Geri Dön
PolitikaBakan Uraloğlu: Türksat 6A, yıl sonuna doğru hizmete başlayacak

Bakan Uraloğlu: Türksat 6A, yıl sonuna doğru hizmete başlayacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Bu ay içinde ülkemizin ilk yerli ve milli haberleşme uydusu olan Türksat 6A’yı ilk yörüngesine başarıyla fırlattık. Bütün aşamalar başarıyla tamamlanarak geçici yörüngesinde test sürecine başladık. İnşallah yıl sonuna doğru da 42 derece doğu yörüngesindeki kalıcı yörüngesine ulaşarak hizmete başlayacak. Artık Hindistan, Tayland, Malezya ve Endonezya da kapsama alanımıza girecek. Türkiye'nin uydularının ulaştığı nüfus, 3,5 milyardan 5 milyara çıkacak” dedi.

Bakan Uraloğlu: Türksat 6A, yıl sonuna doğru hizmete başlayacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Vali Cevdet Atay, AK Parti Şırnak Milletvekili Arslan Tatar, Belediye Başkanı Mehmet Yarka ile birlikte yapımı süren Cizre- Silopi kara yolunda incelemelerde bulunarak çalışmalara ilişkin bilgi aldı. Bakan Uraloğlu, daha sonra Valilik binasına geçerek İl Koordinasyon Kurulu toplantısına katıldı. Burada açıklamalarda bulunan Bakan Uraloğlu, Türkiye Yüzyılı’nı inşa edecek adımların atıldığını belirterek, “Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak kara yolu, demir yolu, hava yolu, deniz yolu ve haberleşme projelerimizle ülkemizin ulaşım ve iletişim ağını nakış gibi işledik. 2002 yılında 6 bin 101 kilometreden devraldığımız bölünmüş yol uzunluğunu, yaklaşık 29 bin 434 kilometreye ulaştırdık. Bölünmüş yollarla bağlanan şehir sayımız 6 iken, 77’ye yükselttik. Türkiye’yi Avrupa’nın 6’ncı, dünyanın 8’inci yüksek hızlı tren işletmecisi yaptık. Ülkemizi hızlı trenle buluşturarak 2 bin 251 kilometre hızlı tren ağı inşa ettik. Havacılıkta çağ atladık. İç hatlardaki aktif havalimanı sayımızı 26’dan 57’ye yükselttik. 50 ülkede 60 noktaya uçuş gerçekleştiriliyorken bugün 131 ülkede 346 noktaya ulaştık. 10 Ağustos’ta da Çukurova Uluslarararası Havalimanımızın açılışını gerçekleştireceğiz inşallah” dedi.

‘TÜRKSAT 6A’YI İLK YÖRÜNGESİNE BAŞARIYLA FIRLATTIK’

Türksat 6A uydusunun test sürecine başlandığını ifade eden Bakan Uraloğlu, “Genişbant abone sayımız 2002 yılında 20 bin iken bugün 93,3 milyona ulaştı ve fiberoptik kablo uzunluğumuz 561 bin 695 kilometreye yükseldi. Ve Türkiye Yüzyılı’nda her alanda olduğu gibi haberleşme alanında da küresel çapta büyük başarılara devam ediyoruz. Bu ay içinde ülkemizin ilk yerli ve milli haberleşme uydusu olan Türksat 6A’yı ilk yörüngesine başarıyla fırlattık. Bütün aşamalar başarıyla tamamlanarak geçici yörüngesinde test sürecine başladık. İnşallah yıl sonuna doğru da 42 derece doğu yörüngesindeki kalıcı yörüngesine ulaşarak hizmete başlayacak. Artık Hindistan, Tayland, Malezya ve Endonezya da kapsama alanımıza girecek. Türkiye'nin uydularının ulaştığı nüfus, 3,5 milyardan 5 milyara çıkacak” diye konuştu.

