Geri Dön
Kültür&SanatTikTok ve İKSV iş birliğine Effie’den iki ödül

TikTok ve İKSV iş birliğine Effie’den iki ödül

Popüler eğlence platformu TikTok ve Türkiye’nin köklü kültür-sanat kurumu İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) ortak projeleri Effie Ödülleri’nden iki ödülle döndü. İş birliği kapsamında sponsorluk kategorisinde altın ödül, kültür-sanat kategorisinde ise bronz ödül başarısı elde edildi.

TikTok ve İKSV iş birliğine Effie’den iki ödül

Dünyanın en prestijli pazarlama ve reklam etkinliği yarışmalarından biri olan Effie Ödülleri; 55 ülkede, EACA’e (European Association of Communciation Agencies) üye Reklam Ajansları Dernekleri ve Reklamveren Dernekleri tarafından ortak olarak düzenleniyor.  

Dün İstanbul’da bir otelde düzenlenen ödül töreninde TikTok ve İKSV; yaptıkları iş birliğiyle sponsorluk kategorisinde altın ödül kazanırken 17. İstanbul Bienali için hayata geçirdikleri projeyle kültür-sanat kategorisinde bronz Effie ödülüne layık görüldü. 

"BİRBİRİMİZE ÇOK YAKIŞTIK" 

İKSV Genel Müdür Yardımcısı Yeşim Gürer Oymak konuya ilişkin açıklamasında, “50’nci yılımızı kutladığımız 2022’nin en heyecan verici değişimlerinden biri TikTok’la yaptığımız iş birliğiydi ve daha ilk senemizde bu kadar prestijli bir ödül töreninden iki ödülle dönmemiz, aslında ne kadar doğru bir iş birliğine imza attığımızın en büyük göstergelerinden biri oldu. İKSV, her yaşında aynı dinamizmini ve kimliğini koruyarak izleyicileriyle farklı kanallarda iletişim kurmaya, güncel ihtiyaçlara yanıt vermeye devam edecek. Uyum ve neşe içinde çalıştık ve gelecekteki projelerimiz için de çok heyecanlıyız” dedi. 

"DAHA ANLAMLI VE YARARLI İÇERİKLER"  

TikTok Türkiye Pazarlama Lideri Mehmet Özdoğan ise "Effie, sonuç odaklı bir ödül töreni. Bu sebeple TikTok’un DNA’sına ve işleyiş biçimine çok yakıştığını düşünüyoruz. Özellikle pazarlamacılar çok iyi bilirler, sponsorluk kategorisi yarışın çok çetin geçtiği, kampanya yapmanın oldukça meşakkatli ve masraflı olduğu bir kategori. Jüri üyelerine İKSV’yle aramızdaki gönül birliğini gördükleri ve büyük amacımız olan milyonlarca kullanıcımıza daha ‘anlamlı’ ve daha ‘yararlı’ içerikler çıkarma arzumuzu tanıyıp ve kıymetli ödüllerle iş birliğimizi taçlandırdıkları için çok teşekkür ediyoruz. Eminiz ödül sezonunun kalanında da bu ikilinin adını sık sık duyacağız” açıklamasında bulundu.  

İşbirliğinin en önemli parçalarından biri olan #BienaldeÖğrendim kampanyasının Bronz ödül almasıyla ilgili olarak, İstanbul Bienali Direktörü Bige Örer de şunları söyledi:  

"İş birliğiyle, İstanbul’un çok farklı mekanlarına yayılan bienal projelerini milyonlara ulaştırma imkanı yakaladık. #BienaldeÖğrendim ve #İstanbulBienali etiketleriyle TikTok’ta paylaşılan 10 binden fazla içerik, 250 milyon izlenmeye ulaştı. TikTok’ta viral olan bienal içerikleri aracılığıyla gençlerin bienal sergileri ve mekanlarıyla daha kolay ilişki kurabildiğini düşünüyoruz. Bir önceki bienale oranla üniversite öğrencilerinin katılımında bir artış gözlemledik. Ücretsiz olarak gerçekleştirdiğimiz İstanbul Bienali’nin geniş kitlelere erişmesi en öncelikli amacımız. Bu ödül de bu konudaki başarımızın en büyük göstergelerinden biri oldu." 

Geçtiğimiz yıl mayıs ayında #gösteribaşlasın etiketiyle ortaklıklarını duyuran TikTok ve İKSV, eğlence sektöründe ses getiren aktivite ve kampanyalara imza attı. TikTok'ta parlayan genç müzisyenlerin 29. İstanbul Caz Festivali sahnesinde yer alması, #BienaldeÖğrendim kampanyasıyla binlerce içerik üreticisinin 17. İstanbul Bienali’nde öğrendiklerini milyonlara ulaştırması gibi önemli çalışmalar yürüten iki kurum; 41. İstanbul Film Festivali için çıkan #neizlesem kampanyasıyla da bir araya geldi. Yapılan kampanyayla birlikte festivalin ve creatorların mecraya özel içerikleri #neizlesem hashtagi altında TikTok aracılığıyla milyonlarca insanın ekranlarına ulaştı.