Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

‘Online alışverişte fiyat karşılaştırıp alan tüketici yüzde 40 daha karlı çıkıyor’

Kasım indirimleri öncesi tüketicilere önerilerde bulunan Arabunu.com CEO’su Serkan Koç, “Online alışverişte fiyatı karşılaştırıp alan tüketici ortalama yüzde 40 daha karlı çıkıyor. Enflasyonun etkisiyle ihtiyaçlarını erteleyen vatandaşlar, kasım ayında başlayan indirim kampanyalarıyla birlikte tüketimi artıracak. Tüketicilere ihtiyaçlarını uygun fiyata giderme, markalara ise ellerindeki stoku eritme imkanı sağlayacak bu dönemde 500 milyar TL’lik bir ticaret hacmine ulaşılması bekleniyor” dedi.

ABONE OL
İSTANBUL,(DHA)- 

Kasım ayında 3 aylık cironun 1 ayda gerçekleştiğini belirten Koç, “Tüketici de en ucuzunu almak için bu dönemdeki kampanyaları bekliyor. Son yıllarda online alışveriş olanağı sunan firma sayısı çok arttı. Bu nedenle tüketicilerin en uygun fiyatlı ürünü bulmak için fiyat karşılaştırması yapması çok önemli. Aynı marka ve aynı özellikteki bir ceket bir sitede bin TL’ye satılırken, bir diğerinde bin 500’e satılabiliyor. Fiyat karşılaştırması yapan tüketiciler yüzde 40’a varan oranlarda daha ucuza ürün alma şansını elde ediyor” diye konuştu.

‘SATICI FİRMALARI ARAŞTIRIN’

Fiyat karşılaştırması yapan bazı sitelerin ise en uygun fiyatlı ürünler yerine reklamveren markaları en üstte çıkardığına dikkat çeken Koç, “Tüketicinin doğal olarak ilk fiyatı ucuz sandığını ancak bunların reklam satın alan satıcıların teklifleri olabileceğini ve buna dikkat edilmesi gerektiğini söyledi. Koç, “Biz arabunu.comolarak bu algı yönetimine karşı çıkmak için sponsorlu reklam almıyoruz. Bizde en ucuz ürün en üstte yer alıyor. Yine Adwords-FB reklamları ile ulaştığınız fiyat en ucuzu olmayabilir. Mutlaka site içinde o ürünü tekrar aratın” ifadelerini kullandı.

‘EN ÇOK CEP TELEFONU ARANDI’

Yeni nesil fiyat karşılaştırma sitesi arabunu.com, 10 milyonlarca datayı 2 dakika gibi kısa sürede işleyerek yapay zeka destekli tavsiyelerle tüketicinin ihtiyaçlarına özel ürünlerin sunulmasına imkan sağlıyor. 9 ana kategoride binden fazla kategoride ürün karşılaştırması yapan şirket, ürünlerin fiyatının yanı sıra fiyat geçmişini ve özelliklerini de muadilleriyle karşılaştırıp tüketiciye bilgi veriyor. Şirket tarafından yapılan açıklamaya göre web sitesinde en fazla karşılaştırma yapılan ürün grupları arasında cep telefonu, laptop, airfryer, TV, kahve makinası, süpermarket ürünleri, anne-bebek ürünleri ve kozmetik ürünler yer alıyor.

‘PARANIZIN BELLİ BİR KISMINI GERİ ALABİLİRSİNİZ’

Tüketicilere indirim döneminde karlı alışveriş için tavsiyeler veren Koç, “Vade farksız taksit yapan firmalardan uzun dönemli bozulmayacak olan ihtiyaçlarınızı stoklu alın.1 alana 1 bedava takibi ve yüzde 50 indirimli ürünleri takip edin. Yine aynı ürünleri çoklu adette alırsanız indirim olabiliyor. Ürün için kupon var mı kupon sitelerinden araştırın. Cashback sitelerini kullanarak paranızın belli kısmını geri alabilirsiniz. Ayrıca ürünle ve fiyatla ilgili yorumları okumadan satın alma kararı almayın. Fiyatlar bu dönemde düştüğü için ürünler çekici geliyor. Bu çekiciliğe kapılıp, ihtiyacınız olmayan ürünleri almayın” dedi.

Diğer Haberler

  1. ‘Çocuklar için kurduğumuz kitap kulübünde her hafta farklı yazarları ağırlıyoruz’
  2. Landman 18 Kasım’da, Amerika’dan 24 saat sonra Tv+’ta
  3. Semicenk ekim ayında da fizy’de en çok dinlenen sanatçı oldu
  4. Kanal D’nin yeni dizisi Uzak Şehir’in toplu afişi yayınlandı
  5. Efsanevi İngiliz müzik grubu Blue, İstanbul’a geliyor
  6. ‘Hain’ filminin afişi yayınlandı
  7. Doğaseverler 438 metre yüksekliğindeki Kayışdağı Ormanı’nda dağ çileği topladı
  8. Kağıthane’de Bitlis Tanıtım Günleri başladı
  9. Arka sokaklar oyuncuları son bölümde şehit polisler anısına oynadı
  10. Antalya Kültür Yolu Festivali başladı

© Copyright 2024

DHA