‘2017’DE 4 KARDEŞİMİZİ ŞEHİT ETTİLER’

2017’deki yol şantiyelerinde yapılan saldırılarda iş makinelerinin yakılarak 4 işçinin şehit edildiğini ifade eden Bakan Uraloğlu, “Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğindeki AK Parti hükümetleri olarak kuzey-güney, doğu-batı demeden ülkemizin her noktasına eser ve hizmet götürdük, yatırım gerçekleştirdik. Batıda ne varsa doğuda da olacak dedik. İnsanımız için toplu konut projeleri hayata geçiriyoruz, ticaret gelişsin diye iş yerleri açıyoruz, çocuklarımız en iyi imkanlarda okusunlar diye okul yapıyoruz. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak bizler de ulaşımın, haberleşmenin her modunda çalışıyoruz, yol yapıyoruz, havalimanı yapıyoruz. Ama maalesef Tendürek Geçidi, Çatak-Şırnak ve Van-Hakkari yol şantiyelerimizde 2017’de yapılan baskınlarda iş makinelerimizi yaktılar, 4 kardeşimizi şehit ettiler. Ancak biz bugüne kadar yılmadık bundan sonra da yılmayacağız. Bakın, son 22 yıl içerisinde Şırnak’ın ulaşım ve haberleşme altyapısının gelişmesi için 43 milyar 185 milyon lira yatırım gerçekleştirdik. Şırnak’ın karayolu ulaşım ağının gelişimine çok önem verdik. 2002 yılına kadar sadece 25 kilometre bölünmüş yolu var iken, 172 kilometre daha bölünmüş yol inşa ederek toplamda 197 kilometreye ulaştık. Yollarının sadece 20 kilometresi bitümlü sıcak karışım kaplamalı iken, 234 kilometre daha bitümlü sıcak karışım kaplama yaparak toplamda 254 kilometreye yükselttik. 4 bin 955 metre uzunluğunda 4 adet tek tüp, 2 adet çift tüp tünel olmak üzere 6 tünel açtık. 4 bin 190 metre uzunluğunda 43 köprü inşa ettik. 17 milyar 812 milyon lira proje tutarıyla 10 ayrı kara yolu çalışmasına da devam ediyoruz. Belirttiğim üzere buraya gelmeden önce Cizre- Silopi Yolu’nda incelemelerde bulunduk. Yolun Cizre Köprülü Kavşağı’ndan Silopi Çevre Yolu girişine kadar olan 21,8 kilometrelik kesiminin bitümlü sıcak karışım onarımına başlamıştık” ifadelerini kullandı.

‘KALKINMA KORİDORU ÜZERİNDE 5 LOJİSTİK MERKEZ YAPIMINI PLANLADIK’

Basra Körfezi’nde yapımı süren FAV Limanı'ndan başlayan ticaret koridoru kapsamında 5 lojistik merkezin inşa edileceğini belirten Bakan Uraloğlu, şöyle konuştu:

