Bakan Karaismailoğlu: Ankara-Sivas hattı aydınlık geleceğin en önemli nişanelerinden
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, "Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattı sadece bir hat olmanın ötesinde Türkiye'nin aydınlık geleceğinin en önemli nişanelerinden biridir" dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Kırıkkale'nin Yahşihan ilçesinde Ankara-Sivas YHT hattı T15 ve T16 tünellerinde inceleme yaptı. Bakan Karaismailoğlu, ulaşım sektöründe demir yollarına ağırlık verildiğini belirterek, "Son 20 yılda ülkemiz ulaşım ve iletişim altyapısı için harcadığımız 1 trilyon 653 milyar liranın 346,6 milyar lirasını demir yollarımızın imarına ve gelişmesine ayırdık. Mevcut demir yolu ağlarımızın tamamını yeniledik ve demir yollarımıza çağ atlatan projeler gerçekleştirdik. Bu süreçte hızlı tren projeleri, mevcut sistemin yenilenmesi ve modernizasyonu, milli ve yerli demir yolu sanayisinin geliştirilmesi için büyük gelişmeler katettik. Tarihi İpek Yolu'nun canlandırılmasını amaçlayan 'Tek yol tek kuşak' girişiminin en önemli halkasını oluşturan Bakü-Tiflis-Kars demir yolu hattı ve Marmaray ile Pekin'den Londra'ya kadar en güvenli, en kısa, en ekonomik uluslararası demir yolu koridoru oluşturduk" dedi.
'MESAFEYİ 405 KİLOMETREYE DÜŞÜRECEK'
Bakan Karaismailoğlu, 2009'da Ankara ile Eskişehir arasında başlayan yüksek hızlı tren işletmeciliğine, Ankara-Sivas YHT hattının da ilave edilmesiyle Ankara merkezli yüksek hızlı demir yolu ağının önemli parçasının tamamlanacağını kaydedip, "İncelemede bulunduğumuz T15 tünelimiz, Ankara-Kırıkkale-Yozgat-Sivas YHT hattının önemli bir bölümünü teşkil ediyor. Hızlı tren hattımız, saatte 250 kilometre hıza uygun hat özelliğine sahip olacak. Tamamlandığında Ankara-Sivas arasındaki mesafeyi 603 kilometreden 405 kilometreye düşürecek. Ankara-Sivas arası 12 saat olan seyahat süresi ise 2 saate, Ankara-Yozgat arası ise 1 saate inecek. Ankara-Sivas hattımız aynı zamanda Edirne'den Kars'a uzanan doğu-batı hızlı demir yolu koridorunun önemli bir parçası da olacak. Yapım çalışmalarında sona yaklaştığımız Ankara-Sivas YHT hattı projesiyle Kırıkkale, Yozgat ve Sivas illerimizi de yüksek hızlı tren konforuyla tanıştıracağız. Kırıkkale, Yozgat ve Sivas illerimizde yaşayan yaklaşık 1,4 milyon vatandaşımız da yüksek hızlı trenle seyahat etme imkanına kavuşacak" diye konuştu.
'1630 KİLOMETRE RAY SERDİK'
Elmadağ, Kırıkkale, Yerköy, Yozgat, Sorgun, Akdağmadeni, Yıldızeli ve Sivas olmak üzere 8 istasyon bulunduğuna da işaret eden Bakan Karaismailoğlu, şunları söyledi:
"Proje genelinde çok önemli mesafeleri geride bıraktık. Toplam 155 milyon metreküp kazı ve dolgunun yapıldığı projede ilklerin de yaşandığı önemli sanat yapıları inşa ettik. Çok zorlu bir coğrafya üzerinde toplam uzunluğu 66 kilometre olan 49 adet tünel ve 27,2 kilometre olan 49 adet viyadük inşa ettik. 5 bin 125 metreyle projenin en uzun tünelini Akdağmadeni bölgesinde, 2 bin 220 metreyle en uzun demir yolu viyadüğünü ise Çerikli Kırıkkale'de inşa ettik. 90 metreyle Türkiye'nin en uzun açıklığa sahip demir yolu viyadüğü ile 88 metre yükseklikle Türkiye'nin en yüksek ayağa sahip demir yolu viyadüğü de Elmadağ'da inşa edildi. Hızlı tren hattımızda ilk defa yerli ray kullanarak toplam 1630 kilometre ray serimi yaptık. 138 kilometre beton yolla tünellerde ilk balastsız yol (beton yol) uygulaması gerçekleştirdik. Yine proje kapsamında Sivas'ta yerli ve milli buz önleme ve buz çözme tesisi yaptık. Bildiğiniz üzere projenin 315 kilometrelik Balışeyh-Sivas kesiminde test ve sertifikasyon işleri de dahil olmak üzere tüm çalışmaları daha önceden tamamlamıştık. Şu anda kalan 78 kilometrelik Kayaş-Balışeyh arasındaki çalışmalara süratle devam ediyoruz. Buradaki işlerimiz de 'Bitti' diyebiliriz. Bu kesimde bulunan son tüneli de tamamladık. Üstyapı, elektrifikasyon ve sinyalizasyon çalışmalarında da son aşamaya geldik. En kısa zamanda çalışmalarımızı tamamlayacağız. Artık hızlı tren konforuyla seyahat etme imkanına Sivas, Yozgat ve Kırıkkale'de ikamet eden vatandaşlarımızın da kavuşmasını hedefliyoruz. Projemiz aynı zamanda ihalesini yaptığımız Ankara-Kayseri YHT hattımızın Ankara-Yerköy kesimini de kapsamaktadır. Ankara-Sivas YHT hattı sadece bir hat olmanın ötesinde Türkiye'nin aydınlık geleceğinin en önemli nişanelerinden biridir."
