İzmir 112 Acil Çağrı Merkezi'ne yapılan ihbarların yüzde 41'i asılsız çıktıİzmir 112 Acil Çağrı Merkezi'ne 2023 yılında toplam 5 milyon 640 bin ihbar yapıldı. Gelen ihbarlardan 2 milyon 300 binin asılsız çıktığını belirten İzmir 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Dr. Murat Ummak, "İhbarlardan 2 milyon 30 bini doğru çıktı. Ayrıca 1 milyonun üzerinde 'Alo 112' diyen personelimize cevap verilmeden kapatılan çağrı oldu. Yani gelen çağrıların yüzde 41'i asılsız çıktı" dedi.
Gaziantep'te 112 Acil Çağrı Merkezi'ne 2 milyon 435 bin asılsız çağrıGaziantep'te 112 Acil Çağrı Merkezi'ne 9 ayda yapılan 3 milyon 196 bin 577 çağrının 2 milyon 435 bin 303'ü asılsız çıktı. Merkezi asılsız ihbarlarla meşgul ettiği belirlenen 88 kişiye de idari para cezası uygulandı.
Bakan Soylu: Aramaların yüzde 72'si asılsız çağrı İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, 112'nin günde yaklaşık 350 - 400 bin çağrı aldığını belirterek , " Sadece afet döneminde bu çağrı 600 binin üzerine çıktı. Bizim bunları karşılama ortalamamız 1,02 saniye. Dünyada da böyle bir karşılık yok. Yani bunun için elbette ki burada en temel sıkıntılarımızdan bir tanesi yüzde 72'sinin asılsız çağrı olması. Eğer asıl çağrı olmasa hem personellerimiz çok daha rahat edecekler" dedi.
SIM kartsız telefonla 112'ye 2 bin 376 çağrıZonguldak'ta, 112 Acil Çağrı Merkezi'ne yılbaşından beri SIM kartsız telefonla 2 bin 376 asılsız çağrı bırakan kişinin kimliği belirlenemedi. Aramanın yapıldığı köye giden jandarma ekiplerinin ikazlarıyla çağrılar sonlandı. 112 Çağrı Merkezi Müdürü Cemal Kar, 112'nin sadece acil durumlarda aranması gerektiğini söyledi.
SIM kartsız telefonla 112'ye 2 bin 376 çağrıZonguldak'ta, 112 Acil Çağrı Merkezi'ne yılbaşından beri SIM kartsız telefonla 2 bin 376 asılsız çağrı bırakan kişinin kimliği belirlenemedi. Aramanın yapıldığı köye giden jandarma ekiplerinin ikazlarıyla çağrılar sonlandı. 112 Çağrı Merkezi Müdürü Cemal Kar, 112'nin sadece acil durumlarda aranması gerektiğini söyledi.