Bakan Uraloğlu: Ankara-Sivas YHT hattımızda 885 bin yolcu taşıdık
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattının Kırıkkale, Yozgat ve Sivas'ı, Ankara merkezli hızlı tren ağına bağladığını belirterek, "Yaklaşık 1,4 milyon kişi, doğrudan hızlı trenle seyahat etme imkanına kavuştu. Ankara-Sivas YHT hattımızda açıldığı günden bu yana 885 bin yolcu taşıdık" dedi.
Bakan Uraloğlu, Ankara-Sivas arasında hizmet veren yüksek hızlı trenle Yozgat'a gelerek yapımı tamamlanan Sorgun İstasyonu'nun açılışına katıldı. Uraloğlu, Türkiye'yi yarım asırlık hayal olan yüksek hızlı tren işletmeciliği ile tanıştırdıklarını belirterek, "Avrupa'da 6'ncı, dünyada 8'inci hızlı tren işletmecisi yaptık. Uzun yıllar vatandaşlarımızın tercih etmediği demir yolu seyahatlerini artık hızlı ve konforlu seyahat isteyenlerin ilk adresine dönüştürdük. Şu anda hızlı tren hatlarımız 11 şehre doğrudan, 9 şehre ise bölgesel ve otobüs bağlantılarıyla dolaylı hizmet vererek ülkemiz nüfusunun yüzde 50'sine ulaşıyor" diye konuştu.
Uraloğlu, Ankara-Sivas YHT hattının hizmete girmesi ile kara yoluyla ortalama 5,5 saat, tren yoluyla 12 saat süren Sivas-Ankara arasının 2,5 saate, Ankara-Yozgat arasının da 1,5 saate indirildiğini aktardı. Sorgun ile Ankara arasının 1 saat 40 dakikaya indiğini belirten Uraloğlu, proje ile Kırıkkale, Yozgat ve Sivas'ın, Ankara merkezli hızlı tren ağına bağlandığını vurgulayarak, "Yaklaşık 1,4 milyon kişi, doğrudan hızlı trenle seyahat etme imkanına kavuştu. Ankara-Sivas YHT hattımızda açıldığı günden bu yana 885 bin yolcu taşıdık" dedi.
'İSTASYON BİNAMIZI, ANKARA-SİVAS HATTINA YAKIŞACAK ŞEKİLDE İNŞA ETTİK'
Sorgun İstasyonu'nun 12 bin metrekare alan üzerine 240 bin yolcu kapasiteli olarak inşa edildiğini söyleyen Uraloğlu, "980 metrekare kapalı bina alanı ile istasyonun içerisinde 100 araç kapasiteli otopark başta olmak üzere birçok sosyal donatısıyla hizmet verecek. İstasyon binamızı, modern ve estetik tasarımlarıyla Ankara-Sivas hızlı tren hattına yakışacak şekilde inşa ettik.
Hayırlı, uğurlu olsun. 405 kilometrelik hattın içinde 66 kilometre uzunluğunda 49 tünel ve 27,2 kilometre uzunluğunda 49 viyadük inşa ettik. Köprüler ve tüneller işin zorluğunu gösterir. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde AK Parti hükümetlerinde zorluk yoktur. Elmadağ, Kırıkkale, Yerköy, Yozgat, Sorgun, Akdağmadeni, Yıldızeli ve Sivas olmak üzere 8 istasyon var. Şimdi bu eşsiz hattımıza yakışan diğer Sorgun İstasyonu'nu hizmete alacağız" diye konuştu.
'YOLCU SAYISINI 270 MİLYONA ÇIKARMAYI PLANLIYORUZ'
Uraloğlu, 2053 yılı ulaştırma hedefleri doğrultusunda, kara yollarındaki yüzde 72'lik yük taşımacılığı payını yüzde 57'ye düşürmeyi, demir yollarının yüzde 5 olan taşımacılık payını ise yüzde 22'ye çıkarmayı hedeflediklerini belirtti. Yolcu hedeflerine de değinen Uraloğlu, şöyle konuştu: "Demir yollarının yolcu taşımacılığında da yıllık ortalama 19,5 milyon olan yolcu sayısını 270 milyona çıkarmayı planlıyoruz.
