Antep fıstığında Dubai çikolatası etkisi: Son 1,5 ayda fiyatlarda suni bir artış söz konusuSosyal medyanın da etkisiyle tüm dünyayı saran Dubai çikolatası furyası, son 2 ayda fıstık fiyatlarında ortalama yüzde 25 artışı beraberinde getirdi. Antep fıstığı ihtiyacının artmasıyla piyasadaki arz talep dengesinin bozulmasından en çok baklava ve fıstıklı tatlı üreticileri etkilendi. Geçtiğimiz hafta kilosu ortalama 900 liradan Antep fıstığı tedarik eden baklavacılar, bu hafta bin 300 liradan Antep fıstığı satın aldı. Üreticiler baklava üretimini azaltırken, satışlar da yüzde 40 oranında düştü. BAKTAD Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Ali Taşdemir, "Fiyatlarda son 1,5 ayda aşağı yukarı ortalama yüzde 25'lik bir suni artış söz konusu. Son dönemde rekolte çok yüksekti, bu sene 800 lira- 900 lira olan fıstık şu anda tekrar bin 200 bandını gördü. Şu anda stoklarımız oldukça dolu, ağzına kadar depolar hala fıstık dolu. Ricamız şu; para yatırıp stokçuluk yapan, fırsatçı olan kişilere meydan verilmesin" dedi.
Antep fıstığında Dubai çikolatası etkisi: Son 1,5 ayda fiyatlarda suni bir artış söz konusuSosyal medyanın da etkisiyle tüm dünyayı saran Dubai çikolatası furyası, son 2 ayda fıstık fiyatlarında ortalama yüzde 25 artışı beraberinde getirdi. Antep fıstığı ihtiyacının artmasıyla piyasadaki arz talep dengesinin bozulmasından en çok baklava ve fıstıklı tatlı üreticileri etkilendi. Geçtiğimiz hafta kilosu ortalama 900 liradan Antep fıstığı tedarik eden baklavacılar, bu hafta bin 300 liradan Antep fıstığı satın aldı. Üreticiler baklava üretimini azaltırken, satışlar da yüzde 40 oranında düştü. BAKTAD Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Ali Taşdemir, "Fiyatlarda son 1,5 ayda aşağı yukarı ortalama yüzde 25'lik bir suni artış söz konusu. Son dönemde rekolte çok yüksekti, bu sene 800 lira- 900 lira olan fıstık şu anda tekrar bin 200 bandını gördü. Şu anda stoklarımız oldukça dolu, ağzına kadar depolar hala fıstık dolu. Ricamız şu; para yatırıp stokçuluk yapan, fırsatçı olan kişilere meydan verilmesin" dedi.
Ülker, dokuz aylık bilançosunu açıkladıÜlker, 2024 yılının dokuz aylık dönemini 58 milyar TL ciroyla kapattığını açıkladı. Şirket hem Türkiye hem de ihracat ve yurt dışı operasyonlarıyla büyümeye devam ettiğini duyurdu.
Tarihi Safranbolu Fırını: Dubai çikolatası üretmeye başladıkTarihi Safranbolu Fırını Kurumsal İletişim Direktörü Bahadır Ömür, son dönemde popülaritesi giderek artan Dubai çikolatasına yerli ürünlerle üretmeye başladıklarını söyledi. Ömür, "84 yıldır köklü bir geleneği yürütüyoruz, 7 gün 24 saat taze ve lezzetli ürünlerimizle hizmet veriyoruz. Güncel tatları takip ederken geleneksel tatların da devamlılığı için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Sosyal medyanın yiyecek içecek sektörü üzerindeki etkisinin farkındayız. Son olarak ülkemizde de viral olan ve herkesin yemek için birbiriyle yarıştığı Dubai çikolatasını sunmaya başladık" dedi.
Kadıköy'de Dubai çikolatası için metrelerce kuyruk oluştuDubai'nin fıstıklı künefe çikolatası tüm dünyaya yayıldı. Sosyal medyada binlerce tarif ve tadım videolarının ardından Kadıköy'de çikolatayı satan bir pastanenin önünde metrelerce kuyruk oluştu.