'YURDUMUZUN GELECEĞİNE IŞIK TUTUYORUZ'
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, T15 Tünel ziyaretinin ardından Kırıkkale Yüksek Hızlı Tren (YHT) Garı'nın yapım çalışmalarını inceleyip, yetkililerden bilgi aldı. Yapımı devam Yahşihan köprülü kavşağındaki çalışmaları da inceleyen Bakan Karaismailoğlu, basın mensuplarına açıklamada bulundu. Karaismailoğlu, "Cumhurbaşkanı'mızın 'Yol medeniyettir' diyerek bizlere açtığı yolda, vatanımıza ve milletimize kar-kış demeden hizmet etmeye devam ediyoruz. Ülkemizi yarınlara taşıyacak büyük projeleri hayata geçirerek yurdumuzun geleceğine ışık tutuyoruz. Bakanlığımız bünyesindeki en önemli hizmet kollarından birisi olan kara yolu taşımacılığı, ülkeler için en vazgeçilmez ulaşım modlarından biridir. Hem uluslararası hem de yurt içi yük ve yolcu taşımacılık faaliyetlerinde kilit bir rol oynamakta ve adeta lojistik sistemin kılcal damarı olarak hayati bir fonksiyon üstlenmektedir. Kara yolları, çağın ihtiyaçlarına uygun inşa edilmiş projeler sayesinde ülkelerin çehresini aydınlattığı gibi uluslararası pazarlarda rekabet avantajının elde edilmesinde de büyük bir rol oynuyor" dedi.
'ÜLKEMİZİ ÇAĞIN İLERİSİNE TAŞIDIK'
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın etkin kara yolu ulaşım imkanı için gece gündüz çalıştığını kaydeden Karaismailoğlu, "Cumhurbaşkanı'mız Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde ülkemizin ulaşım ve iletişim altyapısına 1 trilyon 653 milyar liranın üzerinde yatırım yaptık. Türkiye'nin dört bir köşesinde hizmet ve eser fırtınası estirdik, estiriyoruz. Öncülük ettiğimiz bu yatırımlar arasında, yüzde 60 ile büyük pay kara yollarına aittir. 2003-2022 yılları arasında kara yolları için 995 milyar 900 milyon lira tutarında yatırım yaptık. Başkalarının 100 yılda yapamadığı dev projeleri, dünya çapındaki eserleri 20 yıl gibi bir sürede tamamlayarak yalnızca ülkemizin değil dünyanın da hizmetine sunduk. Avrasya Tüneli, Yavuz Sultan Selim, Osmangazi ve 1915 Çanakkale köprüleri ile İstanbul-İzmir, Ankara-Niğde ve Kuzey Marmara otoyolları gibi özellikle ileri teknoloji gerektiren büyük ölçekli kara yolu eserleri sayesinde gösterdiğimiz başarılarla ülkemizi uluslararası bir koridora çevirdik. Dünyayı Türkiye'ye bağladık. Ülkemizi bölünmüş yollar, otoyollar, mega projeler ve akıllı ulaşım sistemleriyle çağın ilerisine taşıdık" diye konuştu.
'BÖLÜNMÜŞ YOLLARIMIZ 38 BİN KİLOMETREYİ AŞACAK'
2003 yılı öncesinde 6 bin 100 kilometre uzunluğunda olan bölünmüş yol ağının 29 bin kilometreye çıkarıldığını hatırlatan Karaismailoğlu, "2053'e geldiğimizde ise bölünmüş yollarımız 38 bin kilometreyi aşacak. Yol vermeyen vadileri viyadüklerle dağları tünellerle aştık. Yol güvenliğini sağladık; insanımızın malını, her şeyden önemlisi de canını koruduk. Ayrıca 3 bin 665 kilometre bölünmüş yol inşaatımız da devam ediyor. Ayrıca 458 kilometre uzunluğunda 127 kara yolu tüneli, 80 kilometre uzunluğunda 488 köprü ve viyadük inşa ediyoruz. 'Türkiye Yüzyılı'nın işaret fişeği olacak 2023 yılında; 93 kilometresi otoyol olmak üzere 401 kilometre bölünmüş yol, 34 kilometre tünel, 24 kilometre köprü ve 1378 kilometre bitümlü sıcak karışım kaplama yol yapmayı planlamaktayız. Bu hedeflerle 2023 yılı sonunda 3 bin 726 kilometresi otoyol olmak üzere toplam bölünmüş yol ağımızı 29 bin 392 kilometreye, köprü ve viyadük uzunluğunu 771 kilometreye, tünel uzunluğumuzu ise 720 kilometreye ulaştıracağız" dedi.