Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Rötar yapan havayolu şirketleri yolcuya tazminat ödeyecek

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) havayolu ile seyahat eden yolcuların haklarına dair yönetmelikte yaptığı değişiklikle birlikte rötar yapan havayolu şirketleri yolcularına tazminat ödeyecek.

ABONE OL
Rötar yapan havayolu şirketleri yolcuya tazminat ödeyecek
İbrahim YILDIZ/İSTANBUL, (DHA)-

SHGM’nin Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik'in (SHY-YOLCU) 3'üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendindeki değişiklik resmi gazetede yayımlandı. Yayımlanan değişikliğe göre, uçuşların teknik ve operasyonel nedenlerle tehir edilmesi ve yolcunun planlanan son varış yerine 3 saat ve daha fazla sürede ulaştırılması halinde, havayolu şirketi belirlenen ücretleri yolcuya ödeyecek. Buna göre, yolculara iç hat uçuşlar için 100 Avro, dış hat uçuşlarında ise yolcularına bin 500 kilometre veya daha kısa tüm uçuşlar için 250 Avro, bin 500 ile 3 bin 500 kilometre arası uçuşlar için 400 Avro, 3 bin 500 kilometreden daha uzun uçuşlar için 600 Avro, tazminat tutarı belirlendi. Söz konusu tazminat alacaklarının Türk Lirası cinsinden karşılığı hesaplanırken, tazminatın ödendiği güne ait Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru esas alınacak.

Diğer Haberler

  1. Devrilen hafif ticari aracın sürücüsü polis memuru, yaşamını yitirdi
  2. Artvin'de uçuruma yuvarlanan cipteki karı- kocayı ölüm ayırdı
  3. Şanlıurfa'da 'nişan atma' kavgası: 1 ölü, 7 yaralı
  4. Mersin’de zincirleme kaza: 1 ölü, 9 yaralı
  5. İstanbul trafiğinde bayram yoğunluğu sürüyor
  6. Kayseri'de, kamyona çarpan otomobildeki karı- kocayı ölüm ayırdı
  7. Muğla'da 2 otomobil çarpıştı: 4 ölü, 2 yaralı
  8. Balıkesir'de zincirleme kaza: 2 ölü, 10 yaralı
  9. Akrabaları arasındaki kavgayı ayırmaya çalışırken kalp krizi geçirerek öldü
  10. Vali Gül'den Çevik Kuvvet Şube Müdürlüğü’ne ziyaret

© Copyright 2025

DHA