Türkiye Taraftarlık AraÅŸtırması tekrar baÅŸladı
SOCİOS.COM tarafından başlatılan Türkiye Taraftarlık Araştırması'nın 2'nci projesi futbolseverlere erişime açıldı. Socios Türkiye Kurumsal İletişim Müdürü Sema Tuğçe Dikici, "Bu çalışma Türk futbolu ve taraftarlık özelinde yapılacak akademik çalışmalara da ışık tutacak" dedi.
150'den fazla global spor partneri ve 2 milyondan fazla kullanıcısı bulunan taraftar etkileşim ve ödüllendirme platformu Socios.com'un, Türkiye'deki futbolseverlerin sosyo-kültürel alışkanlıklarını, dijitalleşen dünyadaki tercihlerini ve blockchain ekosistemi hakkındaki ilgi ve bilgi düzeyini öğrenmek başlattığı Türkiye Taraftarlık Araştırması'nın 2'nci projesi başlatıldı. Geçtiğimiz sezon Türkiye'nin 81 ilinden 50 bine yakın futbolseverin katılımı ile gerçekleşen Türkiye Taraftarlık Araştırması 1, bugüne kadar yapılan en yüksek katılımlı futbol araştırması olmuştu.
Ä°stanbul Ãœniversitesi-CerrahpaÅŸa Spor Bilimleri Fakültesi Spor YöneticiliÄŸi Bölümü ve Futbol Arena Platformu iÅŸ birliÄŸi ile hayata geçirilen araÅŸtırmaya ilgili internet sitesi üzerinden katılım yapılabilecek. Bir ay devam edecek araÅŸtırmanın sonuçları da bilimsel araÅŸtırma yöntemleri usulüne göre analiz edilerek, kamuoyu ile paylaşılacak. Futbolseverlerin destekledikleri takımlara olan baÄŸlılıkları; taraftarlık tercihleri, dijital alışkanlıkları baÅŸta olmak üzere maç bileti fiyatları, stadyumların ulaşım ve konforları, kulüp-taraftar etkileÅŸimi, sosyal medya, blockchain, Metaverse, Fan Tokenlar gibi birçok farklı alanda soruların yer aldığı proje aynı zamanda spor araÅŸtırmaları adına da önemli bir kaynak oluÅŸturacak. Öte yandan bu sezon yapılan araÅŸtırmada sorular arasında global futbol endüstrisinin en çok tartışılan konularından biri olan kulüp sahipliÄŸi oldu. 'Takımınızın global bir sermaye gücü tarafından satın alınması fikrine nasıl bakarsınız' sorusuna, Türk futbolseverelerin vereceÄŸi yanıt, anketin en çok merakla beklenen sonuçlarından biri olacak. Â
'TÃœM FUTBOLSEVERLERDEN DESTEK BEKLÄ°YORUZ'
Ankete geniş katılım beklediklerini belirten Socios Türkiye Kurumsal İletişim Müdürü ve Okan Üniversitesi Spor Yöneticiliği Bölümü Öğretim Görevlisi Dikici, araştırmanın bilimsel yöntem esaslarıyla hazırlandığını belirterek, "Bu çalışma, değişen ve dijitalleşen dünyada futbolun gerçek sahipleri olan taraftarların tercihlerini öğrenmemize yardımcı olmanın yanı sıra Türk futbolu ve taraftarlık özelinde yapılacak akademik çalışmalara da ışık tutacak. Biz bu alanı sahiplenerek, her yıl düzenli olarak benzer çalışmalar yapmayı hedefliyoruz demiştik. Sözümüzü tuttuk. Her yeni futbol sezonunda farklı sorularla bu araştırma serisini tekrar edeceğiz. Tüm futbolseverlerden de destek bekliyoruz" ifadelerini kullandı. (DHA)
Â