Geri Dön
Ekonomi“E-ticaretin yüzyılını yaşıyoruz”

“E-ticaretin yüzyılını yaşıyoruz”

E-ticaret otomotiv sektörünü de dönüştürmeye başladı. TOGG ve Tesla’dan sonra birçok sektörün e-ticaret üzerinden satışa kayıtsız kalamayacağını belirten Ömer Nart, “Artık e-ticaretin yüzyılını yaşıyoruz. Özellikle KOBİ’ler e-ticarete daha fazla yatırım yapmalı” dedi.

“E-ticaretin yüzyılını yaşıyoruz”

Türkiye’de ve dünyada e-ticaret beklentilerin üzerinde büyüyor. Türkiye’de 2022’de e-ticaret hacminin 600-650 milyar TL olması bekleniyordu. Açıklanan e-ticaret verilerine göre, Türkiye’de 2022 yılında e-ticaret hacmi, beklentilerin çok üzerine çıkarak 800,7 milyar TL’ye ulaştı. Buna göre 2022 yılında Türkiye’de e-ticaret hacmi, 2021’e göre yüzde 109 artış kaydetti; sipariş adetleri yüzde 43 artışla 4 milyar 787 milyon adede yükseldi. Aynı dönemde e-ticaretin genel ticarete oranı ise yüzde 18,6 olarak gerçekleşti.  

“TÜRKİYE ARTIK BÖLGESEL E-TİCARET MERKEZİ HALİNE GELDİ”  

Uluslararası e-ticaret ve e-ihracat platformu WORLDEF’in Başkanı Ömer Nart, e-ticaret hacmindeki büyümenin hız kesmeden devam ettiğine işaret ederek, sektördeki büyüme rakamlarının e-ticaret ile teması olan tüm paydaşlara önemli mesajlar verdiğini vurguladı. Türkiye’de e-ticaret hacminde beklentilerin çok üzerinde bir büyüme görüldüğünü kaydeden Nart, “Türkiye artık bölgesel e-ticaret merkezi haline geldi. E-ticaretin 2022 rakamları bunun göstergelerinden biri olarak değerlendirilebilir. Özellikle perakende markaları ve KOBİ’ler, e-ticaret verilerini stratejilerinin bir parçası olarak değerlendirmeli ve e-ticarete daha fazla yatırım yapmalıdır. Çünkü artık e-ticaretin yüzyılını yaşıyoruz.” dedi.  

“GLOBAL MARKALAR TÜRK ONLİNE TÜKETİCİLERİN BEKLENTİLERİNİ İYİ ANLAMALI”  

E-ticaretin global anlamda da her sektörde büyümeye devam ettiğini vurgulayan Ömer Nart, şunları kaydetti:  

“E-ticaret artık her sektöre çok şey vadediyor. Örneğin; Mercedes-Benz, Türkiye’de araç satışında bayi ve galericileri devreden çıkararak doğrudan satış modeline geçmeye karar verdi. Bunun gibi her iş kolunda ve her sektörde üründen bağımsız olarak e-ticarete büyük bir ilgi var. Türkiye, bu ilginin odağında yer alıyor. Global e-ticaret yatırımcılarından global pazaryerlerine kadar birçok marka Türkiye’de e-ticaret fırsatlarını değerlendirmenin yollarını arıyor. Türkiye’de çok önemli e-ticaret fırsatları var. Türkiye e-ticaret pazarına girmek isteyen global markaların bu fırsatları değerlendirebilmek için Türk online tüketicilerin beklentilerini ve ihtiyaçlarını çok iyi anlaması gerekir.”  

“E-TİCARETİN YÜZYILINI KONUŞACAĞIZ”  

Ömer Nart, WORLDEF olarak sektördeki gelişmeler ışığında global etkinlikler düzenlediklerini hatırlatarak, şu bilgileri paylaştı:  

“Haziran ayında İstanbul’da düzenleyeceğimiz WORLD ECOMMERCE FORUM’da e-ticaret ekosistemini global bir perspektifle ele alacağız. Yüz binden fazla ziyaretçiyi ağırlayacağımız forumda e-ticaretin yüzyılını konuşacağız. Forumda birçok sürprizimiz var. Örneğin çekilişle Tesla hediye edeceğiz. 41 ülkeden binlerce ziyaretçi sürprizlerimizle farklı heyecanlar yaşayacak. Ayrıca, global pazaryerlerinden e-ticaret yatırımcılarına kadar binlerce katılımcı ile sektörü enine boyuna ele alacağız.”