Bakan Uraloğlu: Zaman ve akaryakıttan 2,4 milyar liralık tasarruf sağlayacağız
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Aydın-Denizli Otoyolu'nu bitirdiğimizde 2 saat 15 dakika olan yolu, biz 1 saat 15 dakikalara düşürmüş olacağız. Zaman ve akaryakıttan 2,4 milyar liralık tasarruf sağlayacağız. Bu yolun devamında Denizli'den Antalya'ya kadar uzanan kısmı var. 6-7 saat süren seyahati 3 saate düşürmüş olacağız" dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Aydın ziyareti kapsamında Valiliği ziyaret etti. Bakan Uraloğlu, Aydın Valisi Hüseyin Aksoy, protokol üyeleri ve partililer tarafından karşılandı. Bakan Uraloğlu, Aydın Valiliği anı defterini imzaladıktan sonra il koordinasyon toplantısına katıldı. Basına kapalı olarak gerçekleştirilen toplantının ardından AK Parti Aydın İl Başkanlığı'nı ziyaret eden Bakan Uraloğlu, burada yaptığı konuşmada seçim sürecinden sonra Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Türkiye Yüzyılı mottosuyla başlayan hedeflerine yönelik çalışacak ilk kabinede bakan olarak görev aldığını söyledi. AK Parti iktidarı olarak 21 yılda önemli hizmetler verdiklerini dile getiren Uraloğlu, "Belki 100 yılda yapabilecek hizmeti 21 yılda yaptık. Çıtayı daha yükseğe çekeceğiz. Önemli projeleri takip edeceğiz. Bakanlık olarak 21 yılda Türkiye genelinde yaklaşık 193 milyar dolarlık yatırım yapmışız. Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havaalanı, Yavuz Sultan Selim, Osmangazi 1915 Çanakkale köprüleri, İzmir-İstanbul, Ankara-Niğde ve Kuzey Marmara otoyollarını bunlardan sayabiliriz. 6 bin 101 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu, iller arasında ortalama 40 kilometre olan saatlik seyahat hızını, esasında 29 bin kilometrenin üzerinde bölünmüş yol yaparak ortalama hızı 90-100 kilometrelere çıkarmış olduk. Yine otoyol uzunluğunu 3 bin 633 kilometreye ulaştırmış olduk. Demiryollarında hızlı tren işletmeciliğinde Avrupa'da 6'ncı, dünyada da 8'inci hızlı tren işletmecisine ülkemizi yükseltmiş olduk. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı'nı açarak Asya'dan Avrupa'ya kesintisiz ulaşımı sağlamış olduk. Hava yolu, halkın yolu haline geldi. 26 havalimanını toplam 57'ye çıkardık" ifadelerini kullandı.
'21 YILDA 26 MİLYAR LİRALIK YATIRIM'
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak yapımı devam eden 3 tane havalimanı bulunduğunu ifade eden Bakan Uraloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Dış hatlarda 130 ülkede, 342 noktaya uçuyoruz. 149 olan liman sayısını 217'ye çıkardık. 37 olan tersane sayısını ise 84'e çıkardık. Turkuaz mavisi denizi, dağlarından yağ, ovalarından bal akan verimli topraklar ve kadim tarihiyle Aydın'ın dünyaya açılması için ulaşım ve iletişim yollarının geliştirilmesi gerekiyor. Yatırımlara hız kesmeden devam edeceğiz. 21 yılda sadece karayollarına yaklaşık 26 milyar liralık yatırım yaptık. 114 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 380 kilometreye çıkarmış olduk. Beton asfalt dediğimiz yol uzunluğunu 89 kilometreden 330 kilometreye çıkardık. Selçuk- Ortaklar-Aydın yolu, Aydın Muğla ayrımı, Söke-Koçarlı yolu ve Aydın-Denizli Otoyolu gibi toplam 8 projemizde çalışmaları yürütüyoruz. Aydın- Denizli Otoyolumuz en önemlisi. Bu yolu bitirdiğimizde 2 saat 15 dakika olan yolu biz 1 saat 15 dakikalara düşürmüş olacağız. Zaman ve akaryakıttan 2,4 milyar liralık tasarruf sağlayacağız. Bu yolun devamında Denizli'den Antalya'ya kadar uzanan kısmı var. 6-7 saat süren seyahati 3 saate düşürmüş olacağız."
