Geri Dön
GündemBakan Uraloğlu: Hızlı tren hattının Çerkezköy-Kapıkule kesimi 2025 yılı ağustos ayında hizmete açılacak

Bakan Uraloğlu: Hızlı tren hattının Çerkezköy-Kapıkule kesimi 2025 yılı ağustos ayında hizmete açılacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yapımı süren Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı inşaatının Çerkezköy-Kapıkule kesiminin 2025 yılının ağustos ayında bitirilerek hizmete açılacağını söyledi. Bakan Uraloğlu, "Çerkezköy-Kapıkule kesimini, inşallah önümüzdeki sene ilimizi birinci derecede ilgilendiren 153 kilometrelik kesimini, inşallah önümüzdeki senenin ağustos ayında bir aksama olmazsa ki öyle planlıyoruz açmış olacağız. Geri kalan kesimini de muhtemelen 2026'nın sonuna doğru tamamını açmış olacağız" dedi.

Bakan Uraloğlu: Hızlı tren hattının Çerkezköy-Kapıkule kesimi 2025 yılı ağustos ayında hizmete açılacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kırklareli'de 33,1 kilometrelik kısmı bitirilerek hizmete açılan 71,1 kilometrelik Saray-Kırklareli bölünmüş yol şantiyesinde incelemelerde bulunup bilgi aldı. İncelemelerinin ardından açıklama yapan Uraloğlu, ilk başta sadece 28 kilometresinde bölünmüş yol olarak düşündükleri güzergahın, tamamını bu şekilde yapmaya karar verdiklerini, inşaatın hızla devam ettiğini söyledi. Uraloğlu, "Kırklareli'ni Saray üzerinden hem Tekirdağ hem de esasında İstanbul'a bağlayan önemli bir güzergah üzerinde bulunuyoruz. Toplam uzunluğumuz 71,1 kilometre. Biz öncelikle buranın yaklaşık 28 kilometresini bölünmüş yol yapalım, geri kalan 43 kilometresini de tek platformlu yol olarak iyileştirelim diye düşünmüştük. Ancak Kırklareli'nin çok hızlı gelişmesi ve gelişme potansiyelinin olmasını da dikkate alarak ilimizin yöneticileriyle yaptığımız istişareler sonunda, yine Karayolları Genel Müdürlüğü’ndeki arkadaşlarımızla yaptığımız istişareler sonunda; 'İş bir defa yapılır' dedik ve yolun tamamının bölünmüş yol yapılmasıyla ilgili kararı aldık ve proje revizyonunu da yaptık, ona göre de çalışmalarımızı yürütüyoruz" diye konuştu.


Bakan Uraloğlu: Hızlı tren hattının Çerkezköy-Kapıkule kesimi 2025 yılı ağustos ayında hizmete açılacak

'33,1 KİLOMETRESİ BİTİRİLEREK TRAFİĞE AÇILDI’

Yolun 33,1 kilometresinin bitirilerek trafiğe açıldığını ifade eden Bakan Uraloğlu, "Yaklaşık 4 milyar liralık bir proje bedeliyle çalışmalarımızı yürütüyoruz ve bugün itibarıyla da 71,1 kilometre yolumuzun 33,1 kilometrelik kesimini bölünmüş yol olarak bitirerek trafiğe açtık. Bu sene sonuna kadar da yaklaşık 3,7- 4 kilometre bir bölümü daha bölünmüş yol olarak bitirerek inşallah trafiğe açmış olacağız. Yine bu sene içerisinde daha önceden sıcak karışım imalatlarını yaptığımız kesimlerde de 10,8 kilometrelik bir bölümde de yine iyileştirme çalışmalarını yapacağız. Tabii yolun boyutunu, standardını değiştirdiğimiz için önümüzdeki süreçte de muhtemelen bir ikmal ihalesi yapma ihtiyacı olacak. Onu da arkadaşlarımızla beraber yürütüyoruz" ifadelerini kullandı.

