Ulaştırma Bakanı Uraloğlu Başakşehir-Nakkaş Kuzey Marmara kesimi şantiyesinde incelemelerde bulundu
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kuzey Marmara Otoyolu Nakkaş-Başakşehir kesimi incelemesinde konuştu. Bakan Uraloğu, "Hiç şüphesiz ülkemizin ulaşım alanındaki en önemli prestij projelerinden biri Kuzey Marmara Otoyolu'dur'" dedi.
UlaÅŸtırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir UraloÄŸlu, Kuzey Marmara Otoyolu NakkaÅŸ-BaÅŸakÅŸehir kesimi incelemesinde konuÅŸtu. Kuzey Marmara Otoyolu'nun önemine dikkat çeken UraloÄŸlu, projenin toplam uzunluÄŸunun 443 kilometreye ulaÅŸtığını aktardı.Â
Â
ÃœLKEMÄ°ZÄ°N ULAÅžIM ALANINDAKÄ° EN ÖNEMLÄ° PRESTÄ°J PROJELERÄ°NDEN BÄ°RÄ° KUZEY MARMARA OTOYOLU'DURÂ
Uraloğlu, "Hiç şüphesiz ülkemizin ulaşım alanındaki en önemli prestij projelerinden biri Kuzey Marmara Otoyolu'dur. Kuzey Marmara Otoyolu ülkemizde altyapı yatırımları alanında kamu-özel işbirliği modeli ile yapılan ve işletilen en büyük projelerden biridir. Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul'un batısında Kınalı mevkiinden başlayarak; İstanbul, Kocaeli, Sakarya illerini kuzeyden kat edip, Sakarya'nın Akyazı ilçesi yakınlarında sonlanan ülkemizin en önemli karayolu yatırımlarındandır." dedi.
Â
"NAKKAÅž-BAÅžAKÅžEHÄ°R KESÄ°MÄ°YLE PROJEMÄ°ZÄ°N TOPLAM UZUNLUÄžU 443 KÄ°LOMETREYE ULAÅžTI"
Uraloğlu, "Bu projemizi ilk başta Kınalı-Odayeri, Odayeri-Paşaköy ve Kurtköy-Akyazı olarak üç ana bölüm ve yedi kesim halinde 398 kilometre uzunluğunda tasarlamıştık. Ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü de dahil olmak üzere ilk tasarlanan 398 kilometrenin tamamını önceki yıllarda trafiğe açtık. Ancak her geçen gün büyüyen ve gelişen İstanbul'un ulaşım ihtiyaçları da artıyor. Bu nedenle Kuzey Marmara Otoyolu kapsamına Nakkaş-Başakşehir kesimini de dahil ettik ve 30 Haziran 2020 tarihinde ihale ettik. 24,2 kilometre ana gövde ve 20,8 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 45 kilometrelik Nakkaş-Başakşehir kesimiyle projemizin toplam uzunluğu 443 kilometreye ulaştı" diye konuştu.
Â
"AKKAŞ-BAŞAKŞEHİR KESİMİNİN EN ÖNEMLİ YAPISI KANAL İSTANBUL SAZLIDERE KÖPRÜSÜ'DÜR"
Bakan UraloÄŸlu, "NakkaÅŸ-BaÅŸakÅŸehir kesiminin en önemli yapısı kanal Ä°stanbul Sazlıdere Köprüsü'dür. Ãœlkemizin en önemli atılımlarından biri olan Kanal Ä°stanbul kapsamında yapılan ilk köprü olma özelliÄŸine de sahiptir. Köprü, 4 ÅŸeritli ve 46 metre tabliye geniÅŸliÄŸi olacak ÅŸekilde tasarlanmıştır. 440 metre orta açıklık ve 210 metre yan açıklıklı olan köprümüz, 196 metre yüksekliÄŸinde iki adet elmas geometrisinde pilona sahiptir. 136 adet eÄŸik askı halatı ve bunların ankre olacağı 272 adet ankraj bulunacaktır. Orta ve iki yan açıklığıyla beraber toplam 860 metre uzunluÄŸundaki köprümüz, yaklaşım viyadükleriyle beraber bin 618 metrelik bir uzunluÄŸa sahip olacaktır. BaÅŸakÅŸehir Sular Vadisi geçiÅŸini saÄŸlayacak olan viyadük, bölge insanının sosyal ve kültürel faaliyetlerine engel oluÅŸturmamak adına itme-sürme yapım yöntemiyle inÅŸa edilecektir. Proje bünyesindeki 7 adet viyadüğün toplam uzunluÄŸu da çift yönde 6 bin 782 metre olacaktır. Åžu anda Kanal Ä°stanbul Sazlıdere GeçiÅŸ Köprüsü'nün 196 metre olan pilon imalatlarında; hem doÄŸu hem de batı pilonlar 48,5 metre yüksekliÄŸe kadar tamamlanmış ve 10 bin 358 m3 beton kullanılmıştır '' sözlerini kullandı.Â
Â
KANAL Ä°STANBUL VÄ°ZYON PROJESÄ°DÄ°RÂ
Uraloğlu, "Burada yeri gelmişken kısaca Kanal İstanbul projemizi de değinmek istiyorum. Kanal İstanbul, dünyada ve ülkemizde yaşanan teknolojik ve ekonomik gelişmeler, değişen iktisadi yönelimler ve ülkemizin ulaştırma altyapıları konusundaki artan ihtiyaçları doğrultusunda ortaya çıkan bir vizyon projesidir. Kanal İstanbul ile birlikte hayata geçecek İstanbul limanı, airport city, teknoloji vadisi, akıllı şehirler ve lojistik üsler ile dünyanın yeni lojistik üssü İstanbul olacaktır. Şu anda Kanal İstanbul güzergahındaki yeraltı sularının ve orman alanlarının olumsuz etkilenmemesi için çalışmalar belirlenen koridorda hassas bir şekilde devam etmektedir. Ormanların, yeraltı sularının ve temiz su havzalarının etkileşimleri detaylı bir şekilde haritalandırılarak, gerekli önlemler alınmıştır." şeklinde konuştu.
Â