'AYDIN'IN RENGİNİ DEĞİŞTİRECEĞİZ'
Ulaştırma sektöründe demir yolu yatırımlarına da önem verdiklerinin altını çizen Bakan Uraloğlu, "205 kilometre uzunluğundaki demir yolu ağını yeniledik. Selçuk-Ortaklar arasındaki proje çalışmalarını tamamlayarak bakanlığımız yatırım programındaki Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesi kapsamında değerlendirdik. 2009 yılında açtığımız bin 180 kapasiteli Didim yat limanı ile Aydın'ı yat turizmi açısından önemli bir konuma getirdik" dedi. Cumhurbaşkanı Erdoğan liderliğinde 21 yılda verdikleri tüm sözleri tuttuklarını anlatan Bakan Uraloğlu, "Millete umut olmaya devam edeceğiz. Seçim sürecinde zafer bize nasip oldu. 5 yıl daha bu yetkiyi ve iradeyi halkımız Cumhurbaşkanımıza verdi. Türkiye haritasına baktığımızda yerel yönetimlerde Aydın'ın rengini değiştireceğiz. Kadın kollarından daha fazla özveri bekliyoruz" ifadelerini kullandı.
Daha sonra Aydın kent meydanındaki esnafı ziyaret eden Bakan Uraloğlu, MHP İl Başkanlığı'na yaptığı ziyaretin ardından Aydın- Denizli Otoyolu şantiyesine hareket etti.
BAKAN URALOĞLU, AYDIN- DENİZLİ OTOYOLU'NDA İNCELEMELERDE BULUNDU
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Aydın ziyaretinin devamında Aydın-Denizli Otoyolu şantiyesinde incelemelerde bulundu. Şantiye alanında basın mensuplarına açıklama yapan Bakan Uraloğlu, son 21 yıl içinde karayolları için 2 trilyon 550 milyar lira harcadıklarını, 6 bin 100 kilometreden devraldıkları bölünmüş yol uzunluğunu, 29 bin kilometrenin üzerine çıkardıklarını söyledi. Ana aksların tamamına yakınını bölünmüş yol haline getirdiklerini kaydeden Bakan Uraloğlu, "Bölünmüş yollarla bağlanan şehir sayımız 6 iken, 77'ye yükselttik. Ülkemizin yalçın kayalarını, derin vadilerini tünel ve viyadüklerle aştık. Başlatmış olduğumuz otoyol seferberliği çerçevesinde bin 714 kilometre olan otoyol ağımızı ise 3 bin 633 kilometreye çıkardık. 2 bin 457 kilometresi devlet yolu, 395 kilometresi otoyol olmak üzere 2 bin 852 kilometre yeni bölünmüş yol çalışmalarımıza da devam ediyoruz. Yap-işlet-devret yöntemi ile hayata geçirdiğimiz Aydın-Denizli Otoyolu da bu projelerden biri. Sanayi, ticaret ve turizm merkezleri olan Denizli ile Aydın illerimizi otoyol ile bağlıyoruz. Bilindiği üzere otoyolumuzun temelini Kasım 2020'de attık. Otoyolumuz, 140 kilometre ana gövde ve 23 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 163 kilometre uzunluğundadır. 68 kilometresi Denizli, 59 kilometresi Aydın sınırlarında yer almaktadır" dedi.
'93 KİLOMETRELİK KISIM SONBAHARDA AÇILACAK'
Otoyol bünyesinde bugüne kadar 62 milyon metreküp kazı, 55 milyon metreküp dolgu gerçekleştirdiklerini söyleyen Bakan Uraloğlu şöyle devam etti: "Proje kapsamında; 94 köprü, 21 kavşak, 19 viyadük, 79 altgeçit ve 573 menfez inşa edilecektir. 573 menfezin 411'ini tamamladık. 79 alt geçitten 65'inin yapımını bitirdik. 94 köprüden 32'sinin imalatını tamamladık. 5 viyadüğü tamamladık, kalan 11 viyadüğü de en kısa zamanda bitireceğiz. Yapım çalışmalarımız başarıyla ve süratle devam ediyor. İnşallah, otoyolumuzun 93 kilometrelik kesimini sonbaharda hizmete açacağız. Projenin tamamını da 2024 yılı içerisinde hizmete sunmayı hedefliyoruz."
'İKİ TURİZM KENTİNİ BİRBİRİNE BAĞLAYACAĞIZ'
Aydın ve Denizli'nin kesintisiz şekilde Akdeniz'e bağlanabileceğini ifade eden Bakan Uraloğlu, mevcut İzmir-Aydın Otoyolu ile İzmir Limanı'na, İstanbul-İzmir Otoyolu ile Marmara Bölgesi'ne ve aynı şekilde Denizli-Burdur-Antalya Otoyolu'nun tamamlanması ile birlikte Akdeniz'e otoyol ile bağlantı yapılabileceğini aktardı. Böylece, Kapıkule'den başlayıp, İstanbul üzerinden Marmara ve Ege Bölgesi'ni kat ederek Akdeniz'e ulaşacak kesintisiz otoyol ağı tesis edeceklerini söyleyen Bakan Uraloğlu, "Aydın-Denizli Otoyolu'nun tamamlanmasıyla mevcut güzergahtaki seyahat süresi 2 saat 15 dakikadan 1 saat 15 dakikaya düşecektir. Zamandan 1,7 milyar lira, akaryakıttan 500 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 2,4 milyar lira tasarruf edeceğiz. Karbon emisyonunu da 61 bin ton azaltacağız. İzmir-Antalya arasındaki mevcut 580 kilometre olan yol uzunluğunu Aydın-Denizli Otoyolu ve sonradan yapılacak Denizli-Burdur ve Burdur-Antalya otoyolları ile 440 kilometreye düşüreceğiz. Böylece seyahat süresini 6-7 saatten 3 saate düşürerek, İzmir'den Antalya'ya kadar kesintisiz otoyol ulaşımı sağlayacağız. İki önemli turizm kentini birbirine bağlayacağız" dedi.