“Bugüne kadar 10,5 kilometrelik kesimi binder seviyesinde tamamladık. Bu yıl içinde 5 kilometrelik kesimi daha tamamlamayı hedefliyoruz. Mevcut ihale kapsamında 15,5 kilometrelik kesimi aşınma seviyesinde tamamlayacağız. Kalan 6,3 kilometrelik kesimin yapılması için de en yakın zamanda ikmal ihalesine çıkmayı hedefliyoruz. Öğleden sonra da ilimizdeki en önemli karayolu projelerimizden biri olan Şırnak-Van Yolu Şantiyemizde de incelemelerde bulunacak ve ufak bir basın açıklaması gerçekleştireceğiz o yüzden burada detay vererek zamanınızı almak istemiyorum. Ama burada hem Şırnak hem Güneydoğu Anadolu Bölgesi hem de tüm ülkemiz açısından çok önemli bir gelişmeden Kalkınma Yolu Projesinden bahsetmek istiyorum. Basra Körfezi’nde inşa edilmekte olan FAV Limanı'ndan başlayıp Şırnak Ovaköy'e, oradan Şanlıurfa'ya, oradan Kapıkule Sınır Kapısı'na kadar Ege Denizi'ne, Karadeniz'e ve Akdeniz'e açılacak olan çok önemli bir ticaret koridorunu hayata geçiriyoruz. FAV Limanı'ndan Londra'ya kadar kara ve demir yolu ile Avrupa'nın her ülkesine kesintisiz ulaşım sağlayacağız. Yeni İpek Yolu olarak nitelendirdiğimiz Kalkınma Yolu Projesi ile ülkemizin ekonomik ve jeopolitik statüsünü daha da güçlendireceğiz. Bu koridorun ülkemizden Avrupa’ya demir yolu geçişi 2 bin 4 kilometre olacaktır. Koridor üzerindeki mevcut ve devam eden demir yolu yatırımlarımıza ilaveten; 127 kilometresi Nusaybin-Cizre-Ovaköy arasında olmak üzere 727 kilometrelik demir yolu yatırımının da hayata geçirilmesini planladık. Nusaybin-Cizre-Ovaköy kesiminde yapım ihalesine çıkılması için çalışmalarımız sürüyor. Ayrıca Kalkınma Koridoru üzerinde Tekirdağ Çerkezköy, İstanbul Yeşilbayır, Bilecik, Mardin ve Şırnak Ovaköy olmak üzere 5 lojistik merkez daha yapılmasını da planladık. Proje kapsamında Şırnak Ovaköy’e bir lojistik merkez de kazandıracağız. Şanlıurfa-Ovaköy arasında 331 kilometre uzunluğunda yeni otoyol yatırımı yaparak projenin Türkiye’deki karayolu geçişini de tamamlamayı planlıyoruz. Tabii bunlarla birlikte Ovaköy Sınır Kapısı’nın açılması söz konusu ve bu bölge sakinleri için büyük bir öneme sahip. Projeyle birlikte ihracatımızın artmasını, gençlerimize sağlanan iş imkanlarının artmasını, daha fazla üretim yapmamızı tetikleyecek altyapının gelişmesini bekliyoruz. İnşallah bundan sonra tüm bölgeyle birlikte Şırnak’ta göç veren değil göç olan bir refah şehri olacaktır.”

‘ŞIRNAK- VAN KARAYOLU 167 KİLOMETRE KISALACAK’

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Şırnak Belediyesi ve AK Parti İl Başkanlığı ziyaretinin ardından, yapımı süren Şırnak-Van karayolu şantiyesini ziyaret etti. Burada konuşan Bakan Uraloğlu, Şırnak-Van karayolunun stratejik ve güvenlik açısından büyük öneme sahip olduğunu ifade ederek, “Program içerisinde Şırnak-Van karayolunu ziyaret ettik. Bizim için kıymetli bir yol. Şırnak ilimizin kuzeyine, Van’a, oradan da esasında bütün Karadeniz’e kadar giden güzergahın yapılmasıyla ilgili olarak Şırnak Van yolunun şantiyesindeyiz. Burası bizim için gerçekten kıymetli. İlimizin ne kadar önem verdiğini biliyoruz. Hali hazırda Şırnak’tan Van’a yaklaşık 351 kilometrelik bir güzergahla seyrediyoruz. Yolumuzu bitirdiğimiz zaman bu güzergah 167 kilometre kısalarak, yaklaşık 184 kilometreye inecek. Yüksek standartlı bir yol elde etmiş olacağız. Birçok iyileştirmeyi beraber yapacağız. Bir seri tünellerimiz olacak, viyadüklerimiz olacak. 7/24 ve 12 ay hizmet edebilir vaziyette olacak. Tabi burası bölgemizin çok yakından bildiği Bestler-Dereler bölgesi. Bu anlamda da stratejik olarak, güvenlik olarak da ayrı bir kıymeti var. Çalışmalarımıza devam ediyoruz. Tabi arazi ve çalışma zorluluklarını biliyoruz. Her türlü ekip ve ekipmanlarımızı da iş başına getirdik. Kalan işlerin ihale edilmesi için de bir süreç başlattık. İnşallah önümüzdeki ayın 21’inde kalan işlerin de ihalesini yaparak yolumuza hızlıca devam edeceğiz. Projemizi bitirdiğimiz zaman, bugünkü şartlarda 20-25 milyar liralık bir projeden bahsediyoruz. Gerek akaryakıttan, gerekse zamandan sağlanacak maddi tasarruf, yıllık yaklaşık 4-4,5 milyar lira seviyesinde olacak. Bu anlamda da çok kısa zamanda kendisini amorti edecek bir projedir. Memleketimizin her köşesinde karbon salınımı da bizim için önemli. Standartları yükselttikçe, karbon salınımından da yaklaşık 135 bin tonluk azalma sağlanacak. Bunu için çalışmalarımızı tüm ekibimizle beraber, Şırnak’taki bütün yöneticilerimizle birlikte takip edeceğiz ve burayı en kısa sürede tamamlayarak trafiğe açmış olacağız” dedi.

