Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Formula 1 Amazon Web Services’i seçti

Bir Amazon.com şirketi olan Amazon Web Services (AWS), Formula One Group’un (Formula 1) altyapısının büyük bir kısmını yerleşik veri merkezlerinden AWS’ye taşıdığını ve buluta geçiş sürecini hızlandırmak adına AWS’nin makine öğrenmesi ve veri analizleri servislerini kullanmaya başlayacağını duyurdu.

ABONE OL
DHA

Formula 1, geliştiricilerin ve bilim insanlarının kolaylıkla makine öğrenmesi modelleri oluşturmalarına yardımcı olan Amazon SageMaker, AWS’nin önde gelen olay tetikli sunucusuz bilişim hizmeti AWS Lambda ve AWS analiz servisleri gibi çeşitli hizmetleri kullanarak yarış stratejilerini, veri izleme sistemlerini ve dijital yayınlarını iyileştirmeyi hedefliyor. Bu hizmetler aynı zamanda daha önce görülmemiş metrikler ortaya koyarak taraftarların ve takımların yarıştan aldıkları keyif, yarış deneyimleri ve katılımları üzerinde de önemli değişiklikler yaratıyor. Formula 1 ayrıca, video akışlarını güçlendirerek dünya çapındaki 500 milyondan fazla taraftarın deneyimlerini iyileştirmek adına AWS Elemental Media Services’i de kullanmaya başlıyor.

Amazon SageMaker’ı kullanan Formula 1 veri bilimcileri, derin öğrenme modellerini Amazon DynamoDB ve Amazon Glacier’de tutulan 65 yıllık bir tarihe sahip yarış verileriyle eğitiyor. Bu bilgiyi kullanarak Formula 1, yarış tahminlerini yapmak için önemli performans istatistiklerini çıkarabiliyor ve taraftarlara, takımlar ve sürücüler tarafından alınan anlık kararlar ve stratejilerle ilgili içgörüler sunabiliyor. Örneğin, Formula 1 veri bilimcileri takımların araçlarına üstünlük sağlayacak pit stop’u yapmaları ve lastiklerini değiştirmeleri için en uygun zamanın ne zaman olduğunu önceden tahmin edebiliyor. Amazon Kinesis kullanarak gerçek zamanlı yarış verilerini AWS’ye aktaran Formula 1, her bir aracın Formula 1 pistindeki her turu için temel performans verilerini eşsiz bir kesinlik ve hızla elde ederek işleyebiliyor. Daha sonra ise Amazon SageMaker üzerinden ileri seviye makine öğrenmesi uygulayarak bir sürücünün performansını ve sınırlarını zorlayıp zorlamadığını tam olarak belirleyebiliyor. Bu iç görüleri televizyon yayınları ve dijital platformlar üzerinden taraftarlarla paylaşan Formula 1, onlara destekledikleri takımlara ve sürücülere daha yakından tanıklık etme olanağı tanıyarak deneyimlerini iyileştiriyor.



Formula 1 İnovasyon ve Dijital Teknoloji Müdürü Pete Samara, konuyla ilgili şunları söyledi: “İhtiyaçlarımızı göz önünde bulundurduğumuzda AWS, hız, ölçeklenebilirlik, güvenilirlik, küresel erişim, partner topluluğu ve mevcut bulut servislerinin genişliği ve derinliği gibi alanlarda tüm diğer bulut bilişim sunucularından daha üstün konumda. Amazon SageMaker ve AWS’nin makine öğrenmesi servislerini kullanarak taraftarlara, güçlü içgörü ve tahminleri gerçek zamanlı olarak sunabiliyoruz. Formula 1 Motorsports bölümümüz Yüksek Performanslı Bilgi İşlem yüklerini ölçeklenebilir bir ortamda AWS üzerinden yürüteceği için de oldukça heyecanlıyız. Bu sayede biz Formula 1 için yeni araç tasarım kuralları geliştirmek için çalışırken, aerodinamik ekiplerimiz de yaptıkları simülasyonların sayısını ve kalitesini artırabilecekler.”

AWS Global Ticari Satışlar Başkan Yardımcısı Mike Clayville ise; “Dünyanın önde gelen bulut servisinin sunduğu zengin hizmetlerden faydalanan Formula 1, gün geçtikçe büyüyen taraftar kitlesiyle artık benzersiz şekillerde etkileşime geçebilecek. AWS'nin makine öğrenmesi, iletim ve analiz servislerini kullanarak Formula 1'in uzun yıllar boyunca elde ettiği yarış verileri, gerçek zamanlı yarışlardan da toplanan veriler ışığında analiz edilecek ve geçmişte tahmin bile edilemeyecek yeni yarış ölçüleri ve öngörüleri ortaya çıkacak. AWS Elemental Media Services ile ise hedef kitlelerine, gelecek nesilleri heyecanlandıracak kadar farklı deneyimler yaşatarak onlarla yakın ilişkiler kurabilecekler” dedi.

Diğer Haberler

  1. Prof. Dr. Köse: Dijital dünyada meydan okumalara hazırlıklı olmalıyız
  2. Haluk Görgün, KAAN'ın 2'nci prototip üretim çalışmalarını inceledi
  3. ‘Yapay zeka ile afete saniyeler içinde müdahale edebiliyoruz’
  4. Bakan Kacır’dan Mecliste yeni OSB müjdesi: Kahramanmaraş Afşin’e yeni OSB
  5. ROKETSAN, ürünlerini Vietnam'da sergiliyor
  6. Türk Telekom ve Petrol Ofisi Grubu’ndan akaryakıt sektöründe dijital dönüşüm hamlesi
  7. Turkcell’in yeni reklam kampanyasının yüzü, Ata Demirer oldu
  8. Bulut oyun deneyiminde GeForce NOW Ultimate dönemi
  9. Nexans Türkiye 100 milyon dolarlık ihracat hedefiyle dünya pazarına ulaşmayı amaçlıyor
  10. 'Vietnam Uluslararası Savunma Fuarı 2024'e, 10 Türk savunma sanayi firması katılacak

© Copyright 2024

DHA