MediaMarkt, fiziksel mağazaları görme engelli bireyler için daha erişilebilir hale getirdi
MediaMarkt, Türkiye tüketici elektroniği perakendeciliği sektöründe bir ilki gerçekleştirerek görme engellilerin erişimini artıran BlindLook deneyimini fiziksel mağazalarına taşıdı. İlk etapta İstanbul’da başlatılacak proje kapsamında, 10 MediaMarkt mağazası görme engelli tüketiciler için daha erişilebilir hale getirilecek.
Daha önce BlindLook ile yaptığı iş birliği kapsamında mobil uygulamaları ve web sitesinde görme engelli kullanıcılar için sunduğu yapay zekâ tabanlı sesli simülasyon desteğini duyuran MediaMarkt, benzer bir adımı fiziksel mağazaları için atıyor.
PROJE İLK ETAPTA İSTANBUL’DAKİ 10 MEDİAMARKT MAĞAZASINDA UYGULANACAK
BlindLook ile yürütülen yeni proje kapsamında MediaMarkt’ın mağaza bazında hazırladığı erişilebilirlik raporları, BlindLook tarafından işlenerek görme engelli ziyaretçiler için sesli yönergelere dönüştürülecek. Böylece MediaMarkt mağazalarını ziyaret eden görme engelli tüketiciler, bu sesli yönergeleri takip ederek mağazalarda diledikleri reyonlara daha kolay ulaşabilecek. Proje ilk etapta MediaMarkt’ın Ümraniye Meydan AVM, İstanbul Metropol AVM, Emaar AVM, Piazza AVM, Zorlu AVM, Bayrampaşa Forum AVM, Özdilek Park AVM, Beylikdüzü Mağazası, Marmara Park Tech Arena ve Atlaspark AVM mağazalarında başlatılacak.
MEDİAMARKT’IN SATIŞ KANALLARI GÖRME ENGELLİLER İÇİN DAHA KAPSAYICI OLACAK
Herkes için daha erişilebilir ve kapsayıcı bir teknoloji deneyimi yaratmak amacıyla yola çıkan MediaMarkt, görme engelli tüketicilerin erişimi konusunda BlindLook ile iş birliği yapıyor. MediaMarkt daha önce BlindLook tarafından düzenlenen EyeBrand Ceremony - Beyond Darkness Ödül Töreni’nde EyeBrand ödülü almıştı. İş birliğinin kapsamının fiziksel mağazaları içerecek şekilde genişletilmesi adımıyla birlikte, MediaMarkt’ın satış kanallarının tamamı görme engelli tüketiciler için daha kapsayıcı hale gelecek.