Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Areda Survey Araştırması: Katılımcıların yüzde 63,2’si sosyal medyada kendisini özgür hissetmiyor

Areda Survey araştırma şirketinin Türkiye genelinde 3 bin 307 kişinin katılımıyla gerçekleştirdiği araştırmaya göre, katılımcıların yüzde 63,2’si, sosyal medyada kendisini özgür hissetmiyor. Kendi düşüncelerini sosyal medya üzerinden herhangi bir endişeye kapılmadan paylaşabileceğini söyleyenlerin oranı 2021’de yüzde 65,5 iken bu oranın 2024’te yüzde 36,8’e kadar düştüğü belirtiliyor. Endişe oranının en yüksek olduğu yaş grubu ise yüzde 68,1 ile 55 yaş ve üzerindekilerden oluşuyor. Erkekler yüzde 66,9, kadınlar ise yüzde 59,5 oranında endişeli.

ABONE OL
İSTANBUL, (DHA)-

Areda Survey araştırma şirketinin Türkiye genelinde 3 bin 307 kişinin katılımıyla gerçekleştirdiği araştırmaya göre, sosyal medyada kendi düşüncelerini veya görüşlerini paylaşırken endişe duyduğunu ifade edenlerin oranı 2021’de yüzde 34,5 iken 2022’de yüzde 43’e yükseliyor ve 2024’te yüzde 63,2’ye ulaşıyor. Herhangi bir endişe yaşamadığını belirtenlerin oranı ise 2021’de yüzde 65,5 iken 2022’de yüzde 57’ye düşüyor ve 2024 yılında yüzde 36,8’e geriliyor.

Cinsiyet dağılımları incelendiğinde, erkeklerin kadınlara göre sosyal medyada daha endişeli hissettiği ortaya çıkıyor. Erkeklerin yüzde 66,9’u endişe duyduğunu belirtirken, bu oran kadınlarda yüzde 59,5. Kadınların yüzde 40,5’i sosyal medyada paylaşım yaparken endişe yaşamadığını ifade ederken, erkeklerde bu oran yüzde 33,1.

SOSYAL MEDYADAKİ EN ENDİŞELİ YAŞ GRUBU 55 YAŞ VE ÜZERİNDEKİLER

Araştırmada, 55 yaş ve üzerindeki katılımcıların yüzde 68,1 ile en yüksek endişe düzeyine sahip yaş grubu olduğu görülüyor. Bu yaş grubunu, yüzde 62,2 ile 18-34 yaş aralığındaki gençler takip ederken, 35-54 yaş aralığındaki katılımcılarda bu oran yüzde 60,6. Sosyal medya paylaşımları yaparken herhangi bir endişe yaşamadığını ifade edenler arasında en yüksek oran yüzde 39,4 ile 35-54 yaş grubunda. Bu yaş grubunu yüzde 37,8 ile 18-34 yaş aralığındaki gençler takip ederken, 55 yaş üzerindekilerin yüzde 31,9’u sosyal medya kullanımında daha rahat hissettiğini belirtiyor.

ARAŞTIRMANIN METODOLOJİSİ

Türkiye genelinde 3 bin 307 kişinin katıldığı 29-31 Temmuz tarihlerinde yapılan araştırmalar, kantitatif araştırma yöntemlerinden CAWI tekniği ile ‘Areda Survey’in Profil Bazlı Dijital Paneli’ kullanılarak gerçekleştirildi.

Diğer Haberler

  1. TÜGİAD’ın 'Marka Beyinler' söyleşilerinin ilk konuğu iş insanı Davut Doğan oldu
  2. Garanti BBVA’dan ayrıcalıklı Miles&Smiles Diamond kredi kartı
  3. ‘2025’te iş dünyasının ajandasında sürdürülebilirlik, yapay zeka ve kriz yönetimi var’
  4. Trendyol’dan ‘Sepette İyilik’ projesiyle sivil toplum kuruluşlarına destek
  5. Elon Musk’ın avukatı Alex Spiro'nun, Martı Yönetim Kurulu’na katıldığı duyuruldu
  6. Kardemir Kuvvet Santrali 3,3 kV Ana Enerji Dağıtım Merkezi devreye alındı
  7. İş insanı Murat Yılmaz ve Osman Soysal’dan kozmetik alanında iş birliği
  8. Turkcell Pasaj, en uzun geceye özel kampanyalarını duyurdu
  9. Papara, Ahmed F. Karslı'nın CEO’luk görevini devralacağını duyurdu
  10. McDonald’s Türkiye, ‘Yeşil Tepsi Projesi’ni kullanıma sunduğunu duyurdu

© Copyright 2024

DHA