Bu hedefleri yakalamak için de demir yolu ağımızın gelişmesi amacıyla; Ankara-İzmir, Bandırma-Bursa-Osmaneli, Halkalı-Kapıkule, Mersin-Gaziantep, Karaman-Ulukışla-Mersin ve Yerköy-Kayseri hatlarında olmak üzere toplam 3 bin 600 km hızlı tren hattında yapım çalışmalarımız devam ediyor. 2053 Yılı Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı'mıza göre de demir yolu hat uzunluğumuzu 28 bin 590 kilometreye yükseltmeyi hedefliyoruz. Ankara'dan Kapıkule'ye kadar planlanan hızlı tren hatlarıyla Orta Koridor'u önemli şekilde destekleyici bir ulaşım ağını tamamlayacağız. Bu düşüncelerle Sorgun ve Akdağmadeni hızlı tren istasyonlarının yapımında emeği geçen en üst kademesinden en alt kademesine kadar tüm yüklenici firma ve bakanlığımız çalışanlarına teşekkür ediyorum."
'ANKARA-SİVAS HATTINDA 5 İSTASYONU BİTİRDİK'
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sorgun'un ardından Akmağdeni İstasyonu'nda düzenlenen açılış törenine de katıldı. Uraloğlu, Akdağmadeni İstasyonu'nun 9 bin metrekare kare alan üzerine 135 bin yolcu kapasiteli olarak inşa edildiğini belirterek, "810 metrekare kapalı bina alanı, 100 araç ve 5 otobüs kapasiteli otopark, 1 alt geçit, 2 peron, bekleme salonu başta olmak üzere birçok sosyal donatısıyla hizmet verecek. Modern ve estetik tasarımıyla Ankara-Sivas hızlı tren hattına yakışacak şekilde inşa edildi. Hayırlı, uğurlu olsun. Şimdi Akdağmadeni İstasyonumuzu da açarak Anlara-Sivas hattımızdaki 8 istasyondan 5'inin istasyon binalarını inşa etmiş olduk. Geri kalan; Elmadağ, Yerköy ve Yıldızeli İstasyonlarının binalarını da bu yaz içinde hizmete almayı planlıyoruz" dedi.
'72 MİLYAR LİRA YATIRIM GERÇEKLEŞTİRDİK'
Yozgat'ta yapılan ulaştırma yatırımlarına da değinen Uraloğlu, "Son 22 yılda Yozgat'ın ulaşım ve iletişim altyapısına 72 milyar 363 milyon lira yatırım gerçekleştirdik. 44 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 398 kilometreye çıkardık. 316 kilometre tek yol iyileştirmesi gerçekleştirdik. 1692 metre uzunluğunda 45 köprü inşa ettik. Alaca-Zile yolu, Yozgat-Yerköy ayrımı, Musabeyli il yolu, Boğazlıyan ayrımı, Çayıralan, Gemerek ayrımı, Boğazlıyan-Felahiye-Kayseri yolu ve Yozgat Havalimanı bağlantı yolu gibi 12 kara yolu projesine devam ediyoruz. Modern terminal binası, aynı anda 5 yurt içi ve yurt dışı uçağının kullanabileceği apron sahası ve uluslararası uçuş standartlarına uygun tüm teknik servis ve hizmetleri sağlayacak destek birimleri ile Yozgat Havalimanı'nı da inşa ediyoruz. Havalimanımız, Yozgat'ın ulaşım ağını genişleterek ilin dünya ile bağlantısını güçlendirecek. Çalışmalarımız süratle devam ediyor, inşallah 2025 yılı içerisinde hizmete açmayı hedefliyoruz" diye konuştu.
