Geri Dön
Eğitim‘Bilim TIR’ı projesi, Bilim Odaları ile genişleyecek’

‘Bilim TIR’ı projesi, Bilim Odaları ile genişleyecek’

ÖZEL kimyasallar ve bileşenleri distribütör şirketi IMCD, eğitimde fırsat eşitliği kapsamında 2022 yılından bu yana Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) ile yürüttüğü Bilim Ateşböceği TIR’ı projesinin yanı sıra eğitime destek için yeni bir modül daha ekledi. Laboratuvarı olmayan okulların atıl odalarından birini Bilim Odasına dönüştürmeye başlayan IMCD, projeye her yıl yeni bir okul ekleyecek.

‘Bilim TIR’ı projesi, Bilim Odaları ile genişleyecek’

Çocuklara bilimi ve bilimsel düşünmeyi küçük yaşlardan kazandırmak için Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) ile birlikte yola çıkan IMCD, üç yılda 2 bin 500 çocuğu bilimle buluşturdu. Türkiye’nin dört bir yanındaki çocuklarla, ‘Eğitimde Fırsat Eşitliği’ sosyal sorumluluk projesi kapsamında TEGV’in Bilim Ateşböceği Eğitim TIR’ına, 2022 yılından bu yana destek veren IMCD, bu proje kapsamında Marmara, Ege, Güneydoğu Anadolu ile Karadeniz Bölgesi’ni dolaştı.

‘Bilim TIR’ı projesi, Bilim Odaları ile genişleyecek’

‘YARININ BİLİM İNSANLARI YETİŞECEK’

IMCD, kalıcı bilim odaları ile daha fazla çocuğun sürdürülebilir bir şekilde bilimle iç içe olmasını sağlamayı hedefliyor. IMCD Türkiye Genel Müdürü Aylin Zakuto, “Bundan sonra da tırımızla Türkiye’nin farklı bölgelerine bilimin ışığını taşımayı sürdüreceğiz. Kalıcı Bilim Odası projesi ise eğitimde fırsat eşitliği hedefimizi daha da güçlü kılacak. Bilim Odası ile yüzlerce çocuk, okullarında deney yapma fırsatına sahip olacak ve yarının bilim insanları yetişecek” dedi.

‘DEPREMDEN ETKİLENEN ÇOCUKLARI NİTELİKLİ EĞİTİMLE BULUŞTURDU’

IMCD olarak faaliyet gösterdikleri her ülkede ekonomik olduğu kadar toplumsal kalkınmaya da katkı sağlamaya özen gösterdiklerini belirten IMCD Türkiye Genel Müdürü Aylin Zakuto, “Bize göre, her çocuk eğitim hayatını eşit şartlarda sürdürebilmeli. Bu felsefeden hareketle geçtiğimiz yıl rotamızı deprem bölgesine çevirdik. Bilim Ateşböceği TIR’ımız, bölgedeki konteyner kentlere giderek, depremden etkilenen çocukları nitelikli eğitimle buluşturdu. Ayrıca, Cumhuriyet’in 100. yılı şerefine Samsun'u da kapsama alanımıza aldık. Samsun'daki okul ziyaretimizde, önce yıpranmış bahçe duvarlarını boyadık. Duvarlara çevre temalı resimler çizdik ve bu resimleri çocuklarımızla birlikte boyayarak okulun çehresini güzelleştirdik. Bilim Ateşböceği TIR’ımız, birbirinden keyifli deney ve etkinliklere ev sahipliği yaptı. Sürdürülebilirlik konusunu, animasyon eşliğinde tartıştık. İlk kez deney yapmanın heyecanını hep birlikte paylaştık. Çevreye duyarlı boyalar ve yapı malzemeleri nelerdir, interaktif deneyler yaparak öğrendik. Çocuklar ilk kez VR deneyimleyerek uzayın derinliklerini keşfettiler. Geri dönüştürülmüş malzemelerle çevre ve sürdürülebilirlik pankartları hazırladılar. Ve son olarak, DJ’li bahçe partimizde doyasıya dans ettik, bol bol eğlendik, Cumhuriyetimizin de 100. Yılını coşkuyla kutladık. Hem bayram coşkusunu birlikte kutlama şansını elde etmenin hem de çocukların eğlenerek öğrenmesine vesile olmanın mutluluğunu yaşadık” ifadelerini kullandı.

