Dünyaca ünlü moda markası Hermes ile sahafın 'isim' mücadelesi (2)
Dünyaca ünlü moda markası Hermes ile sahafın 'isim' mücadelesi (2)
HERMES'İN AVUKATLARININ İTİRAZ GEREKÇELERİ
İzmir'de, dünyaca ünlü Fransız lüks moda markası Hermes'e karşı dava açan ikinci el kitapları 'Hermes Sahaf'ın hukuk mücadelesinin sürdüğü olayla ilgili davalı şirketin avukatlarının hazırladığı itiraz gerekçelerinde ise şu ifadelere yer verildi:
"Müvekkil şirket Hermes Internatıonal'ın, Hermes markası dünya genelinde çok tanınmış markalardandır. Luxury brands dediğimiz lüks markalar kategorisinde akla gelen ilk isimler arasında yer alır. Dünyaca ünlü kuruluş Brand Finance tarafından 11 milyar dolar marka değeri ile ilk 10 marka arasındadır. Müvekkilimizin Hermes markası, dünya çapında ve Türkiye'de çok tanınmış markadır. Bu durum Türk mahkemeleri tarafından verilen kararlarla da sabittir. Öte yandan, diğer davalı olan Türk Patent ve Marka Kurumu kararları da müvekkilimizin Hermes markalarının tanınmışlığını tevsik eder niteliktedir. Markanın toplum nezdinde ulaştığı bilinirlik nedeniyle, markanın itibarından haksız yarar sağlama veya markanın itibarına veya ayırt edici karakterine zarar verme ihtimali bulunduğu tespit edilmiş ve itiraz haklı bulunmuştur. Nitekim Google'da yapılan basit bir 'Hermes' araması neticesinde 308 milyon sonuç çıkmakta olup, bu sonuçların hemen hemen hepsi müvekkile aittir. Yine Türkiye'de oldukça popüler olan ve milyonlarca okuru olan 'Ekşi Sözlük'te de müvekkil şirketin Hermes markası hakkında sayısız yorumlar olup, bu yorumlardan birkaçını Hermes markasının Türkiye'deki bilinirliğini göstermektedir. Nitekim müvekkilimizin aktif olarak da Türkiye'de 5 mağazası yer almaktadır. Facebook hesabında, 3,5 milyonu aşkın takipçisi bulunmaktadır. Tanınmış markanın ün ve itibarından haksız fayda elde edilmesinin yanı sıra tanınmış markanın toplumda 'derhal' belirli bir işletme veya mal ile bağlantı kurma özelliğini yitirmesi ve markanın pazarlama etkisinin azalması, tanınmış markaya verilebilecek en büyük zarardır. Bir markanın toplumda ulaştığı tanınmışlık düzeyi nedeniyle haksız bir yarar sağlayabileceği, tanınmış markanın itibarına zarar verebileceği veya ayırt edici karakterini zedeleyici sonuçlar doğurabileceği hallerde, farklı mal veya hizmetlerde kullanılacak olsa bile tanınmış markanın aynı veya benzeri ibareleri taşıyan bir markanın tesciline izin verilmez."
Kadir ÖZEN/ İZMİR, (DHA)