KAMU KAYNAĞI KULLANILMADAN YATIRIM
Yap-işlet-devret modeli hakkında da bilgi veren Bakan Uraloğlu, "Dünyada yap-işlet-devret modeliyle yapılan en büyük projelerden biri olan İstanbul-İzmir Otoyolu'nu hizmete açtık. Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu ile ülkemizin en büyük petrokimya ve ağır sanayi tesislerinin içinde bulunduğu Aliağa Endüstri Bölgesi'ni otoyol konforuyla tanıştırdık. Ankara-Niğde Otoyolu'nu açarak, Edirne'den Şanlıurfa'ya bin 230 kilometre uzunluğunda kesintisiz otoyol bağlantısı tesis ettik. Asya-Avrupa arasında ulaşım ve ticaretin ana koridoru olan İstanbul'un bu konumunu daha da güçlendiren Kuzey Marmara Otoyolu'nu hizmete aldık. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün de dahil olduğu Malkara-Çanakkale Otoyolu ile Avrupa ve Trakya'dan gelen trafik yükünü, Çanakkale üzerinden Güney Marmara ve Ege'ye ulaşmasını sağladık. Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı gibi projelerimizde yap- işlet-devret modeli ile yapılan projelerimizden. Bu model ile yüksek maliyetli projelerin gerçekleşmesinde, kamu kaynağı kullanılmadan özel sektör finansmanıyla yatırımların çok daha kısa sürede gerçekleşmesini sağladık" diye konuştu.
'BİRBİRİYLE ENTEGRE OLMUŞ SİSTEMLER'
Bakan Uraloğlu, 2003'ten bu yana yapmış oldukları tüm ulaşım projelerinin ana temasının, birbiriyle entegre olmuş ulaşım sistemleri olduğuna dikkat çekti. Diğer ulaşım modları ile entegre olan karayollarının da Türkiye'nin olmazsa olmazı olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, "Canı gönülden inanıyorum ki ülkemizin gelişimi ve Türkiye Yüzyılı için koyduğumuz hedeflere ulaşmada gerekli her türlü kararlılığı göstermeye devam edeceğiz. Aydın-Denizli Otoyolu projesinin bu aşamaya gelmesinde emeği geçen tüm yüklenici firma ve Karayolları Genel Müdürlüğü personeline teşekkür ediyorum" dedi.
Bakan Uraloğlu, şantiyedeki konuşmasının ardından basın mensuplarıyla birlikte yapımı devam eden otoyolda aracın direksiyonuna geçerek otoyolda test sürüşü yaptı. Bakan Uraloğlu, daha sonra esnaf ziyareti yapmak için Nazilli ilçesindeki Uzunçarşı'ya doğru hareket etti.
NAZİLLİ'Yİ ZİYARET ETTİ
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Nazilli Uzun Çarşı'yı ziyaret ederek esnafla sohbet etti. Ardından Nazilli Belediye Başkanı Kürşat Engin Özcan'ı da makamında ziyaret eden Bakan Uraloğlu, basına kapalı olarak gerçekleştirilen görüşmenin ardından belediye binası önünde gazetecilerin sorularını yanıtladı. Bakan Uraloğlu, Nazilli- Beydağ yolu proje çalışmasını bitirdiklerini belirtip, "Yatırım programı ve ihalesi ile ilgili tekrar fiyatlarımızı güncelliyoruz. Ezberlediğim bir yol ama bununla ilgili net bir tarih vermiyorum" dedi.
İhalesi yapılan Aydın- Denizli karayolu konusunda da bir açıklama yapan Bakan Uraloğlu, ilk bölünmüş yolun 20 yıl önce buradan başlatıldığına dikkati çekip "Onarılma ihtiyacı var, ihalesini yaptık. Öncelikle Nazilli geçişinden başlıyoruz, tamamını yapacağız" diye konuştu.
Bakan Uraloğlu, daha sonra kentten ayrılmak üzere Aydın Çıldır Havalimanı'na hareket etti.