Deprem bölgesinde Hepsiburada ile e-ticaret yapan işletmelerin satış hacmi 5,2 milyar liraya ulaştı
Hepsiburada'nın deprem bölgesinde kalıcı refahın tesisine katkı amacıyla 2023 yılının Mart ayında başlattığı Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü programı kapsamında bölgedeki KOBİ ve esnafın Hepsiburada üzerinden yaptığı ticaretin hacmi son üç ayda yaklaşık yüzde 50 artışla 5,2 Milyar liraya ulaştı. Bölgede Hepsiburada ile e-ticarete başlayan yeni işletmelerin sayısı ise son üç ayda yüzde 35’den fazla artarak 3 bin 800’e yükseldi. Programdan yararlanan girişimci kadınların ve kadın kooperatiflerinin sayısı 3 bin 500’ü geçerken, ticaret hacimleri 397 milyon lirayı buldu. Programdan yararlanan toplam aktif işletme sayısı ise 8 bin 200’e ulaştı.
Hepsiburada, 2023 yılının Mart ayında başlattığı Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü programının ikinci yılına ait ilk çeyrek sonuçlarını açıkladı. Deprem bölgesinde kalıcı refahın tesisine katkı sunmak amacıyla 15 aydır devam eden program kapsamında bölgedeki KOBİ ve esnafın Hepsiburada üzerinden yaptığı ticaretin hacmi 5,2 milyar liraya ulaştı. Depremden sonra Hepsiburada ile e-ticarete başlayan işletmelerin sayısı 3 bin 800’e yükselirken, programdan yararlanarak satış yapan aktif işletme sayısı 8 bin 200 oldu. Kadınlara yönelik özel destekler sayesinde programdan yararlanan kadın girişimciler ve kadın kooperatiflerinin sayısı 3 bin 500’ü, ticaret hacmi ise 397 milyon liraya ulaştı. Hepsiburada, iki yıl içinde 10 bin işletmeye erişmeyi, bölgeden tüm Türkiye'ye ve dünyaya toplam 10 milyar liralık satış hacmi yaratmayı hedefliyor.
“İŞLETMELERİN SAYISINI 10 BİNE ÇIKARDIĞIMIZDA 120 BİN KİŞİNİN İSTİHDAMINA KATKI SAĞLAYACAĞIZ”
Deprem bölgesine yönelik hem ekonomik hem sosyal destekleri aralıksız devam ettirdiklerini vurgulayan Hepsiburada Kurumsal İlişkiler, İletişim ve Sürdürülebilirlik Grup Direktörü Cem Tanır, “Depremin üzerinden bir yıldan uzun bir zaman geçti ancak yaşanan büyük yıkımın yaralarını sarmak, bölgede kalıcı refahı tesis etmek için hala gidilmesi gereken uzun bir yol var. Depremden bir ay sonra başlattığımız Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü programı kapsamında hem bölgenin ekonomik ve sosyal açıdan yeniden canlanmasına destek oluyor, hem de her üç ayda bir program sonuçlarını kamuoyuyla paylaşarak deprem bölgesiyle dayanışmayı gündemde tutmaya devam ediyoruz. Programın faydaları görüldükçe katılımın katlanarak artması en büyük motivasyonumuz. KOBİ ve esnafın Hepsiburada üzerinden yaptığı ticaretin hacmi son üç ayda yılsonuna göre yaklaşık yüzde 50, Hepsiburada ile e-ticarete başlayan işletmelerin sayısı ise yüzde 35 artış gösterdi. İki yılın sonunda Hepsiburada üzerinden satış yapan işletmelerin sayısını 10 bine çıkardığımızda 120 bin kişinin istihdamına ve 500 bin kişinin geçimine katkı sağlamış olacağız” dedi.
Deprem bölgesine desteklerinin ticaretle sınırlı kalmadığını belirten Tanır, son olarak şunları söyledi:
“Her Siparişin Bir Hediyeye Dönüşüyor kampanyasıyla, müşterilerimizin de katkısıyla 235 bin çocuk için kitap ve oyuncak bağışı topladık. Bir Gülüş Yeter projesi kapsamında gerçekleştirilen etkinliklerle bölgede 4 binden fazla çocuğa ulaştık. Ayrıca Yarınlara Söz programıyla deprem bölgesindeki üniversite öğrencisi gençlere eğitim verdik ve programı bitiren gençlere Hepsiburada’da staj imkanı sağladık.”
