Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Araştırma: Tüketicilerin yüzde 44'ü toz deterjanı tercih ediyor

Araştırma şirketi Areda Piar, tüketicilerin beğeni, güven, satın alma ve sadakat kriterlerini ele alarak geliştirdiği 'Benim Markam' modeli ile bu ay çamaşır deterjanlarına yönelik bir araştırma yaptı. Bin 100 kişiyle yapılan araştırmaya göre katılımcıların yüzde 44,4'ü toz,  yüzde 40,5'i ise hem toz hem sıvı, yüzde 15,1'i ise sıvı deterjanı tercih ediyor.

ABONE OL
İSTANBUL, (DHA) -

Tüketicilerin toz deterjanı kullanım nedenlerinin en başında yüzde 37 ile temiz yıkama geliyor. Yüzde 27 ile beyazlatma ikinci, yüzde 14,6 ile uygun fiyat üçüncü, yüzde 10,4 ile leke çıkarma dördüncü, yüzde 9,3 ile alışkanlık beşinci, yüzde 1,7 ile doğal-ekolojik ürün olması altıncı sırada yer alıyor.

KALINTI BIRAKMAMASI ÖNEMLİ ETKEN

Sıvı deterjan kullanım nedenleri arasında ise ilk sırada yüzde 36 ile kalıntı bırakmaması bulunuyor. Yüzde 24,2'si çamaşırı koruma, yüzde 11,9'u temiz yıkama, yüzde 9,5'i güzel koku, yüzde 8,1'i yumuşaklık, yüzde 5,9'u doğal/ekolojik ürün, yüzde 1,7'si alışkanlık, yüzde 1,1'i uygun fiyat, yüzde 1,1'i ise leke çıkarma olarak diğer kullanım nedenleri arasında yer alıyor.

Araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 57,8'i çamaşır deterjanlarından kesinlikle memnun olduğunu belirtiyor. Diğer seçeneklerde ise yüzde 31,4'ü memnun, yüzde 6'sı ne memnun ne değil, yüzde 2'si memnun değil, yüzde 2,8'i kesinlikle memnun değil olarak göze çarpıyor.

FİYAT VE LEKE ÇIKARMA BELİRLEYİCİ FAKTÖR

Araştırmada tüketicilerin çamaşır deterjanlarına yönelik yaşadığı sorunlarda yüzde 59,4 ile fiyat ve yüzde 40,7 ile leke çıkarma durumu öne çıkıyor. Tüketicilerin yüzde 25,3'ü temiz yıkamadığı için, yüzde 17,8'i kalıntı, yüzde 15'i sertlik ve yüzde 10,9'u alerji/cilt tahrişi konularında sorun yaşadığını belirtiyor.

Diğer Haberler

  1. Türk Telekom’dan Sivas’ta GES yatırımı
  2. İş Bankası, karbon yoğun sektörler için 2030 emisyon azaltım hedeflerini açıkladı
  3. Yarının Köyleri Adana Kürkçüler Dijital Merkezi 1’inci yılını tamamladı
  4. Hepsiburada, Türkiye’nin 2024 alışveriş eğilimlerini açıkladı
  5. TÜGİAD’ın 'Marka Beyinler' söyleşilerinin ilk konuğu iş insanı Davut Doğan oldu
  6. Garanti BBVA’dan ayrıcalıklı Miles&Smiles Diamond kredi kartı
  7. ‘2025’te iş dünyasının ajandasında sürdürülebilirlik, yapay zeka ve kriz yönetimi var’
  8. Trendyol’dan ‘Sepette İyilik’ projesiyle sivil toplum kuruluşlarına destek
  9. Elon Musk’ın avukatı Alex Spiro'nun, Martı Yönetim Kurulu’na katıldığı duyuruldu
  10. Kardemir Kuvvet Santrali 3,3 kV Ana Enerji Dağıtım Merkezi devreye alındı

© Copyright 2024

DHA