SİVAS'TA TOPLU AÇILIŞ TÖRENİNE KATILDI
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Yozgat’taki programının ardından YHT ile Sivas’a geçti. Bakan Uraloğlu ilk olarak Sivas Valiliği'ni ziyaret etti. Burada Valilik Şeref Defteri'ni imzalayan Bakan Uraloğlu, Vali Yılmaz Şimşek'ten kentteki çalışmalar hakkında bilgi aldı. Bakan Uraloğlu daha sonra Sivas- Malatya karayolu üzerine yapılan Yağdonduran Tüneli ile Sivas Belediyesi tarafından kentin trafiğini rahatlatmak için yapımı tamamlanan Alibaba- Kılavuz Bağlantı Yolu ve ulaşım projelerinin toplu açılış programına katıldı. Programa ayrıca Sivas Valisi Yılmaz Şimşek, AK Parti Grup Başkanı Abdullah Güler, Sivas milletvekilleri Hakan Aksu, Rukiye Toy, Sivas Belediye Başkanı Hilmi Bilgin, protokol üyeleri ve vatandaşlar katıldı.
'KIŞIN AKSAYAN ULAŞIMI TÜNEL KONFORUYLA KESİNTİSİZ HALE GETİRDİK'
Sivas’ın konumu gereği ülkenin tüm kara ve demiryolu güzergahlarının arasında bir köprü niteliği taşıdığını söyleyen Bakan Uraloğlu, "Bu nedenle Sivas'ın ulaşım ağını güçlendirecek her projenin öneminin farkındayız ve tüm projelerimizi yakinen takip ediyoruz. Şehrimizin ulaşım ve haberleşme yatırımları için yoğun çalışmalar yürütüyoruz. Bugüne kadar Sivas’ın ulaşım ve iletişim altyapısı için yaklaşık 171 milyar lira yatırım gerçekleştirdik. 2002 yılında 24 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 836 kilometreye, 7 kilometre olan bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol uzunluğunu ise 585 kilometreye yükselttik. Sivas’ı Erzincan’a, Kayseri’ye, Tokat’a, Yozgat’a ve Kahramanmaraş’a bölünmüş yollarla bağladık. Sivas’ımızda hiç tünel yoktu, 3,8 kilometre uzunluğunda 3 tünel inşa ettik" ifadelerini kullandı.
'41 MİLYAR 404 MİLYON PROJE BEDELİ İLE 21 AYRI KARAYOLU PROJESİNE DEVAM EDİYORUZ'
Sözlerini sürdüren Bakan Uraloğlu, "Şu anda da 41 milyar 404 milyon lira proje bedeli ile 21 ayrı karayolu projesine devam ediyoruz. Bunların en önemlilerinden ikisi, açılışı için bir araya geldiğimiz Yağdonduran Tüneli ve bağlantı yolları ile Numune Hastanesi Köprülü Kavşağı projelerimizdir. 1750 metre rakımlı Yağdonduran Geçidinde hayata geçirdiğimiz 850 metre tünel, 717 metre aç- kapa yapısı olmak üzere toplam 1567 metre uzunluğundaki Yağdonduran Tünelimizi; bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında, çift tüplü olarak inşa ettik. 1674 metre kotunda başlayan tünelimiz, yüzde 2 eğimle devam ederek 1705 metre kotunda sona eriyor. Tünel projesinin toplam uzunluğu bağlantı yolları ile birlikte 5 kilometreye ulaşıyor. Kış aylarında yoğun kar yağışı, buzlanma ve tipi nedeniyle zaman zaman aksayan ulaşımı, tünel konforuyla kesintisiz hale getirdik. Özellikle ağır taşıt trafiği tarafından önce tırmanarak ardından inilerek zorlukla aşılan güzergahta daha hızlı ve güvenli ulaşım tesis ettik. Güzergah üzerinde bulunan keskin virajlar ve dik rampaları standartlara uygun hale getirdik. Ayrıca Sivas- Malatya ulaşımının yanında ülkemizin güneyi ile kuzeyi arasında yüksek standartlı karayolu bağlantısı tesis ederek, sanayi, ticari ve tarımsal ürünlerin daha hızlı nakledilmesini sağladık" dedi.
