Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Hepsiburada, tüketicilerin beklentilerini ortaya koyan bir araştırma gerçekleştirdiğini duyurdu

Hepsiburada, kasım ayı kampanya dönemi öncesinde tüketicilerin bu döneme dair beklentilerini ve alışveriş planlarını ortaya koyan bir araştırma gerçekleştirdi. Bin kişinin katıldığı araştırmada tüketicilerin yüzde 90’ı bu sene kasım ayında geçtiğimiz yıla oranla daha fazla alışveriş yapacağını belirtiyor. Araştırmaya göre tüketiciler kasım indirimlerinde moda, kozmetik ve teknoloji ürünlerini bekliyor. Araştırma sonuçları ayrıca anlık alışverişlerden planlı alışverişlere geçişin arttığını gösteriyor. Kullanıcılar planlamayı daha iyi yapabilmek için kampanyalardan önceden haberdar olmak istiyorlar.

ABONE OL
İSTANBUL,(DHA)- 

Kasım ayı öncesi Hepsiburada, müşterilerin indirimlere olan yaklaşımlarını ve kasım ayındaki alışveriş planlarını içeren araştırmanın sonuçlarını paylaştı. Verinays Dijital Araştırma’nın 18-55 yaş aralığında, online alışveriş yapan bin kişi ile görüştüğü ve odak grup çalışmalarıyla desteklediği araştırma tüketicilerin Kasım indirim dönemlerine yönelik yaklaşımlarını ve alışveriş planlarını ortaya koyuyor. Araştırmaya göre online alışverişi tercih edenlerin alışveriş yapma sıklığı ortalama haftada bir kez olarak öne çıkıyor. Son yıllarda anlık alışverişlerden planlı alışverişlere geçişin arttığı dikkat çekerken, tüketiciler Kasım ayı boyunca bekledikleri fırsatlar için alışveriş planlamalarını önceden yapıyor.

‘MÜŞTERİLER, DÜZENLİ İHTİYAÇ DUYULAN ÜRÜNLERİ EDİNMEK İÇİN İNDİRİM DÖNEMLERİNİ BEKLİYOR’

Araştırmanın bulguları hakkında değerlendirmede bulunan Hepsiburada Pazarlama Grup Direktörü Görkem Dereli “Kasım ayı öncesi, müşterilerimizin alışveriş alışkanlıklarını ve beklentilerini daha iyi anlamak adına bir saha araştırması yaptık. Araştırma sonuçlarımız, tüketicilerin kasım ayını dört gözle beklediğini ve planlı bir şekilde alışveriş yapmaya yöneldiklerini gösteriyor. Tüketicilerde tasarruf etme motivasyonunun güçlü bir şekilde devam ettiğini, ilerleyen dönemde ihtiyaç duyulacak ürünleri önceden alma davranışının yerleştiğini görüyoruz. Müşteriler, düzenli ihtiyaç duyulan ürünleri satın almakiçin indirim dönemlerini bekliyor. Araştırmaya katılanların yüzde 88’i geçtiğimiz yıl Kasım ayı indirimlerinden faydalandığını belirtirken, geçen sene alışveriş yapmış olanların yüzde 90’ı bu sene Kasım indirimlerinde geçen senekinden daha fazla alışveriş yapmayı planlıyor” diye konuştu.

KASIM İNDİRİMLERİNDE KADINLAR MODA VE KOZMETİK, ERKEKLER İSE CEP TELEFONU VE AKSESUARLARINI TAKİP EDİYOR

Araştırmaya katılanların yüzde 67’si Kasım ay indirimlerinde normalde satın almadıkları yüksek tutarlı ürünlerin indirime girmesini bekliyor. Katılımcıların yüzde 62’si ise düzenli kullandıkları ürünler indirime girdiği zaman bolca satın aldıklarını ifade ediyor. Tüketiciler, Kasım indirimlerinde en çok moda (yüzde 79), kozmetik (yüzde 47), cep telefonu ve aksesuarları (yüzde 40), ev tekstili ve dekorasyonu (yüzde 37) kategorilerinde alışveriş yapmayı planlıyor. Kadınların en çok moda ve kozmetik kategorilerini tercih ettiği görülürken, erkekler cep telefonu ve aksesuarları kategorisini tercih ediyor.

Diğer Haberler

  1. Apartman ve site yönetimi yazılım şirketi, sürdürülebilirliği yaşam alanlarına taşıdığını duyurdu
  2. 75 milyon haber analiz edildi: 2024’te 'en çok' konuşulanlar açıklandı
  3. Buon Odore, yeni kurumsal kimliğini 2025 vizyon buluşmasında tanıttı
  4. Trendyol Yemek, yeni yılda binlerce lezzet seçeneğini müşterilerle buluşturacağını duyurdu
  5. Hepsiburada 2025’te de Kurtaran Ev’in çip ve karne sponsoru
  6. TeklifimGelsin 2024'te 1 milyon üyeye ulaştığını duyurdu
  7. ‘Kurumsal eğitimlerde güvenilirlik ve ölçülebilirlik çağını başlattık’
  8. ‘Isıtma sistemleri şirketi olarak 36 ülkeye ihracat yapıyoruz’
  9. Yerli teknoloji şirketi Opinnate, NSPM çözümünün yeni versiyonunu tanıttı
  10. Yeni yıl makyajı için ürün seçenekleri

© Copyright 2024

DHA