SAP, Sapphire etkinliklerinde yapay zeka alanındaki yeni iş birliklerini duyurdu
SAP, 4-5 Haziran'da Orlando'da düzenlediği geleneksel Sapphire etkinliğinin Avrupa bacağını 11-13 Haziran'da Barselona'da gerçekleştirdi. Etkinliklerde SAP yapay zeka aracılığıyla sunduğu yeni yetkinliklerin yanı sıra, müşterilerine en iyiyi sunmak için Google Cloud, Meta ve NVIDIA gibi yapay zeka alanında öncü şirketler ile iş birliklerini duyurdu.
Kurumsal uygulama yazılımları pazarının küresel lideri SAP, bu yıl 4-5 Haziran'da Orlando'da, 11-13 Haziran'da Barcelona'da düzenlediği geleneksel SAP Sapphire etkinliklerinde, yapay zeka konusundaki yeniliklerini ve iş birliklerini duyurdu. SAP Business AI'yi (iş süreci odaklı yapay zeka) dünyanın en kritik iş süreçlerine güç veren kurumsal bulut portföyüne eklediğini duyurdu. SAP, yapay zeka konusunda sınırlarını zorlayan şirketlerle kurduğu ortaklıkları da açıkladı.
SAP CEO'su Christian Klein, “Business AI (iş süreci odaklı yapay zeka) yenilikleri, yalnızca SAP çözümleriyle çalışma şeklini değil, tüm çalışma şekillerini de değiştirecek. Sapphire 2024'te duyurduğumuz Business AI yenilikleri, şirketlerin çalışma şeklini yeniden tanımlayacak. Yapay zeka hakkında yaptığımız duyurular, SAP müşterilerinin günümüzün hızla ilerleyen iş ortamında başarılı olmak için ihtiyaç duydukları çeviklik ve yaratıcılığı açığa çıkarmalarına yardımcı olan, gerçek dünyaya yönelik sonuçlar sağlayan devrim niteliğindeki teknolojileri sunma taahhüdümüze dayanıyor" dedi.
İŞ ARTIK YAPAY ZEKA DEMEK
SAP, Business AI'yi kurumsal çözümlerine entegre ederken, zengin içgörüleri kullanıcıların hizmetine sunarak daha iyi sonuçlar elde etmelerini sağlıyor. Bunların örnekleri arasında, SAP SuccessFactors'ta yapay zeka tarafından oluşturulan raporların yanı sıra, satışları artırma olasılığı en yüksek olan satış personeli ve ürün kombinasyonlarını tahmin eden SAP Sales Cloud'daki tahmin yetenekleri ve insan kaynakları yöneticilerine ücretlendirme görüşmeleri için sorumlu bir şekilde kaynak bilgiler sağlayan raporlar da yer alıyor. SAP Business Technology Platform da Amazon Web Services (AWS) ve Meta'dan geniş dil modellerini üretken yapay zeka merkezine ekliyor. SAP AI Core'daki bu yetenek, SAP uygulamaları için üretken yapay zeka kullanım örnekleri oluşturmayı kolaylaştırıyor.
SAP Sapphire'da ise dijitale yatırımı önceleyen şirketlerin SAP projeleri hakkında açıklamalar da yapıldı. Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımının Lideri ve CEO'su Toto Wolff'un yanı sıra etkinlikte SAP Innovation Awards 2024 ödülleri kapsamında 'Sektör Lideri' ve 'Sürdürülebilirlik Kahramanı' kategorilerini kazanan Martur Fompak International'ın Bilgi Teknolojileri Direktörü Özlem Altınışık da konuşmacılar arasında yer aldı.
Etkinlik hakkında açıklama yapan SAP CEO'su Christian Klein, “İki buçuk gün süren etkinlikte, dijitale yatırımı önceliklendiren şirketlerin SAP projeleri hakkında açıklamalar da yapıldı. Sağlıklı yaşam için içecekler üreten Twinings Ovaltine'ın, dijital dönüşüm yolculuğunun ilk aşamasını RISE with SAP ile tamamladığı açıklandı. Proje, Twinings Ovaltine'ın küresel operasyonlarının dayanıklılık ve verimliliğini artırırken, müşteri tabanının gelişen ihtiyaçlarını karşılayacak ve çalışan verimliliğini yükseltecek. Yedi farklı ERP platformunu buluta taşıyan Twinings Ovaltine, eş zamanlı olarak küresel ölçekte işbirliğini ve karar almayı etkileyen veri silolarıyla ilgili sorunlarını da ele aldı. Dünyaca ünlü marka artık, ürün yol haritasını genişletecek, müşteri eğilim ve davranışları karşısında çevik olacak ve büyümeye yönelik operasyonlarını kolaylaştıracak bir platforma sahip bulunuyor" dedi.
