Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Bakan Uraloğlu: 57 olan aktif havalimanı sayımızı da 61’e çıkaracağız

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 10 Ağustos'ta Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla açılışının gerçekleştirilmesi planlanan Çukurova Bölgesel Havalimanı'nda incelemelerde bulundu. Bakan Uraloğlu, "Türkiye olarak 4 saatlik uçuş süresiyle 1,4 milyar insanın yaşadığı 67 ülkenin merkezinde avantajlı ve muhteşem bir lokasyona sahibiz. Aktif havalimanı sayımızın 26’dan 57’ye yükselttik. 2053 hedeflerimiz kapsamında mevcutta 57 olan aktif havalimanı sayımızı da 61’e çıkaracağız" dedi.

ABONE OL
Soner AYDIN/MERSİN, (DHA)-

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılması planlanan törenle açılışı yapılacak Çukurova Bölgesel Havalimanı'nı ziyaret edip, incelemelerde bulundu. Burada bir açıklama yapan Bakan Uraloğlu, "Bilindiği üzere Türkiye, coğrafi bakımdan üç kıtanın ortasındaki kilit konumuyla, gelişmiş pazarlarla, gelişmekte olan pazarlar arasındaki uçuş rotaları üzerinde yer almaktadır. Türkiye olarak 4 saatlik uçuş süresiyle 1,4 milyar insanın yaşadığı 67 ülkenin merkezinde avantajlı ve muhteşem bir lokasyona sahibiz. 2002 yılından sonra havacılığımızı özel sektör işletmelerine açarak rekabet ortamı oluşturduk. İstanbul Havalimanı başta olmak üzere yeni havalimanları inşa ettik. Böylece iç hatlardaki aktif havalimanı sayımızın 26’dan 57’ye yükselttik. 2053 hedeflerimiz kapsamında mevcutta 57 olan aktif havalimanı sayımızı da 61’e çıkaracağız. Hava ulaştırma anlaşmamız bulunan ülke sayısı ise 81’den 174’e çıkmış, 2002 yılında 50 ülkede 60 noktaya uçuş gerçekleştiriliyorken, bugün 131 ülkede 346 noktaya ulaştık. 2023 yılında 57 havalimanımızda 214 milyon insan yolculuk yaptı. Bu yıl bu sayının üzerinde değerlere ulaşacağımızı öngörüyoruz. Bakın, Avrupa Hava Seyrüsefer Emniyeti Teşkilatı (Eurocontrol) Avrupa Havacılık Genel Bakış Raporu’nu açıkladı. 15-21 Temmuz tarihleri arasında ülkemiz günlük ortalama 3 bin 959 uçuş ile Avrupa’da en yoğun trafik hacmine sahip ülkeler arasında İtalya’nın ardından 6. sırada yer aldı. İstanbul Havalimanımız ise günlük ortalama 1485 uçuşla Avrupa'nın en yoğun havalimanı olarak yıllardır sahip olduğu birinciliği sürdürdü. Antalya Havalimanı ise günlük ortalama 1036 uçuşlu aynı listede 8'nci sırada yer aldı. İki gün önce de Antalya Havalimanı’mızda iç ve dış hatlarda toplam 217 bin 141 yolcu ve 1186 uçağa hizmet vererek, 2024 yılının rekorunu kırdık. Dünyanın en iyi 25 küresel havalimanı uçak kalkışları değerlendirmesinde ise İstanbul Havalimanımız dünya genelinde 7'nci sırada yer aldı" ifadelerini kullandı.

'MERSİN VE ADANA'YA HİZMET EDECEK'

