Geri Dön
PolitikaBakan Uraloğlu: Akyazı ile Ankara arasına 6 şeritli otoyol inşa edeceğiz

Bakan Uraloğlu: Akyazı ile Ankara arasına 6 şeritli otoyol inşa edeceğiz

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sakarya’nın Akyazı ilçesi ile Ankara arasına 6 şeritli otoyol inşa edileceğini belirterek, “Orta Anadolu Otoyolu’nu inşa etmeyi planlıyoruz. Orta Anadolu Otoyolumuzu 225 kilometresi ana gövde, 51 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere toplam 276 kilometre uzunluğunda tesis edeceğiz. 3 gidiş, 3 geliş olmak üzere toplam 6 şeritle trafiğe hizmet vermesini planlıyoruz” dedi.

Bakan Uraloğlu: Akyazı ile Ankara arasına 6 şeritli otoyol inşa edeceğiz

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sakarya Valiliği’ni ziyaret etti. Sakarya Valisi Rahmi Doğan, daire müdürleri ve partililer tarafından karşılanan Bakan Uraloğlu, İl Koordinasyon Kurulu toplantısına katıldı. Toplantının ardından açıklamalarda bulunan Bakan Uraloğlu, AK Parti olarak kimsenin kendilerini hizmet etme yolundan alıkoyamayacağını ifade ederek, “Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak 2002 yılından bu yana Türkiye’nin ulaşım ve iletişim altyapısına yaklaşık 281 milyar dolar yatırım gerçekleştirdik. Türkiye’nin en batısından en doğusuna, en kuzeyinden en güneyine kadar, vatandaşımızın ne ihtiyacı varsa karşıladık, karşılıyoruz. Bizi, milletimize hizmet etme yolundan kimse alıkoyamaz. Tüm ülkemizde olduğu gibi Sakarya’da da çok önemli ulaşım ve haberleşme projelerini hayata geçirdik. 2002’de 131 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu, 402,5 kilometreye çıkardık. Yollarının 197 kilometresi BSK kaplamalı iken toplamda 561,4 kilometreye ulaştık. 109 kilometre uzunluğunda tek yol iyileştirmesi yaptık. Akyazı’dan başlayan Kuzey Marmara Otoyolu ile Sakarya’nın ülkemizin en önemli sanayi ve ticaret merkezleri olan İstanbul ve Kocaeli ile olan bağlantısını yüksek standartlı yeni bir yolla güçlendirdik” dedi.

PROJELERDEN BAHSETTİ

Bölgeye yapılan yatırımlardan bahseden Bakan Uraloğlu, “Bugün itibarıyla 18 milyar 247 milyon lira proje bedeliyle; Erenler Otoyol Kavşağı- D100 Bağlantı Yolu ve Kozluk Kavşağı Bölünmüş Yolu, Kaynarca-Karasu-Kocaali Yolu, Ormanköy-Akyazı- Dokurcun Yolu, D-100 Adapazarı Hanlı Kavşağı-Mekece Devlet Yolu, Mudurnu Deresi Köprüsü Yapımı gibi 9 ayrı karayolu projesine de devam ediyoruz. Özellikle Kaynarca-Karasu-Kocaali Yolu, ülkemizin doğu-batı aksında kilit rol oynayan Karadeniz Sahil Yolu’nu, İstanbul-Şile-Ağva-Kandıra-Kaynarca Yolu vasıtası ile Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne ve Kuzey Marmara Otoyolu’na bağlaması bakımından çok önemli bir proje. İstanbul’dan Karadeniz Sahil Yolu’na ulaşımda D-100 Devlet Yolu’na alternatif oluyor. Her gün ortalama 10 bin 500 aracın geçiş yaptığı güzergâhta; bölgede hızla artan sanayi tesislerine, bağlantılı limanlara hızlı ve kolay ulaşım imkanı sunacak, turizm faaliyetlerine katkı sağlayacak. 60,7 kilometre uzunluğunda, 2 gidiş 2 geliş, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında olan projemizde bugüne kadar 54 kilometrelik kesimi tamamladık. Kalan 6,7 kilometrelik bölümde çalışmalara süratle devam ediyoruz. 2025 yılı içerisinde projemizin tamamını bitireceğiz” diye konuştu.

‘AFET VE ACİL DURUMLAR İÇİN İKİNCİ BİR ALTERNATİF YOL İNŞA ETMİŞ OLACAĞIZ’

Sakarya Çevre Yolu projesini gündemlerine aldıklarını belirten Uraloğlu şunları söyledi:

“Proje iki gidiş iki geliş olmak üzere 6 kilometre ana yol ve1,5 kilometresi bölünmüş yoldan oluşan 12 kilometre yan yol olmak üzere toplam 18 kilometre uzunluğunda proje ve planlama çalışmalarımız devam ediyor. Yine gündemimiz de olan Orta Anadolu Otoyolu projesi mevcut. Bildiğiniz üzere Kuzey Marmara Otoyolu ile İstanbul-Akyazı arasındaki yoğunluğu rahatlattık. Şimdi de güzergahın Akyazı ile Ankara arasında kalan kesiminde Orta Anadolu Otoyolu’nu inşa etmeyi planlıyoruz. Orta Anadolu Otoyolumuzu 225 kilometresi ana gövde, 51 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere toplam 276 kilometre uzunluğunda tesis edeceğiz. 3 gidiş, 3 geliş olmak üzere toplam 6 şeritle trafiğe hizmet vermesini planlıyoruz. Orta Anadolu Otoyolu ile Kuzey Marmara Otoyolu’nun Ankara-Niğde Otoyolu’na daha hızlı bağlantı tesis edeceğiz. Ayrıca afet ve acil durumlar için ikinci bir alternatif yol inşa etmiş olacağız."