ALIM HEYETİNDEN HEPSİBURADA SATICILARINA ZİYARET
Hepsiburada Adana ve Hatay’da açtığı E-Ticaret İhtisas Merkezleri’nde satıcılara lojistik, pazarlama, müşteri hizmetleri ve eğitim konularında destek sağlıyor. E-Ticaret İhtisas Merkezleri’ne alım heyetlerini de davet eden Hepsiburada, en son Güvenilir Ürün Platformu’nu ağırladı. Platform, deprem bölgesinde üretimin yeniden canlandırılması amacıyla yürüttüğü Üreten Yöre Üreten Türkiye projesi kapsamında Hatay E-Ticaret İhtisas Merkezi’ni geniş bir alım heyeti ile ziyaret etti. Ziyaret, merkez bünyesinde yer alan Hepsiburada satıcıları için yeni iş birliği fırsatları yaratma amacıyla düzenlendi.
Bölgedeki işletmelerden butik sahibi ve işletmecisi Sevcan Kızgındemir: “2020 yılından beri dış giyim üzerine çalışıyorum. Depremden sonra işyerim yıkıldı. Bu süreçte büyük zorluklar yaşadık çünkü çevrede satış yapacak kimse kalmamıştı. Bir tanıdığımın önerisiyle Hepsiburada ile yolumuz kesişti ve onların desteğiyle işimize devam edebildik. Hepsiburada, bizim için bir e-ticaret merkezi kurarak, ürünlerimizi nasıl yükleyeceğimiz ve nasıl satış yapacağımız konusunda eğitimler verdi. Bu destek sayesinde satışlarımızı artırdık ve ayakta kalabildik. Hepsiburada yanımızda olduğu sürece daha da güçlü olacağımıza inanıyorum” diye konuştu.
DEMİR: HEPSİBURDA’NIN SAĞLADIĞI DESTEKLERLE HIZLICA TOPARLADIK
Depremden ağır biçimde etkilenen işletmeci sahibi Adem Demir ise “Firmamız 2000 yılında Hatay'da faaliyete başladı ve kısa süre sonra Hepsiburada ile iş ortaklığımıza başladık. Şubat depremi sonrası iş yerimizin yıkılmasıyla büyük bir darbe aldık, ancak Hepsiburada'nın sağladığı destekler sayesinde hızlıca toparlandık. Kargo ve satışlarımız Hepsiburada tarafından sağlandı, komisyonlardaki yapılan iyileştirmeler sayesinde satışlarımız arttı ve bu süreçte önemli karlar elde ettik. Bu destekler, firmamızın toparlanmasına ve geleceğe daha umutla bakmamıza olanak sağladı. Hepsiburada'ya, deprem sürecinde ve sonrasında bize verdikleri destek için çok teşekkür ediyorum. Hedefimiz, bulunduğumuz bölgede büyüyerek daha büyük bir ivme ile yolumuza devam etmek ve Hepsiburada ile olan iş birliğimizi daha da güçlendirmek” ifadelerini kullandı.
Deprem bölgesinde faaliyet gösteren bir mimarlık ofisinin sahibi Sezer Kızgındemir de “Hatay'da faaliyet gösteren mimarlık olarak tribün ve benzeri yapılar için 3D yazıcılarla üretim yapıyoruz ve bu ürünleri Hepsiburada üzerinden satışa sunuyoruz. Hepsiburada ile olan iş birliğimiz, sosyal medyada ve televizyonda gördüğümüz kampanyalar sayesinde başladı ve o günden beri birlikte çalışıyoruz. Depremden sonra Hepsiburada'nın sunduğu komisyon almama ve kargo bedellerinde indirim gibi kampanyalar sayesinde işimizi devam ettirebildik. Ayrıca, deprem sonrasında kurulan E-Ticaret İhtisas Merkezi işimizi büyük ölçüde kolaylaştırdı. Eskiden ürünlerimizin fotoğrafını çekmek veya sistemle ilgili bilgi almak zor oluyordu ama şimdi bu merkez sayesinde bu tür zorlukları aşabiliyoruz. Depremde makinelerimizin çoğu enkaz altında kaldı ve firmamız biraz küçüldü, ancak Hepsiburada'nın desteğiyle yeniden büyümeye çalışıyoruz” diye konuştu.