birliğiyle hazırlanan ‘2023 Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu’nun sonuçları açıklandı. Rapora göre Türkiye'deki e-ticaret büyümesi 2020 yılından bu yana düzenli olarak artıyor. Trendyol, 2024 yılının ilk 6 ayına ilişkin alışveriş verilerini açıkladıTrendyol, 2024 yılının ilk yarısına ilişkin alışveriş verilerini paylaştı. İlk 6 ayda en çok cilt bakım ve kadın giyim ürünlerinin satışı gerçekleşti. Yaklaşık 2 milyon Trendyol satıcısı, 335 milyon ürünü Türkiye’nin dört bir yanındaki müşterileriyle buluşturdu. En çok alışveriş yapan iller İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya. Komşusunun iş yerini kundakladı, söndürmeye gelen itfaiyeyi silahla tehdit ettiAdana'da torna atölyesi işleten Cenk Ş., eticaret ve yazılım işi yapan karşı komşusunun iş yerini kundakladı. Yangını söndürmeye gelen itfaiye ekibinin önünü kesip, pompalı av tüfeğiyle havaya ateş açarak tehdit eden Cenk Ş.’yi çevredeki vatandaşlar darbetti. Şüpheliye öfkeli kalabalığın elinden olay yerine gelen polis ekipleri kurtarıp, gözaltına aldı. Komşusunun iş yerini kundakladı, söndürmeye gelen itfaiyeyi silahla tehdit ettiAdana'da torna atölyesi işleten Cenk Ş., eticaret ve yazılım işi yapan karşı komşusunun iş yerini kundakladı. Yangını söndürmeye gelen itfaiye ekibinin önünü kesip, pompalı av tüfeğiyle havaya ateş açarak tehdit eden Cenk Ş.’yi çevredeki vatandaşlar darbetti. Şüpheliye öfkeli kalabalığın elinden olay yerine gelen polis ekipleri kurtarıp, gözaltına aldı. İstanbul’da ‘Sınır Ötesi E-Ticaret’ konferansı düzenlediTürkiye'nin ihracatında önemli bir lokomotif konumundaki e-ticaretin mimarları, sektörün geleceğini konuşmak için İstanbul’da buluştu. UTEP’in 30 Nisan’da düzenlediği etkinlikle, iş dünyasının e-ticaretin gücünü, teknolojinin önemini ve geleceğin trendlerini keşfetmesi hedeflendi. “Şikayetçi müşteriler, e-ticareti geliştirir"Uluslararası E-Ticaret Platformu (WORLDEF) Başkanı Ömer Nart, Ticaret Bakanlığı'na çeşitli kanallardan ulaşan tüketici şikayetlerinde ilk sırada internet alışverişlerinin yani e-ticaretin olduğunu söyleyerek "E-ticaretteki şikayetler, ekosistemin gelişmesi için bir fırsattır. Şikayetçi müşteriler, e-ticareti geliştirir. Bu sebeple ekosistemdeki oyuncular, şikayetleri dikkate alarak tüm operasyonlarını buna göre geliştirmek zorundadır" dedi. “E-ticaretin ekseni Türkiye’yi işaret ediyor"Uluslararası e-ticaret platformu WORLDEF Başkanı Ömer Nart, teknolojiye yatkınlık, üretim kalitesi ve stratejik konum gibi faktörler nedeniyle e-ticaretin ekseninin Türkiye’yi işaret ettiğini söyledi. Yerli hırdavat e-ticaret platformu yerel pazarın 2022 özetini açıkladı Jeopolitik konumu sayesinde farklı coğrafyalara mal tedariği yapan Türkiye, global pazarda avantaj elde etti. İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği’nin (İDDMİB) 2022 Ekim Değerlendirmesi Raporu’na göre Türkiye, hırdavat sektörünün 2022’nin Ekim ayındaki ihracatında bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla aylık bazda yüzde 0,82’lik bir artış kaydetti. Bu dönemde Türkiye’nin en çok ihracat yaptığı ülkelerin başında ise Almanya yer aldı. E-ticarette çok kanallı satış dönemiTicaret Bakanlığı'nın 2021 E-Ticaret Verileri'ne göre Türkiye’de e-ticaret kullanan satıcı sayısı 2021'de yüzde 600 büyüyerek 484 bin 347'ye ulaşırken, küresel çapta e-ticaretin genel ticaret içindeki payı yüzde 22'ye ulaştı. Bu hızlı büyüme, çok kanallı deneyimler sunan e-ticaret yazılımı sağlayıcıları arasındaki rekabeti de artırdı. Dolandırıcılar araç kiralama sitelerini taklit ediyorYaz aylarının gelmesiyle araç kiralama sektörü de dolandırıcılardan nasibini aldı. Nisan ayında 2 bin kişiyi dolandırarak toplam 5 milyon TL'lik vurgun yapan 24 kişinin gözaltına alındığı bilinirken, geçtiğimiz ay da 8 şüphelinin 900 bin TL haksız kazanç elde ettiği görüldü. Uzmanlar, özellikle araç kiralama sitelerini kopyalayan dolandırıcılara karşı uyardı. E-ticaretteki yükseliş girişimci adaylarını eğitimlerde buluşturdu Pandemide çok hızlı bir yol kat eden e-ticaret, girişimci adaylarını eğitimlerde buluşturdu. Stoksuz ticaret, dijital ve organik pazarlamayı da içine alan uçtan uca e-ticaret eğitimi sunan platformlar, sektöre yeni girişimciler kazandırıyor. Kendi işini kurma cesareti gösteremeyenler, bu eğitimlerle maliyet tasarrufu ve rekabet avantajı elde edebiliyor. "E-ticaret, geleneksel ticaretin yerini alıyor”E-ticaret ve e-ihracat, özellikle pandemi dönemindeki yukarı yönlü yükselişini temkinli bir büyüme ile sürdürüyor. Sektör, sürdürülebilir e-ticaret için yeni teknolojiler ışığında kendini sürekli güncelliyor. Kirazexpress.com adlı online pazaryerinin kurucusu Muhammed Habip Mirdeslioğlu, e-ticaretteki yükselişin her geçen yıl katlanarak devam edeceğini öngördüklerini belirterek, “E-ticaret, geleneksel ticaretin yerini alıyor” dedi. Kirazexpress CEO’su Hüseyin Kırmızı ise Türk markaların ve KOBİ’lerin e-ihracat ile büyümesine katkı sunmak için e-ihracat altyapısı kurmayı hedeflediklerini kaydetti. Yılbaşı hediyesinde internet alışverişine dikkatPandemi nedeniyle artan internet üzerinden alışveriş, yılbaşının yaklaşmasıyla tavan yaptı. Alışverişin artmasıyla kredi kartı bilgilerini kopyalamak isteyen internet korsanları da vatandaşları dolandırmak için farklı yöntemlere yöneldi. Akdeniz Üniversitesi'nden (AÜ) Dr. Öğretim Üyesi Fırat Yücel, internet üzerinden alışverişte sanal kart kullanılması gerektiğini söylerken, çoğu vatandaş ise önlem olarak yalnızca bildiği sitelerden alışveriş yapıyor. Bakan Pekcan: Esnafımızı dünya pazarına açacağızTicaret Bakanı Ruhsar Pekcan, "Amacımız, esnaf sanatkarımızın yerel işletme olmaktan çıkarak e-ticaret imkanlarını kullanarak dünyaya açılmasına, ürünlerini dünyaya tanıtmasına, pazarlamasına ve satışını yapabilmesine destek olmak. Pek çok şekilde esnafımızı dünya pazarına açacağız" dedi.