Vodafone’dan müşteri memnuniyetinde yeni dönem
Daha iyi bir müşteri deneyimi sunmak için çalışmalarına devam eden Vodafone, müşteri memnuniyeti dünyasını yenilediğini duyurdu. Son 4 yılda 500’den fazla iyileşme aksiyonunu hayata geçiren şirket, yeni dönemde ‘Vodafone’la Oldu Bilin’ mottosuyla müşterilerinin yanında olacağini bildirdi.
Vodafone'dan alınan bilgiye göre 2022 yılından bugüne müşterilerine memnuniyetlerini değerlendirmesi için yönelttiği anketlerde 32 puanlık artış oldu. Çevresindekilere tavsiye edeceğini söyleyen müşterilerin oranı ise yüzde 57 arttı. Şirket, yeni dönemde ‘Vodafone’la Oldu Bilin’ mottosuyla, harcamaların kontrol altında tutulması, bol avantaj sunulması, 7 gün 24 saat hizmet verilmesi ve memnuniyet konularında müşterilerinin yanında olacak.
‘MEMNUNİYET DÜNYASININ KAPILARINI AÇIYORUZ’
Şirketin müşteri memnuniyeti alanındaki çalışmalarının değerlendirildiği toplantıda konuşan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, şunları söyledi:
“Şirket olarak, iyi bir müşteri deneyiminin, müşterilerimizle kurduğumuz tüm etkileşimlerde içten, çözüm odaklı ve destekleyici bir yaklaşımla, onlara güvenilir yol arkadaşları olduğumuzu hissettirmekten geçtiğini biliyoruz. Müşteri deneyiminin, tek başına ele alınabilecek bir olgu olmadığının, müşteri-çalışan-ekosistem üçlüsünün bir bileşeni olduğunun farkındayız. Bu bilinçle, yaklaşık 4 yıl önce, müşterilerimize rastlantılarla dolu belirsiz bir deneyim yerine, onların ihtiyaç ve beklentilerini karşılayan, üzerine düşünülmüş ve hatırlanan deneyimler sunabilmek için harekete geçtik. Bu yolculukta, çağımızın rekabet koşullarına ayak uydurabilecek, müşterilerimizin beklenti ve ihtiyaçlarına cevap verebilecek müşteri odaklı bir kültürel dönüşümü hedefledik. Süreç içinde şirket çapında irili ufaklı 500’den fazla iyileşme aksiyonunu hayata geçirdik. Bugün, geçirdiğimiz bu dönüşümü müşterilerimizle de paylaşacağımız bir olgunluğa eriştik. Artık, rahatlıkla, müşterilerimiz için Vodafone’da yeni bir dönem başlıyor, diyebiliriz. Tüm bu yaptıklarımızın ışığında, müşterilerimize şirket olarak iyi bir deneyim yaşatacağımızın, yaşatamadığımız herhangi bir senaryoda ise bunu telafi edeceğimizin sözünü veriyoruz. Müşterilerimize yenilediğimiz memnuniyet dünyasının kapılarını açıyoruz ve onlara ‘Vodafone’la Oldu Bilin’ diyoruz.”
‘MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ İÇİN KÜLTÜREL DÖNÜŞÜM’
Müşteri deneyiminin stratejik önemine değinen Şahin, “Şirket, daha iyi bir müşteri deneyimi için başlattığı kültürel dönüşümde, çalışanlarının ve ekosisteminin bu işi sahiplenmesine, müşterilerle empati kurabilmesine ve herhangi bir olumsuz durumda bunu tersine çevirebilecek yetkilere sahip olmasına odaklandı. Bu çerçevede, müşteri deneyiminin stratejik önemini vurgulayan eğitim programları hazırlandı; kurum içi etkinlikler, özel konuşmacılar ve yarışmalarla farkındalığın artırılması hedeflendi. Müşterilerden gelen yorum, öneri ve şikayetlerin herkes tarafından takip edilebilmesi için ‘Müşterim Ne Diyor’ isimli bir panel oluşturan Vodafone, mağaza ve müşteri hizmetleri ekipleri başta olmak üzere tüm çalışanların müşterilere en iyi deneyimi sunabilecek yetkilere sahip olabilmesi için çalıştı” dedi.
4.5G YATIRIMLARINI İKİ KATINA ÇIKARDI
Şirket, müşterilerine daha iyi bir şebeke deneyimi sunabilmek için özellikle yoğunluğun en yüksek olduğu İstanbul, Ankara, Kocaeli gibi şehirlerdeki 4.5G yatırımlarını iki katına çıkarırken, 4.5G indirme hızını iki kata kadar artırdı ve internet bağlantısındaki ortalama gecikme sürelerinde yüzde 36 iyileşme sağladı. Ayrıca, geçen yıl mobil şebekesine bir önceki yıla kıyasla yaklaşık iki katı yatırım yaptı. Bu sayede, yoğunluk sebepli internette yavaşlık veya kapsama sorunu yaşayan müşteri sayısı yüzde 25 azalırken, konuşma kalitesinde problem yaşayan müşteri sayısında yüzde 30 iyileşme yakalandı; çağrı merkezine gelen mobil şebeke kaynaklı aylık şikayet kaydı oranı ise geçen yıla kıyasla yüzde 65 azaldı.