Çukurova Uluslararası Havalimanı'nın da bölgesel olması niteliğiyle havacılık alanındaki en önemli altyapı yatırımlarından biri olduğunu söyleyen Uraloğlu, "Zaten bölgesel havalimanlarının ülke hizmet ihracatına ve inşa edildikleri bölgenin hizmet sektörüne ciddi oranda katkı sağladığı bilinen bir gerçektir. Aynı anda 2 ya da 3 şehre hizmet edecek şekilde hayata geçirilmiş olmaları da ülke kaynaklarının verimli kullanılması açısından çok faydalıdır. Bugüne kadar ülkemizde Ordu-Giresun ve Rize-Artvin Havalimanları bu yaklaşımın güzel örnekleridir. Yine bölgesel bir havalimanı olan Bayburt-Gümüşhane Havalimanı ve Yozgat Havalimanı projelerimizin çalışmalarına da hızla devam ediyoruz. Kayseri’ye yeni terminal kazandırdık. Malatya’ya da yeni bir terminal binası yapıyoruz. Trabzon yeni havalimanı ile ilgili çalışmalarımız da devam ediyor. Mersin ve Adana’ya hizmet edecek Çukurova Uluslararası Havalimanı da bu yüksek vizyonun en güzel ürünlerinden biri olmuştur. Bildiğiniz üzere Çukurova, tarih, kültür ve medeniyetin en eski merkezlerinden birisi. Aynı zamanda dünyanın en bereketli topraklarına sahip. Böylesine muhteşem imkana ve bereketli topraklara sahip olan bu bölgenin daha da dünyaya açılması, değerine değer katması için ulaşım ve iletişim yollarının geliştirilmesi gerekiyor. Bu noktada hem Adanalıların hem de Mersinlilerin bir an evvel açılmasını beklediği Çukurova Uluslararası Havalimanı’nın açılışı için bölge insanımızı daha fazla bekletmemek adına altyapı inşaatını öz kaynaklarımızla hızlıca bitirdik. CAT-II (KET 2) standardında 3 bin 500 metre uzunluğunda ve 60 metre gövde genişliği ile ana pistimizi inşa ettik. Pistimiz bu durumuyla en geniş gövdeli yolcu uçaklarının dahi iniş ve kalkışına imkân sağlayacaktır. Yine altyapı projesi kapsamında; 3 bin 500 metre uzunluğunda ve 45 metre gövde genişliği ile acil durumlar için de uygun olan yardımcı pisti (Emergency Pist), 2 adet Yüksek Sürat Taksiyolu, Terminal Apronu, Kargo Apronu, Özel Uçaklar Bölgesi Apronu, 2 adet Yer Hizmetleri Araç Park Yeri, Nöbetçi Kulübeleri ve Çevre Güvenlik Yolu gibi imalatları da tamamladık. 3 etap olacak şekilde planlanan üstyapı tesislerimizin yapım çalışmalarını da artık bitirdik. Açılışına kalan son 12 günde de son dokunuşları gerçekleştireceğiz. 1. Etap ve 2. Etapların toplam kapalı alanı 179 bin 180 metrekare, 3 etabın ise 35 bin metrekare olmak üzere toplam kapalı alan 214 bin 180 metrekaredir. Tüm etapların toplam sabit yatırım bedeli yaklaşık 244 milyon 515 bin Avro’dur. 244,5 milyon Avro yatırımla hayata geçen havalimanımızdan 25 yıl içerisinde de 297 milyon 100 bin Avro kira bedeli elde edeceğiz. Artık yoğunluklu olarak temizlik ve peyzaj çalışmaları devam ediyor. Havalimanımızın kara yolu bağlantısını sağlayan yol çalışmalarını da bitirdik. Yolumuzu 15,9 km uzunluğunda, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında tamamladık. Bu projemiz kapsamında toplam 258 metre uzunluğunda 6 adet tek köprü, 90 metre uzunluğunda 2 adet çift köprü ve 127 metre uzunluğunda farklı seviyeli kavşak inşa ettik" diye konuştu.

'TÜRKİYE'NİN ORTA DOĞU'YA AÇILAN KAPISI OLACAK'

Çukurova Havalimanı'nın Türkiye'nin Orta Doğu ülkelerine açılan kapısı olacağının altını çizen Bakan Uraloğlu, sözlerine şöyle devam etti:

"Bölgedeki işletmelerin hava yoluyla daha hızlı ve etkin bir şekilde mal taşımasını, yerel işletmelerin küresel tedarik zincirlerine entegrasyonunu kolaylaştıracaktır. Bu da bölgedeki işletmelerin daha geniş pazarlara açılmasını ve ihracat potansiyellerini artırmasını sağlayacak uluslararası arenada rekabet gücünü artıracaktır. Hava yoluyla taşımacılık, özellikle acil ve kritik malzemelerin zamanında teslimatını sağlayarak tedarik zincirlerinin kesintisiz işlemesine yardımcı olmaktadır. Özellikle tarım faaliyetlerinin gelişmişliğiyle bilinen Çukurova Bölgemizin artık ürettiği tarım ürünleri gibi hızlı bozulan ve zamanında teslimat gerektiren malların taşınmasında hava yoluyla lojistik avantajlar sağlayacaktır. Bu da üretim süreçlerinin optimize edilmesi ve maliyetlerin düşürülmesi anlamına da gelmektedir. Ayrıca hizmete açıldığında bölge ve ülke genelinde doğrudan ve dolaylı olarak yaklaşık 3 bin kişinin istihdamına katkısı olacaktır. Mersin ve Adana başta olmak üzere çevre illere ekonomik, ticari ve turizm açısından büyük katkı sağlayacaktır."

