Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

“Tedarik zinciri süreçlerindeki karmaşıklıkları yapay zeka otomasyonuyla ortadan kaldırıyoruz”

Sektördeki tedarik zinciri süreçlerindeki karmaşıklıklara hızlı ve etkili çözümler sunarak müşterilerinin ihtiyaçlarını karşıladıklarını belirten Getron Kurucu CEO'su Sarven Sıradağ, "Firma olarak, müşterilerimize doğru ürünü, doğru zamanda, doğru miktarda, doğru yerde ve doğru fiyatta bulundurma imkanı sağlayarak tedarik zinciri süreçlerindeki karmaşıklıkları yapay zeka otomasyonuyla ortadan kaldırıyoruz. Böylece müşterilerimizin operasyonlarını daha verimli hale getiriyoruz" dedi.

ABONE OL
İSTANBUL, (DHA) -

Tedarik zincirindeki artan maliyetlerin, firmaların kar marjlarını ve operasyonel verimliliğini tehdit ettiğini söyleyen YTÜ Yıldız Teknopark firmalarından Getron Kurucu CEO'su Sarven Sıradağ, “Getron Services yapay zeka otomasyonuyla servis seviyesini yüzde 92'ye kadar yükseltiyor. Artan maliyetler tedarik zincirleri süreçlerinde belirleyici bir faktör. Yapay zeka bu problemleri çözmek ve tedarik zincirlerini daha esnek, dirençli ve sürdürülebilir hale getirmek için kritik bir rol oynuyor. Yapay zeka, hata oranını düşürerek, süreçleri hızlandırarak, maliyetleri düşürerek, görünürlüğü artırarak ve riskleri minimize ederek firmalara yardımcı oluyor. Firma olarak 20 yıldan fazladır perakende, sağlık, üretim, otomotiv ve enerji sektörlerine envanter ve tedarik yönetimi, planlama, optimizasyon ve fiyatlandırma çözümleri sunuyoruz. Sektördeki sorunlara hızla çözüm üreten firma ürün bulunurluğunu artırarak, kaçan satışı yüzde 70’e kadar azaltıyor” diye konuştu.

“RAKİPLERİMİZİN AYLARCA SÜREN İŞLERİNİ BİZ GÜNLER İÇİNDE HALLEDİYORUZ”

Yapay zeka otomasyonuyla müşteri ihtiyaçlarına hızlı ve etkili çözümler sunduklarını belirten Sıradağ, “2009'dan beri, işimizin temelini bulut tabanlı çözümler oluşturuyor ve ilk hedefimiz her zaman otomasyon oldu. Çünkü, kullanıcıların hayatları zaten karmaşık. Bazen işe gelmek bile bir zorluk olabiliyor ve bu yüzden, kullandıkları çözümlerin hayatlarını kolaylaştırması gerekiyor. Gerçekten işe yarayan bir yazılım sistemi geliştirmek büyük bir zorluk. Bu sebeple, farklı sektördeki bu firmaların kendi yapay zeka yol haritasını oluşturması gerekiyor. Getron Services platformu da bu amaca hizmet ediyor ve ilk üyesi 2007'de katıldı. İnsanların süreçlere müdahil olması, süreci daha kırılgan hale getiriyor. Bu nedenle, bu durumu en aza indirmeye çalıştık ve tedarik zincirindeki en karmaşık sorunları çözmeye odaklandık. Doğru danışmanlık aldığımızı düşünüyoruz çünkü bu iş sadece yazılım mühendisliği değil; yapay zeka, makine öğrenimi, kontrol sistemleri ve kullanıcı deneyimi gibi birçok alanda uzmanlık gerektiriyor. Ayrıca, hızlı hareket edebiliyoruz. Rakiplerimizin aylarca süren işlerini biz günler içinde hallediyoruz. Diğer firmalar hala kod yazmakla ve proje yönetmekle uğraşıyorlar. Artık kimsenin uzun süre beklemeye sabrı yok. Firmalar hızla çözüm alıp işlerine devam etmek istiyorlar. Ancak, bazı yazılım sistemleri hızlı başlatma imkanı sunsa da, sektörümüzde verilerin aktarımı ve süreçlerin otomasyonu gibi karmaşık gereksinimleri karşılamak zorundayız. Bu zorluklara rağmen, müşterilerimize hızlı, etkili ve kaliteli bir hizmet sunuyoruz. Her sektörden ve her ülkeden müşterimiz olduğu için, tek bir versiyonla çalışmak büyük bir avantaj. Bu yaklaşım, tüm müşterilerimizin deneyimlerinden faydalanmamızı ve en iyi çözümleri sunmamızı sağlıyor" ifadelerini kullandı.

“ÜRETTİĞİMİZ TEK BİR VERSİYON, BEŞ SEKTÖRDE VE TÜM ÜLKELERDE KULLANILABİLİR DURUMDA”

Müşterilere özel kod yazarak proje yapmayı içeren çözümler sunmak yerine özelleştirilebilen tek bir versiyon üzerinde odaklandıklarını ve bu sayede müşteri memnuniyetini artırdıklarını belirten Sıradağ, "En temel konu biz çözümü yazılım kiralama hizmeti olarak sunuyoruz. Rakiplerimiz, her müşteri için özel destek ve yazılım ekibi sağlayarak özelleştirme yapıyorlar. Ancak, bizim çözümümüzde özelleştirme katmanı, yazılım ve tanımlarla yapılıyor. Yazılım geliştirme süreci bizim iş süreçlerimizin bir parçası; hem kendi ürünümüzü geliştirmek hem de müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılamak için yazılım geliştiriyoruz. Ürettiğimiz tek bir versiyon, beş sektörde ve tüm ülkelerde kullanılabilir durumda. Kullanıcı deneyimini sürekli gözlemliyoruz ve bu nedenle, kullanıcı ve sistem etkileşimiyle ilgili düzenli danışmanlık alıyoruz. Kullanıcı odaklı olmalıyız; onların hayatlarını kolaylaştırmalıyız" dedi.

Diğer Haberler

  1. Marka Zirvesi’nde ‘yapay zekâ çağında yaratıcılık’ konuşuldu
  2. 'Yapay zekada ayrımcılık tehlikesi'
  3. Sanofi ve TÜSAP’tan ‘Sağlıkta İnovasyon ve Girişim Ekosisteminin Geliştirilmesi Zirvesi’
  4. Penta Teknoloji ve Adobe, FY25 Kick-Off etkinliği düzenledi
  5. Prof. Dr. Köse: Dijital dünyada meydan okumalara hazırlıklı olmalıyız
  6. Haluk Görgün, KAAN'ın 2'nci prototip üretim çalışmalarını inceledi
  7. ‘Yapay zeka ile afete saniyeler içinde müdahale edebiliyoruz’
  8. Bakan Kacır’dan Mecliste yeni OSB müjdesi: Kahramanmaraş Afşin’e yeni OSB
  9. ROKETSAN, ürünlerini Vietnam'da sergiliyor
  10. Türk Telekom ve Petrol Ofisi Grubu’ndan akaryakıt sektöründe dijital dönüşüm hamlesi

© Copyright 2024

DHA