Ä°stanbul'da 16'ncı Ulusal Okul Öncesi ÖÄŸretmenliÄŸi ÖÄŸrenci Kongresi baÅŸladı
Ä°stanbul Kültür Ãœniversitesi'nde (Ä°KÃœ) düzenlenen 16'ncı Ulusal Okul Öncesi ÖğretmenliÄŸi Öğrenci Kongresi 'Erken Çocukluk EÄŸitimi' teması ile baÅŸladı. Akıngüç Oditoryumu'nda 3 gün sürecek kongrede eÄŸitim politikaları, öğretmen, çocuk hakları, çocuk ihmali ve istismarı, dijital dünya ve medya, felsefe, toplumsal cinsiyet gibi konu baÅŸlıkları uzmanlar tarafından masaya yatırılacak.Â
Â
Ä°KÃœ Ä°ÅŸaret Dili Korosu'nun verdiÄŸi konserle baÅŸlayan kongreye yönelik konuÅŸan Ä°KÃœ EÄŸitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Alim Kaya, "GeliÅŸim psikolojisi, eÄŸitim bilimleri ve eÄŸitim psikolojisinde erken çocukluk yaÅŸantılarının insan kiÅŸiliÄŸinin geliÅŸimi üzerine etkileri sayısız örneklerle doludur. Ä°nsanın kendisine, diÄŸerlerine ve yaÅŸama dair ilk algıları erken çocukluk döneminde olur. Bu ÅŸemaların oluÅŸumunda erken dönem olumlu yaÅŸantıların bireylerdeki öz saygıyı ve olumlu benlik algısını desteklediÄŸi bilinmektedir. Bu yaÅŸantılar ne denli olumsuz olduysa bunlar gelecekteki ruhsal sorunların temellerini ve çekirdeklerini oluÅŸturmaktadır. Bu nedenle saÄŸlıklı bir birey geliÅŸimi saÄŸlıklı bir toplumun vazgeçilmez unsurudur" dedi.Â
Kongreye yönelik bilgi veren Ä°KÃœ EÄŸitim Fakültesi Temel EÄŸitim Bölümü'nden Doç. Dr. Sevcan YaÄŸan ise “Türkiye'nin çeÅŸitli üniversitelerinde Okul Öncesi ÖğretmenliÄŸi lisans, yüksek lisans ve lisansüstü öğrencileriyle bir araya getiriyoruz. Aynı zamanda uzman hocalarla buluÅŸturduÄŸumuz etkinliÄŸimizi bu yıl biz düzenliyoruz. Pandemiden sonra ilk defa yüz yüze yapılacak olan bir etkinlik olduÄŸu için çok heyecanlıyız" dedi.Â
Bu kongreyi düzenlemedeki en temel amacın farklı üniversitelerden öğrencilerin bir araya gelmesi olduÄŸunu söyleyen Doç. Dr. YaÄŸan; “Temel amacımız öğrencilerimizin farklı üniversitelerden hocaların fikirlerini ve görüşlerini alarak güncel durumları takip etmeleri" diye konuÅŸtu.Â
"ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTÄ°MÄ° ÃœLKEMÄ°ZDE DE OLDUKÇA ÖNEMLÄ°"Â
Doç. Dr. YaÄŸan, “Erken çocukluk eÄŸitimi ülkemizde oldukça önemli bir yere sahiptir. Yapılan çalışmalar erken çocukluk eÄŸitiminde nitelikli olarak alınan eÄŸitimin ilerleyen dönemlerde eÄŸitim ve sosyal becerileri anlamada çok faydaları olduÄŸunu gösteriyor. Nitelikli eÄŸitimin en önemli unsuru nitelikli öğretmenlerdir. Ä°KÃœ EÄŸitim Fakültesi Temel EÄŸitim bölümü olarak amacımız nitelikli öğretmenler yetiÅŸtirmektir. Bu kapsamda da çeÅŸitli paneller, sempozyumlar, kongreler düzenlemeye gayret ediyoruz. Öğretmen nitelikli olduÄŸunda koÅŸullar ne kadar olumsuz olursa olsun çocuklar bu nitelikli eÄŸitimden yararlanacaklardır. Bunu gelecek nesilleri nitelikli yetiÅŸtirmekle ilgili bir sorumluluk olarak görüyoruz. Erken çocukluk eÄŸitimine yapılan yatırımların uzun vadede ne kadar iyi sonuçlar doÄŸuracağını biliyoruz. Temel amacımız nitelikli erken çocukluk eÄŸitimi ortamı yaratmak" ifadelerini kullandı.      Â
"NÄ°TELÄ°KLÄ° ÖĞRETMENLER YETÄ°ÅžTÄ°RMEK"Â
Doç. Dr. YaÄŸan, “Erken çocukluk eÄŸitimi dediÄŸimiz yurt dışında 0-8 yaÅŸ bizim ülkemizde ise genelde 0-6 yaÅŸ olarak karşımıza çıkıyor. Okul öncesi eÄŸitim alınmadığında çeÅŸitli zengin uyarıcı çevre görmeden ilkokula baÅŸlayan çocukların ilkokul yaÅŸantılarını ve daha sonraki akademik baÅŸarılarını da etkiliyor. Okul öncesinde biz çocuklara geliÅŸimsel olarak oyun temelli eÄŸitimler veriyoruz. Böylece çocuÄŸun sosyal becerileri kiÅŸilik geliÅŸimlerin de olumlu destekleniyor. Dolayısıyla okul öncesi bizim için olmazsa olmaz bir eÄŸitim kademesidir. Amacımız nitelikli bir çocukluk eÄŸitim sürecini planlamak ve nitelikli öğretmenler yetiÅŸtirmek" dedi.Â
Â