‘Ülker Anadolu Baharat’ serisi, Bizim Toptan’da satışa sunulduÜlker Anadolu Baharat serisi raflarla buluştu. Seride acı toz biber, tatlı toz biber, karabiber, pul biber, nane, kekik, susam, çörek otu, kimyon, köri, limon tuzu, sumak ve tarçın olmak üzere 13 çeşit ürün bulunuyor. Yeni baharat serisi Bizim Toptan ve Seç Marketler’de satışa sunuldu.
Kuru yemiş, baharat tezgahında 'kanser' riskiGıda Mühendisleri Odası Antalya Şube Başkanı Ali Manavoğlu, açıkta satılan kuru yemiş ve baharatın uygun ortamda muhafaza edilmemesinden oluşabilecek küf kaynaklı aflatoksin maddesinin karaciğer hasarına, ilerleyen dönemde karaciğer kanserine neden olabileceğini söyledi.
Gaziantep'in mis kokulu müzesiGaziantep'te, geçen yıl kurulan Rayiha Baharat Müzesi'nde, nesli tükenmiş olan 'Silfiyum' ve Osmanlı mutfağında sıkça kullanılan 'Safran' ile 'Darülfülfül'ün de yer aldığı 150 çeşit baharat sergileniyor. Baharatlarla ilgili akademik çalışmaların da yapıldığı müzeyi dolaşanlar, tarihini öğrendikleri baharatları görme, dokunma ve koklama olanağı buluyor.
Gaziantep'in mis kokulu müzesiGaziantep'te, geçen yıl kurulan Rayiha Baharat Müzesi'nde, nesli tükenmiş olan 'Silfiyum' ve Osmanlı mutfağında sıkça kullanılan 'Safran' ile 'Darülfülfül'ün de yer aldığı 150 çeşit baharat sergileniyor. Baharatlarla ilgili akademik çalışmaların da yapıldığı müzeyi dolaşanlar, tarihini öğrendikleri baharatları görme, dokunma ve koklama olanağı buluyor.
"Kaliteli baharat rengi ve kokusuyla ayırt edilebilir"Baharatlar, yemeklere kattıkları lezzetten dolayı tarih boyunca insanlık için büyük bir önem taşırken, günümüzde birçok tüketici taze baharatı ayırt etmenin yollarını araştırıyor. Sektörde 5 kuşaktır hizmet veren Ahmet Kadıoğlu “Lezzetli yemeğin sırrı kullanılan baharatlarda. Kaliteli ve taze baharat rengi ve kokusuyla ayırt edilebilir” dedi.
Küresel baharat ve çeşni pazarı 43 milyar dolara koşuyor Pandemide bağışıklık sisteminin güçlendirilmesine yönelik artan farkındalık, küresel baharat ve çeşni pazarının trafiğini artırdı. Geçtiğimiz yıl 21 milyar dolar sınırını zorlayan pazarın, 2028’de 43 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Baharat üreticileri, farklı türleri tek bir kutuda buluşturdukları karışımlarla mutfaklara sağlıklı ve pratik bir çözüm getirmeyi hedefliyor.