‘Bilim TIR’ı projesi, Bilim Odaları ile genişleyecek’

‘EĞİTİMDE FIRSAT EŞİTLİĞİ YATIRIMLARI DEVAM EDECEK’

Bilim Ateşböceği Tırı’na Bilim Odaları ekleyecek IMCD’nin şirket misyonuna uygun olarak eğitimde fırsat eşitliği yatırımlarına devam edeceklerini kaydeden Zakuto, şunları ekledi:

“Bu yıl projeye, imkanları kısıtlı olan ilköğretim okullarında kullanılmayan atıl bir odayı Bilim Odası’na dönüştürme hedefini de dahil ettik. Çalışma arkadaşlarımızla birlikte el ele verip, bizzat çalışarak İstanbul’da bir okula ilk bilim odamızı kurduk. Yetenekli bir lise öğrencimizin yaptığı duvar illüstrasyonlarını hep birlikte boyadık. Bilim odasında, IMCD çalışanları liderliğinde çeşitli sınıflardan ve yaşlardan öğrencilerle eğlenceli ve eğitici, interaktif deneyler yaptırdık. Çocuklar her bir deneyde ayrı bir bilim yöntemi öğrendiler ve hayata dair benzersiz bilgiler edindiler. Deneyler esnasında çocukların mutluluğuna ve bilime yönelik yoğun meraklarına tanık olmak bizim için mutluluk vericiydi. Ayrıca son bir yıldır Bilim Ateşböceği TIR’ımızda hayata geçirdiğimiz ve IMCD’nin iş süreçlerinin temellerinden olan, ‘sürdürülebilirlik farkındalığı’ modülünü de Bilim Odasında hayata geçirdik. Çocuklarla geri dönüşüm ve sürdürülebilirlik üzerine sohbet ettik, günlük hayatımıza nasıl uygulayabileceğimizle ilgili önerilerde bulunduk.”

‘Bilim TIR’ı projesi, Bilim Odaları ile genişleyecek’

CUMHURİYETİN 100. YILINDA SAMSUN’U DA KAPSADI

İlköğretim okullarının 2 ve 8’ici sınıflarında okuyan çocuklara bilimi sevdirmeyi amaçlayan Bilim Ateşböceği TIR’ı, 2022 yılından bu yana IMCD’nin desteğiyle faaliyetlerine devam ediyor.

Çocuklara eğitimde fırsat eşitliği yaratmak amacıyla Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) ile geliştirilen proje, IMCD’nin ‘Creating a World of Opportunity / Fırsatlar Dünyası Yaratmak’ mottosu çerçevesinde ele alındı. Türkiye’nin farklı illerinde laboratuvarı olmayan okullara giderek, çocuklara kitaplarda okudukları pek çok konuda birebir deney yapma imkanı sunan projeden bugüne kadar 2 bin 500 çocuk yararlandı.

Şirketten yapılan açıklamada Bilim Ateşböceği TIR’ının temel hedefleri şu şekilde belirtildi:

“Çocukların bilim ile ilgili bilgi, beceri ve tutum kazanmalarını sağlamak, bilimsel olayların, basit, öğrenilebilir ve eğlenceli aktiviteler ile açıklanabileceğini keşfetmelerini sağlamak, bir olay hakkında tahminler üretme ve soru sorma becerilerini geliştirmek, bilgi veya olaylarda neden-sonuç ilişkisi üzerine düşünmelerini sağlamak, gözlem ve deney yaparak bilgi toplama ve bilgiyi test etme becerisi geliştirmelerini kolaylaştırmak, farklı düşünme becerilerini kullanarak, bir olay üzerinde çıkarımlar yapmalarını sağlamak, bilgiye ulaşmada farklı yollar keşfetmelerini sağlamak, yeni ürün, fikir, strateji, çözümler geliştirmek üzere düşünmelerini sağlamak, günlük hayatlarında karşılaştıkları olay ya da durumların, bilimsel bir açıklamasının olabileceğini fark etmelerini sağlamak, olay ve durumlar ile bilim arasında ilişki kurmalarını sağlamak, yaratıcı tasarımlar yapmaları konusunda desteklemek, duygu ve düşüncelerini ifade etmeleri ve grup tartışmalarına katılma konusunda cesaretlendirmek, bir görseli, olayı ya da durumu yorumlamaları, üzerinde tahminler geliştirmesini sağlamak, farklı düşünme biçimlerini fark etmelerini sağlamak, bilim insanları ile ilgili farkındalıklarını arttırmak.”