Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Türkiye’nin Dijital İtibar Şampiyonları belli oldu

18.45 İletişim Ajansı ve Inbusiness Dergi̇si̇ i̇ş bi̇rli̇ği̇ i̇le bu sene ikincisi yayınlanan Di̇ji̇tal İti̇bar Raporu-DİR100 açıklandı. 20 farklı sektörde Türki̇ye’ni̇n en çok konuşulan markalarının anali̇z edi̇ldi̇ği̇ ve 24 mi̇lyon i̇çeri̇ği̇n tarandığı araştırma, şi̇rketleri̇n di̇ji̇tal dünyada i̇ti̇barlarını nasıl yönetti̇kleri̇ni̇ ortaya koyuyor.

ABONE OL
DHA

Haberin hızla yayıldığı, bir paylaşımla saniyeler içinde algıların değişebildiği dijital dünyada markalar itibarlarını doğru yönetebiliyorlar mı? INBUSSINES'IN mayıs sayısında yer alan ve 18.45 İletişim Ajansı iş birliğiyle gerçekleştirilen Dijital İtibar Raporu–DİR100 bu sorunun cevabını vererek, markaların dijital dünyadaki karnesini net bir şekilde ortaya koyuyor.

B2C şirketlerin odak noktasına alınarak, 20 farklı sektörden en çok konuşulan 100 şirketle ilgili 24 milyon içeriğinin analiz edilmesiyle oluşturulan araştırma, markaların konuşulma hacimlerinin 2022’ye göre ciddi şekilde arttığını gösteriyor.

Dijital içeriklerin; toplam sonuç, tahmini erişim, olumlu, olumsuz, nötr gibi 9 farklı başlık altında analiz edildiği araştırmada 2023'ün dijital dünyada en itibarlı şirketleri listesinde ilk beşte sırasıyla Arçelik, Aras Kargo, Türk Hava Yolları, Netflix ve Trendyol yer aldı. 

Dijital dünyada en çok konuşulan marka sıralamasında bu yıl ilk sırayı Türk Hava Yolları alırken, geçen yılın birincisi Netflix bu yıl listeye ikinci sıradan girdi. 2022 yılında 18’inci sırada yer alan Trendyol büyük bir başarı göstererek 2023’te en çok konuşulan üçüncü marka olarak listeye adını yazdırdı.

Geçen yıl dijital mecrada en çok konuşulan markalar listesinde ilk onda olan üç marka; Yemeksepeti, Vodafone ve Disney+ ise bu sene listede şaşırtıcı bir şekilde geriledi.

NEGATİF İÇERİK YÜKSEK

2023 yılında sosyal medyanın kullanım düzeyinin arttığı gözlenirken sosyal medyada en çok konuşulan markalar sırasıyla Türk Hava Yolları, Netflix ve Türk Telekom oldu. Webde ise e-ticaret platformları öne çıktı. Webde en çok konuşulan markalar sıralamasında Trendyol, Hepsiburada ve Apple ilk üçte kendine yer buldu.

DİR100-2023 listesine baktığımızda markalarla ilgili dijital mecrada genellikle negatif konuşmaların ağırlıkta olduğu görüldü. Negatif yönde en çok konuşulan markalar sıralamasında ilk üçte Hepsiburada, Petrol Ofisi, Netflix yer aldı. Pozitif konuşulma oranı en yüksek ilk üç marka ise Nescafe, Bridgestone ve Dimes oldu.

Diğer Haberler

  1. Danışmanlık şirketi LingoZet'ten Almanya’da çalışmak isteyen adaylar için öneriler
  2. Komagene Çiğ Köfte ‘İhracat Öncüsü Ödülü’ aldı
  3. SunExpress ve Toplum Gönüllüleri Vakfı iş birliğiyle ‘Gökyüzü Kaşifleri’ projesi hayata geçiyor
  4. 'İş dünyasının yeni rehberi, sivil toplum kuruluşlarıdır'
  5. Ankara'da 7’ncisi düzenlenen TED Meşale Çarşısı’na yoğun ilgi
  6. AJet, yüzde 84,8 zamanında kalkış oranını yakaladı
  7. 'ABD’deki en iyi 100 KOBİ’den biri Türk girişimi'
  8. Rivulis: Tarım sektöründeki gönüllü karbon piyasasına katılımı artırmak amacıyla harekete geçtik
  9. ‘Fortes olarak, güneş enerjili sulama sistemlerini yaygınlaştırarak suyun verimli kullanımını sağlıyoruz’
  10. Kış hobileri için tüm ürünler Trendyol’da

© Copyright 2024

DHA