Bakan Uraloğlu: Hızlı tren hattının Çerkezköy-Kapıkule kesimi 2025 yılı ağustos ayında hizmete açılacak

'HEM ZAMANDAN HEM YAKITTAN TASARRUF EDECEĞİZ'

Yapılan yolla, il, ilçe ve köy yolları geçişlerinin büyük ölçüde rahatlatıldığına değinen Uraloğlu, "Tabii projemizle beraber Kırklareli, Saray, Tekirdağ ve İstanbul dedik. Buradaki hem ilçe geçişleri hem köy geçişlerini rahatlatmış oluyoruz ve önemli bölümünü de mevcut yerleşimlerin dışarısına çıkararak, şehir geçişleri şeklinde hem transit trafiği hem yerel trafiği rahatlatıyoruz hem de şehrin düzgün gelişmesine bir taraftan da katkı sağlamış oluyoruz. Tabii biz bunu bitirdiğimiz zaman öncelikle zamandan tasarruf edeceğiz, yakıttan tasarruf edeceğiz ama bunlardan daha kıymetlisi daha güvenli bir trafik akışını sağlamış olacağız. Burada zamandan ve yakıttan ne tasarruf edecek diye bakacak olursak; zamandan 692 milyon lira, yakıttan 176 milyon lira olmak üzere, yıllık 868 milyon liralık bir tasarruf sağlamış olacağız. Esasında bu bize şunu ifade ediyor; buraya yaptığımız yatırımın ne kadar kısa zamanda kendini amorti ettiğini de bu rakamlardan anlayabiliriz. Yine hepimiz için kıymetli olan karbon emisyonundan sağlanan tasarruftur ki; bu da 13 bin 100 ton karbon emisyon salımını azaltarak yıllık böyle bir çevreci yaklaşımı da ortaya koymuş olacağız. Tabii buradaki biz halihazırda, yaklaşık 10 bin trafiğin olduğu yolda da yaklaşık 78 dakika, 1,5 saate süren yolculuk süresini de yaklaşık 45 dakikaya indirmiş olacağız. Bu anlamda da kıymetli" dedi.


Bakan Uraloğlu: Hızlı tren hattının Çerkezköy-Kapıkule kesimi 2025 yılı ağustos ayında hizmete açılacak

‘YOLCULUKLARI MAKSİMUM 3 SAATE DÜŞÜRMÜŞ OLACAĞIZ’

Bakan Uraloğlu, yapımı süren Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı inşaatıyla ilgili de bilgi verdi. Uraloğlu, "Yine şantiyemizde yaptığımız, beraberce valimizle, milletvekillerimizle, yine il başkanımızla, belediye başkanımızla aynı şekilde belediye başkanlarımızla yaptığımız değerlendirmede biz Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı'nı da burada konuştuk. 229 kilometrelik bir hat, yaklaşık 360 kilometre olan hattı 229 kilometreye düşürüyoruz ve bu tabii sadece bir Kırklareli'ne, sadece Edirne'ye, sadece İstanbul'a hizmet edecek olan hatta sadece Türkiye'ye hizmet edecek olan bir proje değil, Orta Doğu'dan, havalimanından, Basra Körfezi'nden başlayıp, kalkınma yoluyla ülkemize gelen Ovaköy'den girip Kapıkule'ye kadar giden güzergahımızın, yaklaşık 2 bin 100 kilometrelik güzergahımızın da çok önemli ve çok kıymetli bir kesimi. Çerkezköy-Kapıkule kesimini, inşallah önümüzdeki sene ilimizi birinci derecede ilgilendiren 153 kilometrelik kesimini, inşallah önümüzdeki senenin ağustos ayında bir aksama olmazsa ki; öyle planlıyoruz, açmış olacağız. Geri kalan kesimini de muhtemelen 2026'nın sonuna doğru tamamını açmış olacağız ve böylelikle yerine göre 5 saat, 6 saat ve 9 saate kadar varan yolculukları gerek yükte gerek yolcu taşımacılığında maksimum 3 saate düşürmüş olacağız. O anlamda da hem yüklerimizi hem de yolcularımızı istenilen zamanda ve gerçekten de çok güvenli bir şekilde biz yerine iletmiş olacağız" diye konuştu.