YENİ NESİL PERAKENDE DÖNÜŞÜMÜ
Memnuniyet Öncüleri olarak isimlendirdiği müşteri hizmetleri ve mağaza ekiplerine de yatırım yaptı. Her ay yaklaşık 6 milyon müşterinin ziyaret ettiği mağazalarında yeni nesil perakende dönüşümü başlatan şirket, mağazalarında yalnızca telekomünikasyon ürünleri değil, cep telefonu, tablet, bilgisayar, giyilebilir teknolojiler, kulaklık ve hoparlör gibi ekosistem ürünleri de sunuyor. Bugüne kadar 554 mağazasını dönüştüren Vodafone, mağaza ekipleri için üretken yapay zeka teknolojisine dayanan Akıllı Asistanım’ı da hayata geçirdi. Bu asistan, mobil ödemeden müşteri kayıt evraklarına kadar yüzlerce sayfalık dokümandaki verileri kullanarak sorulara saniyeler içinde yanıt verebiliyor.
MAĞAZA İÇİ MEMNUNİYET ÇÖZÜMLERİ
Şirket tarafından müşterileri çözümsüz bırakmamak için çok kanallı bir memnuniyet çözümü geliştirildi. 'Beni Arayın' uygulaması sayesinde, mağaza ekipleri, uzman çözüm ekiplerine ilgili konuda kayıt açarak, sorun yaşayan müşterilere destek verilmesini sağlayabiliyor. Müşteri Hizmetleri ekibi, hemen müşterileri geri arıyor.
VODAFONE İÇİ DEVİRLERDE YENİ SÜREÇ
Vodafone’lu bir müşterinin bir diğer müşterisine hattını devretmesini kapsayan şirket içi devir sürecinde de yeniliğe gidildi. Şirket, devreden ve devralan kişilerin aynı mağazada bulunma zorunluluğunu kaldırdı. Ek olarak bu devir işlemlerinde müşterilerinden kampanya erken çıkış bedelini de almıyor.
OTOMASYONLA 731 BİN SAATLİK SÜREÇ DİJİTALLEŞTİ
Vodafone, müşteri hizmetleri deneyimini artırmak için yaklaşık 4 yıl önce başlattığı robotik süreç otomasyonu yolculuğunda 265’in üzerinde süreç tasarladı. Bu otomasyon sayesinde, 731 bin saatlik süreci yapay zeka destekli otomasyon aksiyonlarıyla dijitalleştirdi ve çözüm sürelerini kısalttı. Bu sayede, müşterilerin talep ve şikayetleri daha hızlı çözüme kavuşturularak, müşterilere 300 bin saati aşkın zaman tasarrufu sağlandı.
HER AY 14 MİLYON MÜŞTERİYE ANLIK BİLDİRİM GİDİYOR
Şirket, analitik tahminleme modelleri sayesinde, müşterilerine, şebeke deneyiminden yurt dışı kullanım önerilerine, aşım uyarılarından fatura hatırlatmalarına kadar ihtiyaç duyabilecekleri her konuda destek oluyor. Her ay 14 milyon müşteriye anlık bildirim ve SMS, 6 milyon müşteriye TOBi konuşma balonu ile ulaşan Vodafone, geliştirdiği dil modelleri sayesinde müşterilerin ne dediğini anlayarak onlara en uygun çözümü sunuyor.
Şirket, müşteri memnuniyetinde ‘Vodafone’la Oldu Bilin’ mottosuyla yeni bir dönem başlattı. Müşterilerine iyi bir deneyim yaşatacağının, yaşatamadığı durumda ise bunu telafi edeceğinin sözünü veren şirket, harcamaların kontrol altında tutulması, bol avantaj sunulması, 7 gün 24 saat hizmet verilmesi ve memnuniyet sağlanması konularında müşterilerinin yanında duruyor. Şirket, müşterilerine harcamalarını kontrol altında tutacağı çözümler ve bütçe dostu teklifler sunuyor; sağladığı avantajlarla gönüllerini kazanıyor; problemlerini ilk temasta çözüyor; vaat ettiği deneyimi yaşatamazsa bunu telafi ediyor.
AŞIM BEDELİ BİR DEFAYA MAHSUS İADE EDİLİYOR
Şirket, memnuniyet vaadi kapsamında, müşterilerinin aşım yapmasını önleyecek, yapsa da bunu telafi edecek aksiyonlar alıyor. Müşterinin tarifesi yüzde 80 ve yüzde 100’üne geldiğinde ‘ASIMUYARI’ başlığıyla bilgilendirici SMS’ler gönderen Vodafone, tarifenin yüzde 100’ünün kullanıldığı durumda telefon ekranının tamamını kaplayan bir bilgilendirme mesajı iletiyor. Yanımda uygulamasının içindeki kişisel dijital asistan TOBi kalan kullanımlarla ilgili proaktif hatırlatmalar yapıyor. Ayrıca müşteriler, tarifesi yüzde 80’ine geldiği zaman otomatik olarak Aşım Uyarı Servisi’nden ücretsiz bilgilendirme araması alabiliyor. Tüm bilgilendirmelere rağmen farkında olmadan aşım yapılması durumunda ise bin liraya kadar olan aşım ücreti bir defaya mahsus olmak üzere müşteriye tüm kanallardan iade ediliyor. Aşım iade hizmeti, sadece yurt içi kullanımlarını kapsıyor.