Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Bakan Uraloğlu: Hava yolunda yolcular talep ve şikayetlerini çevrim içi iletebilecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, hava yolunda yolcu hakları başvuru sürecinin tamamen dijitalleştiğini belirterek, "Yolcular, tüm talep ve şikayetlerini KDM-ERP (Kurumsal Dönüşüm Merkezi- Kurumsal Kaynak Planlama) sistemi üzerinden çevrim içi olarak gerçekleştirecek" dedi.

ABONE OL
Gizem ÇORLU/ANKARA, (DHA)-

Bakan Abdulkadir Uraloğlu, yaptığı yazılı açıklamada, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SHGM), Yeni Sivil Havacılık Modeli çerçevesinde havacılık sektöründe denetimsiz ve takipsiz hiçbir alan bırakmamak ve tüm süreçleri merkezileştirmek amacıyla yeni bir hizmeti devreye aldığını bildirdi. Bakan Uraloğlu, KDM-ERP sistemine entegre edilen Yolcu Hakları Modülü ile yolcu şikayet ve taleplerinin tek noktadan ve tamamen dijital olarak yönetilmesini sağlayacaklarını ifade etti.

Hava yolu işletmelerini, vatandaşları ve SHGM'yi dijital ortamda buluşturduklarını kaydeden Bakan Uraloğlu, "Yolcular artık taleplerini önce işletmeye, sonra idareye iletmek zorunda kalmayacak. Süreci tek tıkla başlatabilecek. Yolcunun ve hava yolu şirketinin anlaşamadığı durumlarda sürece doğrudan SHGM dahil olacak. Fiziki evrak ve e-posta devri kapandı. Yolcular tüm talep ve şikayetlerini sadece KDM-ERP sistemi üzerinden çevrim içi olarak gerçekleştirecek. Sistemle birlikte havacılıkta denetimsiz, izlenemez hiçbir alan bırakılmayacak. Havacılık sektörünün tamamında süreç yönetimi merkezi bir yapıya kavuşacak. Sivil havacılıkta takipsiz hiçbir alan kalmayacak" açıklamasında bulundu.

YILDA 1 MİLYON BAŞVURU BEKLENİYOR

2024 yılında SHGM'ye ulaşan yolcu başvuru sayısının 18 bin civarında olduğunu hatırlatan Bakan Uraloğlu, "Yeni sistemle bu sayının 1 milyona kadar çıkmasını bekliyoruz. Çünkü artık doğrudan hava yoluna giden başvurular da bu platform üzerinden yürütülecek. Sistemin kapsayıcılığı çok daha geniş. Avrupa Birliği ülkelerinde benzer çevrim içi başvuru sistemlerinin bulunuyor ancak Türkiye'nin kurduğu yapı daha kapsamlı. Yolcu, hava yolu işletmesi ve idareyi tek sistemde buluşturarak yolcu haklarında dijitalleşmede öncü bir modele imza attık" ifadelerini kullandı.

Diğer Haberler

  1. Bakan Uraloğlu: Meta'nın 16 yaş altı Instagram kullanıcılarına yönelik kararını memnuniyetle karşılıyoruz
  2. Ticaret Bakanlığı’ndan hayvansal menşeli parça içeren tüketici ürünlerinde yeni düzenleme
  3. TBMM Genel Kurulu'nda, 'Cunta' tartışması
  4. Servet Gül: Yapay Zeka hiçbir zaman otomatikman karar verici değildir
  5. CHP’li Tanal, Adalet Bakanlığı önünde çadır kurdu: Öğrenciler için sabaha kadar nöbet tutacağım
  6. Almanya Yeşiller Partisi'nden AK Parti'ye ziyaret
  7. Bakan Bayraktar, Pakistan Başbakanı Şerif ile görüştü
  8. Saffet Sancaklı'dan Devlet Bahçeli'ye ziyaret
  9. Bakan Güler, ABD'li heyeti kabul etti
  10. AK Parti'li Durgut: Tütün endüstrisi gençleri hedef alıyor

© Copyright 2025

DHA