KARASU LİMANI'NDA İNCELEME

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sakarya'nın Karasu ilçesindeki limanda incelemelerde bulundu. Bakan Uraloğlu, Türkiye'nin 2023 yılındaki dış ticaret hacminin yüzde 87,5'inin deniz yolu ile gerçekleştirildiğini söyledi. Bakan Uraloğlu, "2002 yılında 17'nci sırada yer alan Türk sahipli filomuz bugün 2 bin 100'den fazla gemisiyle 52,7 milyon detveyt tona ulaşarak dünyada 11'inci sıraya yükseldi. Dünyada ilk 10'da yer alma hedefimize son bir basamak kaldı. Yine 152 olan liman tesisi sayımız, 217'ye ulaşmıştır. Tekirdağ, Ambarlı, Kocaeli ve Mersin limanlarımız konteyner taşımacılığında dünyada ilk 100 liman arasına girmeyi başardı. Bu gelişmelere bağlı olarak, limanlarımızdaki yük trafiği de pozitif yönde etkilenmiştir. 2002 yılında limanlarımızda 190 milyon ton olan elleçleme miktarımız 2023 yılında 521 milyon tona, konteyner hacmimiz ise 6,5 kat artarak 12,6 milyon TEU'ya ulaşmıştır. 2024 yılına geldiğimizde ise ilk 10 ayda limanlarımızda elleçlenen yük miktarı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 1,3 artarak 441,9 milyon tona ulaşmış, elleçlenen konteyner miktarı da yüzde 7,7 artışla 11,3 milyon TEU olarak gerçekleşmiştir" dedi.

'KARASU LİMANI, İSTANBUL BOĞAZINDAKİ GEMİ TRAFİĞİNİN AZALMASINI SAĞLADI'

Karasu Limanı'nın, Türkiye'nin önemli limanlarından biri olduğunu ifade eden Bakan Uraloğlu, "Konumu gereği İstanbul Boğazı'ndaki gemi trafiğinin azalmasını sağlayan Karasu Limanı, aynı zamanda taşıma maliyetleri ve taşıma sürelerinin azalmasına da önemli katkılar sağlamaktadır. Karasu Limanı'nda 2024 yılı Ocak ayından bu yana 1,3 milyon ton yük elleçlenmiştir. Karasu Limanı ile Romanya Köstence Limanı arasında 2 Temmuz 2024 tarihinde Bakanlığımızca verilen hat izni kapsamında Karasu-Köstence Ro-Pax faaliyetlerine de başlanmıştır. 186 yolcu ve 95 TIR kapasiteli URD adlı Ro-Pax gemisiyle de 4 Temmuz 2024 tarihinde ilk sefer gerçekleştirilmiştir. Seferler 1 hafta 4, bir hafta 3 sefer olmak üzere iki ülke arasında ayda 14 sefer yapılmaktadır. Hattın başladığı tarihten bu yana 69 sefer gerçekleştirilerek treyler ve dorse gibi 7,487 araç ile 3,885 yolcu taşınmıştır. Şimdi bu sayıları daha da arttıracak çalışmaları hayata geçiriyoruz. Köstence'de 2025 ilk çeyrek itibarıyla yolcu gümrüğünün açılması ile birlikte ticari yolculara da hizmet verilmesini planlıyoruz. Böylece yılda yaklaşık 12 ila 15 bin aracın kara sınır kapılarımızdan çekilerek denizyoluna aktarılması hedefliyoruz. Romanya Köstence Limanı'nda gümrük kapısını açınca bizim Kapıkule ve İpsala gibi Edirne üzerinden Avrupa'ya açılan sınır kapılarımızdaki yoğunlukta da bir düşüş gözlemleyeceğiz. Özellikle yaz aylarında Avrupa'dan gelen gurbetçi vatandaşlarımıza bir nebze de olsa soluk aldıracağız. 2025 yılı ilk çeyreğinde ikinci bir geminin daha hatta eklenmesi için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. İlerleyen dönemde sefer sayılarının artışı ile birlikte, hattın verimliliğinin daha yükseklere çıkmasını hedefliyoruz" diye konuştu.

'KARASU LİMANI'NIN GENİŞLEME PROJESİNİ GÜNDEMİMİZE ALDIK'

Bakan Uraloğlu, Karasu Limanı'nın genişleme projesini gündeme aldıklarını söyleyerek, "Gerek ulaşım altyapıları gerekse liman elleçleme kapasitesinin arttırımı ile ilgili değerlendirmeleri yapıyoruz. Limanın doğu ve batı yönündeki alanlarda Karasu Limanı Geri Hizmet Alanı İmar Planı ÇED çalışmalarını başlatmış bulunuyoruz. Genişleme çalışmaları hayata geçtiğinde Karasu Limanı'nın genel kargo elleçleme kapasitesi 1,5 milyon tondan 4,5 milyon tona, konteyner eleçleme kapasitesi 50 bin TEU'dan 150 bin TEU'ya, Ro-Ro kapasitesi 75 binden 200 bine, rıhtım kapasitesi de aynı anda 4 gemiden 11 gemiye yükselecektir. Toplam alan 130 bin metrekareden 1 milyon metrekareye çıkacaktır" dedi.