Bakan Uraloğlu: Hızlı tren hattının Çerkezköy-Kapıkule kesimi 2025 yılı ağustos ayında hizmete açılacak

‘YÜK VE YOLCU TAŞIMACILIĞINI DA EN AZ 4 KAT ARTIRMIŞ OLACAĞIZ’

Saray-Kapıkule yoluyla zamandan da ciddi tasarruf edileceğini dile getiren Uraloğlu, "Bu yaptığımız projeyle zamandan ciddi bir tasarruf ettiğimiz gibi yük ve yolcu taşımacılığını da en az 4 kat artırmış olacağız. Çevreci olan bir projemizi daha bu şekilde biz hayata sunmuş olacağız. İlimize, bölgemize, Türkiye'mize kazandırmış olacağız. Hayırlı uğurlu olsun. Kırklareli inşallah daha iyisini hak ediyor. Biz de bütün siyasetçilerimizle beraber, AK Parti hükümetimizle beraber, Cumhur İttifakımızla beraber inşallah bu hizmetleri vatandaşımıza getirmeye gayreti içerisinde, azmi içerisinde olacağız. Hemen benim arkamda, benim solumda gördüğünüz çalışmalarda bunun net emaresidir. Şimdiden hayırlı uğurlu olsun diyorum" ifadelerini kullandı.

‘2002’DEN BERİ 276 MİLYAR 385 MİLYON DOLAR YATIRIM GERÇEKLEŞTİRDİK’

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kırklareli'de valilik ve belediye ziyaretinin ardından AK Parti İl Danışma Meclisi Toplantısı'na katıldı. Burada konuşan Uraloğlu, 14 Ağustos'ta AK Parti'nin kuruluşunun 23'üncü yılını kutladıklarını belirterek, yapılan çalışmaları anlattı. Uraloğlu, "Bu vesileyle, partimizin kuruluşundan bu yana emeği geçen tüm dava arkadaşlarıma, bizlere güvenen ve destekleyen aziz milletimize de şükranlarımı sunuyorum. Kıymetli dava arkadaşlarım, bizler sıradan bir partinin mensupları değiliz. Bizim bir davamız var. Bizim millet diye, vatan diye, bayrak diye, hizmet diye bir derdimiz var. Milletimizin yıllarca beklediği, bazılarının hayal bile edemeyeceği dev projeleri tamamlayıp milletimizin hizmetine sunduk. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak 2002 yılından bu yana Türkiye'nin ulaşım ve iletişim altyapısına 276 milyar 385 milyon dolar yatırım gerçekleştirdik. Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde; Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim, Osmangazi, 1915 Çanakkale Köprüleri, İzmir-İstanbul, Ankara-Niğde ve Kuzey Marmara Otoyolları, Filyos Limanı ve Çamlıca Kulesi gibi dev projeleri birbiri ardına hayata geçirdik. 2002 yılında 6 bin 101 kilometreden devraldığımız bölünmüş yol uzunluğunu, yaklaşık 29 bin 434 kilometreye ulaştırdık. Bölünmüş yollarla bağlanan şehir sayımız 6 iken, 77'ye yükselttik. Türkiye'yi Avrupa'nın 6'ncı dünyanın 8'inci Yüksek Hızlı Tren işletmecisi yaptık. Ülkemizi hızlı trenle buluşturarak 2 bin 251 kilometre hızlı tren ağı inşa ettik. Havacılıkta çağ atladık. İç hatlardaki aktif havalimanı sayımız 26 iken son olarak 10 Ağustos'ta hizmete açtığımız Çukurova Uluslararası Havalimanı'yla 58'e yükselttik. 50 ülkede 60 noktaya uçuş gerçekleştiriliyorken bugün 131 ülkede 346 noktaya ulaştık. Ülkemizin ilk yerli ve milli haberleşme uydusu TÜRKSAT 6A'yı da daha geçtiğimiz ay içinde uzaya başarıyla fırlattık. Test sürecine başladık. Bölünmüş yollar, otoyollar, köprüler, tüneller, demir yolları, hava limanları, uydular. Saymakla bitmeyecek nice eseri Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın yüksek vizyonu ile hayata geçirdik" dedi.

'KIRKLARELİ'NİN ULAŞIM VE İLETİŞİM ALTYAPISINA 27 MİLYAR 593 MİLYON LİRA YATIRIM'