Konuşmaların ardından ilk olarak canlı bağlantı ile Yağdonduran Tüneli’ne bağlanılarak açılış yapıldı. Daha sonra ise Sivas Belediyesi tarafından yapılan ulaşım projelerinin açılışı gerçekleştirildi.
TÜRASAŞ BOJİ ÜRETİM FABRİKASI AÇILDI
Bakan Uraloğlu daha sonra yapımı tamamlanan Sivas Türasaş Boji Üretim Fabrikası’nın açılış törenine katıldı. Burada konuşan Bakan Uraloğlu, "Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde 2002 yılından itibaren demiryollarını bir devlet politikası olarak ele aldık ve öncelikli sektör olarak belirledik. Demiryolu hatlarımızın limanlara, havaalanlarına, lojistik merkezlere bağlantısını sağlayarak demiryollarımızı kombine taşımacılığa uygun yeni bir anlayışla ele aldık. Sadece doğu- batı hattında değil, kuzey- güney kıyılarımız arasında da demiryolu ulaşımını ekonomiye katkı sağlar hale getirmeyi planladık. Son 22 yılda demiryollarına 57 milyar doların üstünde yatırım gerçekleştirdik. Demiryollarımızın tamamını elden geçirdik ve yeniledik" diye konuştu.
'BİZ HİÇBİR PROJENİN ÜSTÜNÜ HAFRİYATLA KAPATMADIK'
Seçime az bir zaman kaldığını söyleyen Bakan Uraloğlu, "Bu sürecin şimdiden milletimize hizmet yolunda hayırlı uğurlu olmasını diliyorum. Her seçimde vaatler yarışır, milletimiz bir tercih yapar. 5 yıl sonra da kazanan adaylar milletimizin huzuruna başkan olarak çıkarak icraatlarını ortaya koyar. Görüyoruz ki; bazı belediye başkanları yerine getirmedikleri vaatlerinin üstünü örtmek için oraya buraya saldırmaktadır. Bugün de İBB'nin bizi taşeron olarak suçlar gibi konuştuğuna şahit olduk. Çok şükür; biz milletimize hizmet yolunda, milletimizin daha iyi şartlarda yaşaması için gerekirse işçi oluruz, taşeron oluruz. Çünkü biz milletimize efendi olmaya değil, hizmetkar olmaya talibiz. Biz bugüne kadar hiçbir projenin üstünü hafriyatla kapatmadık. Temel atmama törenleri yapmadık. Çalıştık, uğraştık, bütün mücadelemiz milletimizin yaşam kalitesini yükseltmek için oldu. Milletimiz de bunu gördü ve takdir etti, etmeye de devam ediyor" ifadelerini kullandı.
'REKABETİN SEVGİ VE SAYGI ÇERÇEVESİNDE YAPILMASINI İSTİYORUZ'
Sözlerini sürdüren Bakan Uraloğlu, "Milletimiz bize karşı kullanılan bu dil ve üsluba en güzel cevabı sandıkta verecektir. Biz rekabetin sevgi ve saygı çerçevesinde yapılmasını istiyoruz. O nedenle kullanılan kelimelere cevap verme gereği hissetmiyorum. O da bakanlık olarak, hükümet olarak yaptığımız metro hatlarının maliyetleri konusu. Bakanlığımız tarafından İstanbul’da tamamlanmış ve yapımı devam eden 98,8 kilometre uzunluğundaki 7 raylı sistem hattının maliyeti 129 milyar liradır. Belediyenin vergi gelirleri üzerinden kesilen ödemesi ise sadece 12,8 milyar liradır. Üstelik metroların işletme gelirleri belediyelerin kasasına gitmektedir. Sayın Başkan kendisi de söylüyor. Yapım süresince belediyenin kasasından bir kuruş çıkmamış. Sonra da bütün belediyelere olan uygulama yapıldı. Bu konu ile ilgili son söz; nazar etme ne olur, çalış senin de olur" ifadelerini kullandı.
Konuşmanın ardından fabrikanın açılışı gerçekleştirildi. Daha sonra Bakan Uraloğlu ve beraberindekiler fabrikayı gezdi.