Niğde 112 Acil Çağrı Merkezi’ne 1 yılda 492 bin çağrı geldi
Adnan ÇELEBİ/NİĞDE(DHA) NİĞDE- NİĞDE 112 Acil Çağrı Merkezi’ne 01 Ocak- 31 Aralık tarihleri arasında 492 bin 16 çağrı geldiği, bu çağrıların 225 bin 951'ine acil yardım hizmeti sunulduğu bildirildi.
Niğde 112 Çağrı Merkezi Müdürü İzzet Gebelek, 2013 yılından beri tek çağrı numarası ile 112 Çağrı Merkezinin hizmet vermeye başlandığını ve 1 Ocak -31 Aralık 2024 tarihleri arasında gelen 492 bin 16 çağrının 225 bin 951’i vakaya dönüşmüş olup acil yardım hizmeti verildiğini söyledi. Ücretsiz olarak indirilebilen bir telefon uygulaması olan Engelsiz 112 hizmeti ile işitme ve konuşma engeli olanlar, acil çağrı merkezine ulaşabildiğini belirten Gebelek, arayan kişi ile 112 çağrı alıcı personel arasında görüntülü konuşma ve anlık mesajlaşma ile sağlanan iletişim esnasında arayan kişinin konum bilgileri de haritada görülebildiğini kaydetti. Gebelek, "İçişleri Bakanlığı tarafından hayata geçirilen 112 Web İhbar Sistemi, kullanıcı dostu arayüzü ve kolay erişim imkanıyla vatandaşlarımızın hizmetinde. Bu sistem sayesinde şüpheli durumlar ve suç faaliyetleri hızlı ve güvenli bir şekilde yetkililere bildirilebiliyor. Emniyet ve Jandarma ihbarlarının kolayca yapılabilmesi için 112 Web İhbar Sistemi devreye alındı. İhbarlar, https://ihbar.ng112.gov.tr/ adresi üzerinden hızlı ve etkin bir şekilde iletilebilecek. Yeni sistem sayesinde ihbarlar Emniyet ve Jandarma birimlerine anında ulaştırılacak ve acil durumlara daha hızlı müdahale edilecek" dedi. (DHA)