Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Esat Karlıdağ: Türkiye, lojistikte coğrafi konumunun olumlu etkisinden yararlandı

Pandemi sürecinde lojistik sektörünün içerisinde bulunduğu dalgalanmalar hakkında açıklamalarda bulunan Logesa Lojistik Kurucusu Esat Karlıdağ, “2020 yılında özellikle turizm tarafında küresel önlemler alındı. Bu önlemler, yurt dışı yolcu taşımacılığını yüzde 65,8 oranında azalttı. Bunun yanı sıra Türkiye, yük taşımacılığında ve lojistikte coğrafi konumunun olumlu etkisinden yararlandı. Elbette bu durumların her biri, lojistik sektöründe dalgalanmaların meydana gelmesine neden oldu” dedi.

ABONE OL
İSTANBUL, (DHA) -

Son dönemlerde hem hava yolu hem de kara yolu yatırımlarının lojistik sektöründeki potansiyeli artırdığını belirten Esat Karlıdağ, yapılan yatırımlara rağmen pandemi sürecinin başlamasının, sektör açısından olumsuz bir etken olarak ön plana çıktığını belirtti.

“PANDEMİDE DEMİRYOLU TAŞIMACALIĞINDA YÜZDE 76,8 ORANINDA ARTIŞ YAŞANDI”

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bu etkiden bahseden Karlıdağ, pandemi döneminde küresel önlemler alındığının da altını çizdi. Karlıdağ, “2020 yılı itibarıyla lojistik sektörünü değerlendirirken pandemi etkisini de katmanın önemli olduğunu düşünüyorum. Çünkü süreç, Türkiye ve dünyada çeşitli önlemlerin alınmasını zorunlu kılmıştır. Pandemi sürecinde özellikle turizm tarafında çeşitli önlemler alındı. Alınan küresel önlemler, 2020 yılında yurt dışı yolcu taşımacılığının yüzde 65,8 oranında azalmasına neden oldu. Fakat bu noktada Türkiye’nin önemli bir avantajı olduğunu da belirtmek olanaklı. Yük taşımacılığında ülkemiz coğrafi konumu sayesinde önemli bir avantaj elde ediyor. Bu süreçte demir yolu taşımacılığında ülkemiz yüzde 76,8 oranında artış yaşadı. Demir yolundaki artış yüksek olmasına rağmen demir yolunun toplam içindeki payının düşük olduğunu belirtmekte fayda bulunuyor. Bu noktada belirtmemiz gereken bir ayrım daha var. Pandemi süreci içerisinde yurt dışı yolcu taşımacılığının tamamı hava yolu ile gerçekleşti. Öte yandan yurt dışı yük taşımacılığının tamamının ise demir yolları üzerinden gerçekleştiğini söylemek olanaklı” diye konuştu.

Konuyla ilgili açıklamalarını sürdüren Esat Karlıdağ, yaşanan bütün olumsuzluklara rağmen alternatif yollar sayesinde Türkiye’nin küresel ticaretteki rolünü arttırdığının da altını çizdi. Karlıdağ, “Pandemi sürecinde Çin’e yönelik bağımlılığın sonlandığını belirtmekte fayda var. Bunun yanı sıra yeni alternatif üretim merkezlerinin arandığını söylemekte fayda var. AB’ye olan taşımalarda Türkiye ve Uzakdoğu arasındaki navlun farkının 10 kat oranında artması, gözlerin Türkiye’ye çevrilmesini sağladı. Türkiye bu üretim merkezlerinden biri olarak değerlendirildiği için lojistik sektörünün de bu süreçte önemli bir gelişme yaşadığını ifade edebiliriz” dedi.

Diğer Haberler

  1. Hepsiburada bir yıl içinde 100 bin KOBİ’yi e-ticarete taşıyacak
  2. İzmir Adnan Menderes'ten Bükreş uçuşları başladı
  3. Avren Enerji, 9,5 milyon Euro'luk GES projesi için imza attı
  4. Petrol Ofisi 2023 yılını yüzde 21,85 pazar payı ile tamamladı
  5. İstanbul Havalimanı'ndan Çin'in Guangzhou şehrine uçuşlar başladı
  6. EPDK: Elektrik satış fiyatında yüzde 38 artış yapılmıştır
  7. AJet'ten şehit yakınları, gazi ve gazi yakınları ile engelli yolcular için indirimli uçak bileti
  8. İş dünyası 'Gri liste' kararından memnun
  9. Türkiye, gri listeden çıktı
  10. Aksa, Armora ürün portföyünü geliştiriyor

© Copyright 2024

DHA