Boyner'den 500 bini aşkın ürünün yenilenmesiyle 6 milyar litre su tasarrufu
Boyner, döngüsel dönüşüm hareketi Nivogo ile gerçekleştirdiği iş birliği ile mağazalarda lekeli, kırışık veya teşhir ürünü olması gibi sebeplerle satışa sunulamayan kıyafetleri yenileyerek, ömrünü uzatıp ekonomiye kazandırılmasını sağlıyor. Yenilenen ürünlerle; 6,1 milyar litre su kullanımının ve 9,5 milyon kilogram karbon emisyonunun oluşmasının önüne geçildi.
Tekstil atığının oluşmasının önüne geçmek için iş birliği yapan Nivogo ve Boyner, çeşitli sebeplerle raftan depoya kaldırılan ve satışa sunulamayan ürünleri yeniden hayata döndürüyor. Yenilenmiş ürünler, sürdürülebilir moda anlayışıyla Boyner Outlet mağazalarında, internet sitesindeki outlet kategorisinde ve Nivogo’nun döngüsel alışveriş platformlarında bireysel kullanıcılar ile buluşuyor. Satışa sunulan bu ürünlerde yer alan QR kodlar, ürünün geçtiği işlemleri, bu ürünü alarak kullanıcıların kurtardıkları karbon salınımı ve su miktarını görmeye yarayacak verileri de içeren bir altyapıdan oluşuyor.
"SÜRDÜRÜLEBİLİR DETAYLARA SON DERECE ÖNEM VERİYORUZ"
Boyner Grup ve Boyner Büyük Mağazacılık Kurumsal İletişim Direktörü Oya Uzun, Boyner ve Nivogo iş birliği ile ilgili şunları kaydetti:
“Kaynakların sınırsız olmadığı düşünüldüğünde geleceğimiz için bilinçli tüketimin altını çizmek markalar için daha da önemli hale geldi. Tüm projelerimizde sürdürülebilir detayların olmasına son derece önem veriyor ve sürdürülebilir bir dünya için birçok kurum ve kuruluşun inisiyatifini destekliyoruz. Nivogo ile olan iş birliğimizle de lekeli, kırışık veya teşhir ürünü olması gibi sebeplerle satışa sunamadığımız, depolarımızda bekleyen ürünleri yenileyerek, döngüsel ekonomiye tekrar dahil olmalarının ve yeni kullanıcılarıyla buluşturmanın önünü açıyoruz. Böylece bilinçli bir moda akımı yaratarak geleceğimiz için anlamlı bir adım atmış oluyoruz. Nivogo ile döngüsel dönüşüm odaklı farklı projeler için çalışmalarımıza, sürdürülebilir dünyayı mümkün kılmak adına iş birliğimizi her geçen gün güçlenerek devam ediyoruz.”
Nivogo CMO’su Tunahan Kafa ise “Boyner, hikayemizin en başından bu yana birlikte yürüdüğümüz bir marka partnerimiz. 2 yıla yaklaşan iş birliğimiz kapsamında hızlı moda sektöründeki problemlere çözüm getirme hedefimiz doğrultusunda beraber hareket ettik. Döngüsel moda ile daha yaşanabilir bir dünya yaratmanın mümkün olduğu konusundaki ortak inancımız, bugüne kadar yüzbinlerce ürünü döngüsel ekonomiye kazandırmamızı sağladı. Türkiye’nin öncü Döngüsel Dönüşüm Hareketi olarak ortak hedeflere sahip olduğumuz markalar ile daha sürdürülebilir iyi bir dünya için çalışmaktan gurur duyuyoruz. En başından beri yanımızda olan çok kıymetli marka partnerimiz Boyner ile döngüsel dönüşüm hareketimizi güçlendirmeye ve daha iyi bir dünyayı mümkün kılmaya devam edeceğiz” dedi.