Her 10 kiÅŸiden 7’si taze meyve ve sebzelerin pazarlarda olduÄŸunu düÅŸünüyor
Pazar tezgahlarından online sipariş verilmesini sağlayan mobil uygulama Pazardan, 2022 Kullanıcı Davranış Araştırması’nı yayımladı. Araştırmaya göre, her 10 kişiden 7’si en taze meyve ve sebzelerin semt pazarlarında bulunduğunu düşünürken, yüzde 71’i ise yalnızca hazır gıda ürünlerini değil, semt pazarlarındaki meyve ve sebze alışverişlerini de çevrimiçi uygulamalar aracılığıyla yapabilmek istiyor.
Â
Pandeminin ardından giderek yaygınlaÅŸan saÄŸlıklı yaÅŸam trendi, tüketicileri gıda alışveriÅŸlerinde taze sebze ve meyveye yönlendiriyor. GeliÅŸtirdiÄŸi uygulamayla birlikte pazar tezgahlarındaki taze ürünleri alarak doÄŸrudan tüketiciye teslim eden Pazardan ise geçtiÄŸimiz günlerde yayınladığı ve Ä°stanbul’da 200 kadın tüketiciyle gerçekleÅŸtirdiÄŸi 2022 Tutum ve Davranış AraÅŸtırması’nda tüketicilerin gıda alışveriÅŸlerindeki deÄŸiÅŸen alışkanlıklarına ve tercih kriterlerine ışık tutuyor. Farklı yaÅŸ, meslek ve eÄŸitim gruplarından kiÅŸilerin katıldığı araÅŸtırmada tüketicilerin alışveriÅŸlerini en çok nerelerden yaptıkları ve çevrimiçi alışveriÅŸ kanallarına iliÅŸkin görüşleri de ele alınırken, buradan yola çıkarak meyve ve sebze alışveriÅŸlerinde gelecek dönemde benimsenebilecek davranış modellerinin de izi sürülüyor.Â
HER 10 KİŞİDEN 7’SÄ° EN TAZE MEYVE VE SEBZELERÄ°N SEMT PAZARLARINDA BULUNDUÄžU DÜŞÜNÃœYORÂ
AraÅŸtırmada katılımcılara hangi sıklıkla meyve ve sebze tükettikleri sorulduÄŸunda kiÅŸilerin yüzde 54’ü bu soruya her gün cevabını verirken, yüzde 23’ü de haftada 4 ila 5 kez ÅŸeklinde yanıtlıyor. Son 3 yılda meyve ve sebze tüketimini artırdığını belirterek yüzde 18’lik bir paya sahip olan kiÅŸiler de bu artışın saÄŸlıklı bir yaÅŸam arzusundan kaynaklandığını söylüyor. Katılımcıların %40’ı meyve ve sebze alışveriÅŸinde fiyat avantajını ikinci planda tuttuÄŸunu öne sürüyor ve alışveriÅŸlerinde en önemli kriterin ‘tazelik’ olduÄŸunu aktarıyor. Pazardan’dan edinilen bilgilerden hareketle bu noktada 10 kiÅŸiden 7’si en taze meyve ve sebzelerin üreticiden yola çıkarak doÄŸrudan tüketiciye ulaÅŸtırıldığı yerler olan semt pazarlarından satın alınabileceÄŸini bildirirken, alışveriÅŸlerini bu tezgahlardan yapıyor.Â
KATILIMCILARIN YÃœZDE 71’İ MEYVE VE SEBZE ALIÅžVERÄ°ÅžLERÄ°NÄ° DE ÇEVRÄ°MİÇİ YAPMAK Ä°STÄ°YORÂ
Pazardan tüketici alışkanlıklarını incelediÄŸi araÅŸtırmada, dijitalleÅŸmenin bu davranışlar üstündeki etkisine de mercek tutuyor. Buna göre tüketicilerin 3’te ikisi alışveriÅŸlerini artık çevrimiçi kanallar aracılığıyla gerçekleÅŸtiriyor. AlışveriÅŸlerin çevrimiçi uygulamalara kaymasının nedenlerinin ilk sırasında ise bu uygulamaların zaman tasarrufu yaratması yer alırken, sıralamayı bu uygulama ya da platformların indirim veya kampanyalar oluÅŸturmaları takip ediyor. Açıklanan verilere göre tüketicilerin yüzde 71’i de yalnızca hazır gıda ürünleri deÄŸil, semt pazarlarındaki meyve ve sebze alışveriÅŸlerini de artık çevrimiçi uygulamalar aracılığıyla yapabilmek istiyor. Â
Â
Â
Â