TEAM LİQUİD, SAP İLE 'OYUNU' DEĞİŞTİRİYOR
43 milyon doları aşan para ödülü ve 120 büyük oyunuyla başarılı bir profesyonel oyun organizasyonu olan Team Liquid, SAP Business Technology Platform ile 'geleceğin e-spor merkezi'nin temellerini bugünden atıyor. 2000 yılında kurulan şirket, sahip olduğu güçlü teknolojik altyapıyı, League of Legends'taki taslakları simüle eden üretken yapay zeka modelini eğitmek için de kullanıyor. SAP Business AI ile önemli bir rekabet avantajı elde eden Team Liquid, yapay zeka sayesinde her oyundan önce karmaşık kararlarını optimize edebiliyor ve performansı artırmak için değerli bilgiler alabiliyor.
RABOBANK'İN ODAĞINDA YAPAY ZEKA VAR
SAP Sapphire Barcelona etkinliği sırasında yapılan açıklamalardan biri de Rabobank'tan geldi. Banka, özellikle yapay zeka odaklı otomasyon ve süreç iyileştirmeye odaklanarak dijital dönüşümünü SAP Business Technology Platform ile hızlandırıyor. Rabobank, manuel görevleri otomatikleştirmeyi ve süreçleri geliştirmek için yapay zekayı kullanmayı, bu sayede de verimlilik, doğruluk ve maliyet tasarrufunu artırmayı amaçlıyor. Fatura işleme gibi alanlarda otomasyonu başarıyla uygulayan banka, artık yeni ve iyileştirilmiş süreçler için yapay zekayı kullanmaya odaklanıyor.
ROCA GROUP, SAP S/4HANA CLOUD İLE YENİ İŞ FIRSATLARI YARATACAK
SAP'nin Barselona'daki etkinliği sırasında bir açıklama da uzun yıllardır işbirliği yaptığı Roca Group'tan geldi. Banyo ürünleri konusunda uzmanlaşan küresel marka, dijital dönüşüm stratejisinin parçası olarak SAP S/4HANA Cloud aracılığıyla RISE with SAP'yi seçti. Bu karar, çeşitli satın almaların ardından BT sistemlerini entegre etmek ve standartlaştırmak için alındı. Şirket, bu hamleyle verimliliği artırmayı ve bilinçli, gerçek zamanlı veri odaklı iş kararları almayı hedefliyor. Birden fazla uygulama konusunda SAP'ye güvenen Roca Group, SAP S/4HANA Cloud ve diğer SAP bulut çözümleri sayesinde müşteri deneyimini geliştirmeyi ve yeni iş fırsatları yaratmayı hedefliyor. Şirket ayrıca öğrenme programlarını iyileştirmek, küresel maaş bordrosunu yönetmek ve çalışanların self servis portalını geliştirmek için SAP SuccessFactors'ı kullanmayı planlıyor.
Online moda perakendesinde adından söz ettiren Bonprix, en çok satan online mağazalardan biri haline geldi ve Almanya'da moda odaklı e-ticaret platformları arasında dördüncü sıraya yerleşti. En son podyum trendlerini her bedene uygun şık modaya dönüştürmesiyle tanınan uluslararası moda şirketi, SAP BW/4HANA and SAP Datasphere çözümleri tamamladı. Her ay yeni bir koleksiyon sunan Bonprix, SAP verilerini ve analitik çözümlerini, SAP Datasphere ile modernleştirerek, dinamik çoklu bulut veri yapısına kavuştu. 25 ülkede 16 milyon aktif müşterisi bulunan Bonprix, pazardaki değişikliklere yanıt vermek amacıyla basitleştirilmiş bir BT mimarisi, daha kısa pazara sunma süresi ve self servis özellikli bir anlamsal katman için SAP'yi tercih etti.