Geri Dön
PolitikaAntalya-Alanya ve Ankara-Kırıkkale Otoyolu yapım protokolü imzalandı

Antalya-Alanya ve Ankara-Kırıkkale Otoyolu yapım protokolü imzalandı

Antalya-Alanya ve Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu projeleri yapım protokolü, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun katıldığı törenle imzalandı.

Antalya-Alanya ve Ankara-Kırıkkale Otoyolu yapım protokolü imzalandı

Kamu-özel iş birliği modeli ile inşa edilecek Antalya-Alanya ve Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu projelerinin protokol imza törenine Bakan Abdülkadir Uraloğlu'nun yanı sıra Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen, Fernas Yönetim Kurulu Başkanı Muzaffer Nasıroğlu ve Limak Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir katıldı. Bakan Uraloğlu, Türkiye'yi çok modlu taşımacılık altyapısı sunan uluslararası bir lojistik merkeze dönüştürdüklerini belirterek, "Kara yolu taşımacılığı yük ve yolcu taşımacılığında aktarmasız ulaşım imkanı vermesi, güzergah seçiminde esneklik sağlaması, parça yüklerin daha kolay ve belli mesafelere kadar daha hızlı taşınabilmesi gibi ana faydalarıyla ulaşımın vazgeçilmez modu olarak karşımıza çıkıyor. Kara yolu taşımacılığı gelişmiş ülkelerin hem uluslararası hem de ülke içi taşımacılık faaliyetlerinde kilit bir rol oynuyor" dedi.

'İRAN SINIRINA KADAR ULAŞTIRACAK'

Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu ile yük ve yolcu taşımacılığını daha güvenli, hızlı ve konforlu bir şekilde Ankara’nın doğu ve kuzey koridoruna ve buradan da Ortadoğu ve Kafkas ülkelerine aktarılacağını belirten Uraloğlu, "Ankara-Kırıkkale arasında bulunan mevcut devlet yolu yoğunluğunu da azaltmış olacağız. Yozgat-Sivas üzerinden Doğu'ya, Çorum üzerinden Orta Karadeniz’e, Kayseri üzerinden Doğu Akdeniz ve Güneydoğu’ya uzanan yolların kavşak noktasında yer alması bakımından, bu proje 43 il için batıya açılan kapıdır. Trafik sıkışıklığının ortadan kalkmasıyla zamandan 2,8 milyar lira, akaryakıttan 500 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 3,3 milyar lira tasarruf edilecektir. Ayrıca çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 41 bin ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız. Yine altını çizmek istediğim son bir husus otoyol projemizin, önümüzdeki yıllarda hayata geçirilmesi planlanan Ankara’yı kuzeyde Samsun’a, doğuda ise İran sınırına kadar ulaştıracak otoyol projelerinin de ilk ayağını oluşturmasıdır" dedi.

'BÖLGE TURİZMİNE KATKI SAĞLAYACAK'

Antalya-Alanya Otoyolu'nun bölgedeki ticaret ve tarıma da destek vereceğini ifade eden Bakan Uraloğlu, "84 kilometresi ana gövde ve 38 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere 122 kilometre uzunluğunda projelendirdik. Bu projemiz kapsamında da Serik Kavşağı, Taşağıl Kavşağı, Manavgat Kavşağı, Manavgat Doğu Kavşağı, Alarahan Kavşağı, Konaklı Kavşağı ve Alanya Batı Kavşağı olmak üzere 7 adet kavşak, toplam 11 bin 300 metre uzunluğunda 8 tünel, 7 bin 30 metrelik 19 adet viyadük ve 4 adet otoyol hizmet tesisi de inşa edeceğiz. Proje güzergahı, Serik Kavşağı’ndan başlayıp, doğuya yönelerek Serik ve Manavgat ilçeleri sınırları içerisinde Toros Dağları’nın eteklerindeki koridoru takip edecek ve Konaklı’nın kuzeyinde Batı Kavşağı’nda sonlanacak. Antalya-Alanya Otoyolumuz özellikle yaz aylarında turizme bağlı olarak artan yolculuk taleplerini, hızlı, konforlu ve güvenli olarak karşılayacak ve bölgedeki ticaret ve tarım sektörüne de hizmet edecek. Ayrıca, Antalya-Alanya Otoyolu'nun tamamlanmasıyla zamandan 6 milyar lira, akaryakıttan 600 milyon lira olmak üzere yıllık 6,6 milyar lira tasarruf edeceğiz. Karbon emisyonunu da 47 bin ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız" ifadelerini kullandı.