Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

ŞOK Marketler 7’nci Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı

ŞOK Marketler, 7’nci Sürdürülebilirlik Raporu'nu kamuoyuyla paylaştı. Raporda enerji verimliliği ve atık yönetimi, gıda atığının ve israfının azaltılması, sürdürülebilir tarımın desteklenmesi, çalışanların yetkinlik gelişimi ve memnuniyeti, sorumlu tedarik zinciri, müşteri deneyimi ve memnuniyeti gibi alanlardaki uygulamalarına yer verildi.

ABONE OL
İSTANBUL, (DHA)-

ŞOK Marketler, bağımsız güvence beyanı aldığı 7. Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı. Sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalarını Yıldız Holding’in ‘İsrafsız Şirket’ iş modeli çerçevesinde yürüten şirket sürdürülebilirlik raporunda, öncelikli konuları arasında yer alan enerji verimliliği ve atık yönetimi, gıda atığının ve israfının azaltılması, sürdürülebilir tarımın desteklenmesi, çalışanların yetkinlik gelişimi ve memnuniyeti, sorumlu tedarik zinciri, müşteri deneyimi ve memnuniyeti gibi alanlardaki uygulamalarına yer verildi. ‘Bu Dünya Bizim’ anlayışıyla gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakma hedefinin vurgulandığı raporda, şirketin sürdürülebilirlik alanındaki çalışmaları; ‘Doğanın Geleceği için Çalışmak’, ‘Paydaşlarla Güçlenmek’, ‘Amaç Odaklı Ürünler ve İş Modelleri ile Geleceğe İlham Vermek’ odakları altında toplanıyor.

KADIN İSTİHDAMINA VE YEREL KALKINMAYA DESTEK

Şirketten yapılan açıklamaya göre ‘ŞOK’ta Ben de Varım’ projesi yüzde 54 kadın çalışan oranıyla ekonomiye katılımını destekliyor. Proje kapsamında deprem bölgesi başta olmak üzere Türkiye’nin farklı bölgelerinden çeşitli kadın kooperatiflerinin ürettiği el emeği ürünler, kâr amacı güdülmeden seçili ŞOK mağazalarında satışa sunuluyor. Proje ile kooperatiflerdeki kadın istihdamının artmasına ve kadınların ekonomik olarak güçlendirilmesine katkı sağlanıyor. Ürünlerin kalite ve sürdürülebilirlik kriterlerine uygun olmasına önem verilirken, ürün seçiminde yerel ve coğrafi işaretli ürünler tercih edilerek yerel ekonomi de destekleniyor.

2023 YILINDA 150 ÇİFTÇİYE 40 SAAT EĞİTİM VERİLDİ

Şirket, ‘Tarladan Sofraya Doğru Tarım Projesi’ ile 2020 yılından beri devam ederek sözleşmeli tarım faaliyetleri ile çiftçilere alım garantisi sunuyor. Böylece tarım üretimi teşvik ediliyor. Tarım arazilerinin boş kalması engellenerek toprağın verimliliği korunuyor. Aynı zamanda ziraat mühendisleri aracılığıyla çiftçilere hastalıklarla mücadele, çevreyi koruma ve kontrollü ilaç kullanımı konularında bilgi sağlanarak sürdürülebilir tarıma katkıda bulunuluyor. Hasat sırasında ve sonrasında uygulanan yöntemlerle ürünlerin zarar görmeden ve en az israfla müşteriler ile buluşması sağlanarak da gıda israfı azaltılıyor. Bu kapsamda 2023 yılında 150 çiftçiye 40 saat eğitim verildi.

DEMİREL: GELECEĞE DAHA YAŞANABİLİR BİR DÜNYA BIRAKMAK İÇİN KARARLILIKLA ÇALIŞIYORUZ

ŞOK Marketler CEO’su Uğur Demirel, sürdürülebilir başarıyı finansal performansın yanı sıra çevresel, sosyal ve yönetişim odaklı performansla birlikte tanımladıklarını belirterek şunları söyledi:

“Her adımımızı geleceği düşünerek atıyoruz. İsrafsız şirket iş modelimize sıkı sıkıya bağlı kalarak tüm mağaza ve depolarımızda enerji verimliliğini artırmak ve çevresel etkilerimizi minimize etmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Müşterilerimize en kaliteli ve güvenilir ürünleri en uygun fiyatlarla sunarken, dijital dönüşüm yatırımlarımızla verimliliğimizi artırıyoruz. Sürdürülebilirlik, iş modelimizin kalbinde yer alıyor ve geleceğe daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için kararlılıkla çalışıyoruz. Türkiye ekonomisine uzun vadeli değer katmak ve her anlamda sürdürülebilir bir geleceğe katkıda bulunmak için azimle çalışmaya devam edeceğiz.”

Diğer Haberler

  1. Kardemir Kuvvet Santrali 3,3 kV Ana Enerji Dağıtım Merkezi devreye alındı
  2. İş insanı Murat Yılmaz ve Osman Soysal’dan kozmetik alanında iş birliği
  3. Turkcell Pasaj, en uzun geceye özel kampanyalarını duyurdu
  4. Papara, Ahmed F. Karslı'nın CEO’luk görevini devralacağını duyurdu
  5. McDonald’s Türkiye, ‘Yeşil Tepsi Projesi’ni kullanıma sunduğunu duyurdu
  6. Limak, Dubai Metro Mavi Hat Projesi ihalesini kazandığını duyurdu
  7. Pastel Kozmetik, Asya ve Avrupa bölgesi ile küresel büyümesini güçlendirmeyi hedefliyor
  8. ‘Özel tasarlanan ahşap işleri, toplam mobilya ihracatının yaklaşık yüzde 15’ine yakınını oluşturuyor’
  9. Trendyol’dan yeni yıl hediyeleri
  10. Danışmanlık şirketi LingoZet'ten Almanya’da çalışmak isteyen adaylar için öneriler

© Copyright 2024

DHA