Geri Dön
KurumsalFLO Group, dilde dönüşüm için Vodafone Kırmızı Çizgi uygulamasını kullanmaya başladı

FLO Group, dilde dönüşüm için Vodafone Kırmızı Çizgi uygulamasını kullanmaya başladı

Vodafone tarafından geliştirilen ve toplumsal cinsiyet eşitliği başlığında dilde dönüşümü hedefleyen Kırmızı Çizgi Dilde Dönüşüm uygulaması FLO Group çalışanları için de kullanılabilir hale getirildi. Buna göre uygulama, şirket çalışanlarının konuşma ve yazışma dillerinde daha cinsiyet eşit terimler kullanmalarına katkı sağlayacak.

FLO Group, dilde dönüşüm için Vodafone Kırmızı Çizgi uygulamasını kullanmaya başladı

Kırmızı Çizgi Dilde Dönüşüm uygulaması, e-postalarda toplumsal cinsiyet eşitliğiyle bağdaşmayan bir kelime kullanılıp cümle sonlandırıldığında pop-up uyarı çıkarıyor. Uyarı, üzerini çizdiği kelimenin cinsiyet eşit bir kelime olmadığını belirtip alternatifini sunuyor. 'Dönüştür' butonuyla ilgili kelime düzeltiliyor. Kırmızı Çizgi’nin sözcük haznesi kullanıcıların önerileriyle de sürekli geliştiriliyor.

Daha eşitlikçi bir dünya için çalışmaya devam edeceklerini vurgulayan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Nazlı Tlabar Güler, “Vodafone Türkiye’nin sağladığı Kırmızı Çizgi çözümüyle, e-posta yazışmalarında kapsayıcılığa uymayan kelimeleri çizip eşitlikçi ve doğru ifadelere yer veren kapsayıcı bir dil öneriyoruz. Kırmızı Çizgi, yazışmalarımızda sıkça kullandığımız ve toplumsal cinsiyet eşitliği kavramlarıyla bağdaşmayan kelimeleri yakalayarak daha cinsiyet eşit karşılıklarını öneriyor. Bu şekilde iş süreçlerimizde ve gündelik hayatta kullandığımız kelimeleri daha farkındalığımız yüksek şekilde seçiyoruz. Kırmızı Çizgi şimdi kurumsal hayatta başka organizasyonlara da örnek oluyor ve geniş çevrelerde ilgi görüyor. Kırmızı Çizgi’yi FLO Group çalışanları için de kullanılabilir hale getirdik” diye konuştu.

FLO Group, dilde dönüşüm için Vodafone Kırmızı Çizgi uygulamasını kullanmaya başladı

‘TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ İÇİN ÖNCELİKLE KULLANDIĞIMIZ DİLİ DEĞİŞTİRMELİYİZ’

Güçlü bir toplumun ancak eşitlikle mümkün olacağını belirten FLO Group Eşitlik, Çeşitlik ve Kapsayıcılık Komitesi Lideri, Aksesuar Kategori Direktörü Didem Balcı, “Bu kapsamda hayata geçirdiğimiz eşitlik, çeşitlilik ve kapsayıcılık komitemizle bugüne kadar kadın çalışma arkadaşlarımızın kariyer yolcuklarında onlara destek olmak için birçok adım attık. Buradaki çalışmalarımızı daha da güçlendirmek için projelerimizi derinleştirmeye devam ettiğimiz bu süreçte Vodafone’un toplumsal ve ekonomik hayatta fırsat eşitliği sağlamayı hedefleyen Kırmızı Çizgi Dilde Dönüşüm projesi kapsamında yaptığımız iş birliğini anlamlı buluyoruz. Toplumsal cinsiyet eşitliği için öncelikle kullandığımız dili değiştirmemiz gerektiğine inanıyoruz. Eşitsizliği vurgulayan söylemlere karşı öz denetim sağlayacak Kırmızı Çizgi Dilde Dönüşüm projesini çalışma arkadaşlarımız için kullanılabilir hale getirdiğimiz için memnuniyet duyuyoruz. Dilimizdeki ayrımcı ifadeler yerine daha kapsayıcı alternatifler kullandığımız noktada toplumsal cinsiyet eşitliğine bir adım daha yaklaştığımıza inanıyoruz. Bu inancımız doğrultusunda komitemizle birlikte sözlü ve yazılı iletişimlerde kullanılan cinsiyet odaklı dilin ortadan kaldırılması ve bu konuyla ilgili çalışma arkadaşlarımız ve toplumumuzda farkındalığın oluşturulması için yeni projeler geliştirmeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.

SORUMLU UYGULAMA ÖRNEĞİ OLARAK GÖSTERİLDİ

Kırmızı Çizgi Dilde Dönüşüm projesi, UNGC ve Accenture’un ortak hazırladığı Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Raporu’nda sorumlu uygulama örneği olarak gösterilerek başarıya imza attı.