‘ÜLKEMİZİN TİCARETİNE KATKI SAĞLAYACAK’

Yapımı süren Fav Limanı’nın tamamlanmasıyla Türkiye’nin ticaretine katkı sağlanacağını ifade eden Bakan Uraloğlu, “Kalkınma yolu projesinde, Basra körfezindeki Irak tarafından inşa edilen Fav Limanı, çok büyük bir proje ve dünyadaki sayılı limanlardan birisi olacak. İlk fazı önümüzdeki sene devreye girecek. Diğer fazları da sonraki yıllarda devreye girecek. Oradan ülkemize, Şırnak ilimizin sınırları içerisinde bulunan Ovaköy’e kadar 1200 kilometrelik bir hattı konuşuyoruz. Demiryolu, otoyol, enerji ve iletim hatlarının da olacağı, Irak, Birleşik Arap Emirlikleri ve Katar ile dörtlü bir mutabakat imzaladık, Cumhurbaşkanımızla Irak seyahatinde. Proje bitme aşamasında. Finansmanı, yapılması ve işletilmesi noktasında Türkiye’nin çok aktif rol alması için bu işin her noktasında varız. Dolayısıyla çalışmalar iyi seviyede gidiyor. Bu sene ihale seviyesine gelinemedi, inşallah 2025 yılında ihale süreci başlatılacak. Bu bize ne sağlayacak? Fav Limanından çıkan bir yük, Ovaköy’den ülkemize girecek. Buradan da Nusaybin’den, Şanlıurfa’dan, Gaziantep’ten, Adana’dan, Ulukışla’dan Konya istikametine, Eskişehir’den, Bilecik’ten, Sakarya’dan, Kocaeli’nden İstanbul, oradan da Kapıkule’ye, ülkemiz sınırları içerisinde 2 bin 100 kilometrelik bir hattı konuşuyoruz. 727 kilometresinin yapım çalışmaları ve planlaması devam ediyor. Çin’den, Süveyş Kanalı’ndan geçerek giden gemiler, Londra’ya yaklaşık 35 günde ulaşıyor. Malum Gazze’deki katliamdan, Süveyş Kanalı ve boğazdaki, Kızıldeniz’deki problemlerden dolayı Ümit Burnu üzerinden 45 gün sürüyor. Kalkınma yolu bittiğinde, bunu 25 günde tamamlamış olacağız. Hem ülkemizin ticaretine bir katkı sağlayacak, hem de güvenlik ve strateji olarak kazanım sağlayacak. Dolayısıyla Şırnak’ı Allah’ın izniyle kimse tutamayacak” diye konuştu.