‘2,5 SAAT SÜREN TRAFİĞİ 18-20 DAKİKALARDA GEÇEBİLECEĞİZ’

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Çeşmeli-Erdemli-Silifke-Taşucu Otoyol Projesi'nin ilk etabı olan 42 kilometrelik Çeşmeli-Kızkalesi kesiminde incelemelerde bulundu. İncelemenin ardından yetkililerden bilgi alan Bakan Uraloğlu, proje hakkında açıklama yaptı. Bakan Uraloğlu, “Şu anda Mersin-Çeşmeli-Kızkalesi Otoyolu'nun yaklaşık 10’uncu kilometresinde bulunuyoruz. Sahada yoğun bir şekilde çalışmalar devam ediyor. Burası aynı zamanda hem şantiye sahası, hem otoyol hizmet tesisi olacak. 42 kilometre ana gövde, 11 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 53 kilometrelik bir yol. Bizim trafiğimizin en çok sıkıştığı Kızkalesi'ne kadar olan kesimi bu proje ile inşallah çözmüş olacağız. Trafiğin sakin olduğu günlerde yaklaşık 35 bin, yoğun olduğu günlerde ise 70 binlik bir trafiği konuşuyoruz. Bu da yolun artık hizmet seviyesinin iyice düştüğü anlamına geliyor. 40-45 kilometrelik bir mesafenin 2,5 saatte geçildiği bir kesimi konuşuyoruz. Burası kıymetli arazilerin, seraların olduğu bir kesim. Tabiri caizse iğne ile kuyu kazarak projelendirdiğimiz bir kesim. 42 kilometrelik ana gövdenin yaklaşık 12,5 kilometresi 7 tane tünel, 5 tane viyadükten oluşuyor. Yani nereden bakarsanız yüzde 30'a yakını tünel ve viyadüklerden oluşan standardı yüksek 3 gidiş 3 geliş olmak üzere projelendirdiğimiz bir yol” dedi.

‘3 YIL İÇİNDE BİTİRMEYİ HEDEFLİYORUZ’

Proje bittiğinde 2,5 saat süren trafiğin 18-20 dakikalarda geçebileceğini kaydeden Bakan Uraloğlu, “Bölgemizin, Mersin’imizin gelişimine katkı sağlayacak önemli bir proje. Çukurova Bölgesel Havalimanımızın 12 gün sonra açılmasından sonra çok daha hızlı gelişebilecek olan bir projeden bahsediyoruz. Şu anda sahada 204 makinemiz, yaklaşık 1330 personelimiz var. İnşallah bundan sonra hızlanarak makine sayımız 500’lere yaklaşacak, personel sayımız ise 3 bine çıkacak. Burada koruma alanları var, vatandaşlarımızın tarım arazileri var. Oralardaki bütün hassasiyetlere de dikkat ediyoruz. Hızlı bir şekilde sahaya yayıldık. Şu anda sadece yüzde 61 kapasite ile çalışıyoruz. İlerleyen günlerde bunu yüzde 90’lara, yüzde 100’lere yaklaştırarak buraya kısa sürede inşallah bitirmiş olacağız. Önümüzde bir mani çıkmazsa burayı 3 yıl içerisinde bitirmeyi hedefliyoruz. İnşallah bitirerek peyderpey Mersin’imizin bölgemizin hizmetine sunmuş olacağız” diye konuştu.


Diğer Haberler

  1. Dışişleri Bakanlığı'ndan, Gagauz Türkleri mesajı
  2. Bakan Güler, 2’nci Zırhlı Tugay Komutanlığını ziyaret etti
  3. Yılmaz’dan CHP’li Yücel’e tepki: Hakikat çirkin sözlerle örtülemez
  4. AK Parti Sözcüsü Çelik'ten CHP Sözcüsü Yücel'e tepki: Yassıada ve Baas zihniyetinin tercümanlığını yapıyor
  5. Bahçeli: İmralı ile sağlanacak görüşmeler sonucunda terör örgütünün lağvedildiği açıklanmalı
  6. Ömer Çelik: Türkiye, tarihin doğru tarafında durdu
  7. TBMM'de bu hafta 'Devlet Memurları Kanunu' görüşülecek
  8. Bakan Uraloğlu: ARFF ekipleri 2024'te 481 acil duruma müdahale etti
  9. Türkiye'den Pakistan'a taziye mesajı
  10. Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan helikopter kazasında vefat edenlere taziye mesajı

© Copyright 2024

DHA