Kırklareli'de ulaştırma ve altyapı alanında önemli projeleri hayatı geçirdiklerini söyleyen Uraloğlu, "Bilindiği üzere Trakya bölgemiz; güçlü kara yolu altyapısı, limanları, demir yolu ve hava yolu bağlantıları ile Avrupa'yı Asya'ya bağlayan köprü konumunda. Özellikle Dereköy Sınır Kapısı üzerinden Bulgaristan'a ulaşım sağlaması, Edirne'den İstanbul'a kadar Trakya'yı kat eden otoyol ve devlet yoluna yakınlığı ile de lojistik açıdan büyük önem arz ediyor. Bu nitelikleriyle Kırklareli her gün büyüyor, gelişiyor. Biz de bunun farkındayız ve Kırklareli'nin büyüme hızına ve artan trafik yoğunluğuna bağlı olarak nice yeni proje üretiyor, dev yatırımlar hayata geçiriyoruz. Son 22 yılda Kırklareli'nin ulaşım ve iletişim altyapısına 27 milyar 593 milyon lira yatırım gerçekleştirdik. 2002 yılında 77 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 259 kilometreye çıkardık. Kırklareli'yi; Edirne'ye, Tekirdağ'a, İstanbul'a bölünmüş yollar ile bağladık. Şu anda 9 milyar 681 milyon lira proje bedeliyle 6 ayrı kara yolu projesine devam ediyoruz. En önemli projelerimizden biri de sabah buraya gelirken Pınarhisar'daki şantiyesinde incelemelerde bulunup bilgi aldığımız Saray-Kırklareli Yolu. Kırklareli'ni Saray üzerinden, organize sanayi bölgeleri ve Avrupa Serbest Bölgesi ile Tekirdağ'a bağlayan Saray-Kırklareli yolunu; toplam 71,1 kilometre uzunluğunda projelendirdik. Hatırlarsanız şubat ayı içerisinde bu yolumuz bünyesinde bölünmüş yol standardında tamamladığımız 6,3 kilometre uzunluğundaki vize çevre yolumuzun açılışını gerçekleştirmiştik. Transit trafiğin kesintisiz akışını tesis ederek ilçe merkezindeki trafik yoğunluğu rahatlattık; hızlı, güvenli ve konforlu ulaşım sağladık. Vize şehir geçişini 12 dakikadan 3 dakikaya indirdik. 2024 yılı içerisinde de; yolun 3,7 kilometresini daha bölünmüş yol haline getirmeyi ve önceki yıllarda tamamlanan 10,8 kilometrelik kesimin üstyapısını yenilemeyi hedefliyoruz. Geriye kalan 34,3 kilometrelik kesimin tamamlanması için de çalışmalarımız sürüyor. Bir diğer önemli projemiz de Pınarhisar-Demirköy-İğneada yoludur. Bu yolumuz da Trakya Bölgesi'nin Karadeniz sahiline açılan en önemli turizm beldesi olan İğneada'ya ulaşımın sağlanması adına büyük önem taşımaktadır. Edirne, Kırklareli, Tekirdağ ve İstanbul illerinin İğneada'ya ulaşan tek aksıdır. Ayrıca Karadeniz kıyısındaki eşsiz longoz ormanları ve orman sanayisine dayanan ekonomik faaliyetleriyle de öne çıkmaktadır. Yolumuzun Demirköy geçişindeki 5,5 kilometrelik Demirköy çevre yoluyla birlikte iş kapsamındaki 75 metrelik Bulanık Deresi Köprüsü'nü de inşa ederek trafiğe açmıştık. Yolun kalan kesimlerinde de çalışmalara hızla devam ediyoruz" diye konuştu.

Bakan Uraloğlu, Kırklareli'nin şehir içinde kalan tüm demir yolu altyapısını modernize ettiklerini belirterek, "62 kilometresi Kırklareli'nden geçen 229 kilometre uzunluğundaki Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren projesi ile Kırklareli'ni İpek Demiryolu güzergahının önemli merkezlerinden biri haline de getiriyoruz. Bu proje kapsamında Kırklareli'nde Babaeski, Lüleburgaz, Büyükkarıştıran istasyonlarını inşa ediyoruz. Projenin tamamlanmasıyla; mevcut hat kapasitesini 4 kat artıracağız. Halkalı-Kapıkule arası yolcu seyahat süresini 4 saatten 1,5 saate; yük taşıma süresini ise 8,5 saatten 3,5 saate düşüreceğiz. Hattın hizmete alınmasıyla birlikte gelişmeye başlayacak ticari hareketlilik bölge insanımızın ve ülkemizin ekonomik süreçlerine, kalkınmasına ve gelişmesine katkı sağlayacak. Hizmetlerimize elbette devam edeceğiz. En az bu kadar kıymetli olan vatandaşımızın gönlüne girmektir" ifadelerini kullandı. (DHA)

Bakan Uraloğlu, toplantıda AK Parti'ye üye olanlara rozetlerini taktı.