Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

İkinci el otomobilde en çok yapılan hilelere dikkat

İkinci el otomobil piyasasında dolandırıcılık yöntemleri artıyor. Ekspertizler en sık karşılaşılan dolandırıcılık yöntemlerinin, kilometrenin düşürülmesi, kaza sırasında açılmış airbag’lerinin tamir edilmeden yeniden monte edilmesi ve iki farklı aracın birleştirilmesi olarak açıklıyor. Ekspertiz şirketi sahibi Murat Yaman "Müşteriler daha önce kaportaya dikkat ederlerdi. Şimdi motor sağlamsa, kaportaya bakmıyorlar bile" diye konuştu.

ABONE OL
Yalın Onat ERGÖR - Hami YEŞİLYURT/İSTANBUL,(DHA) -

Otomobil fiyatlarındaki artış ve neredeyse fabrika çıkışlı araba bulunamaması nedeniyle, ikinci el piyasasına talep arttı. Bu durumu fırsata çeviren dolandırıcılar, hasarlı araçları hileli yöntemlerle satmaya çalışıyor. Oto ekspertizlerinin verdiği bilgilere göre, en sık karşılaşılan dolandırıcılıklar, kilometre düşürme, kazada açılan airbagin tamir edilmeden yeniden takılması ve iki hasarlı aracın birleştirilerek satılması. Sigorta eksperleri ise bazı ikinci el otomobil ilanlarında, "Aracımın trameri şişirilmiştir. Normalde hasarı bu kadar yüksek değildir" ifadelerinin dikkate alınmaması gerektiğini dile getiriyor. 



"İKİNCİ EL PİYASASINDA DOLANDIRICILAR ÇOĞALDI"

Bir ekspertiz firmasında servis müdürü olarak çalışan Engin Tanlık, "Maalasef ikinci el piyasasındaki hareketlilik bazı dolandırıcıların çoğalmasına neden oldu. Araçta bir parça boya, iki parça sök-tak olduğunu söyleyip piyasaya sürüyorlar.

İkinci el araçlarda şu ara çok fazla kilometre düşürülüyor. Daha bugün kilometresi düşürülmüş bir araç tespit ettik. Airbag hileleri var. Orijinal diye gelen aracın aribagleri işlem görmüş olabiliyor" dedi. 

 

"BU ARALAR 2 ARAÇTAN BİR ARAÇ YAPANLAR ÇOK OLUYOR" 

Otocenter'da ekspertiz firması sahibi olan Murat Yaman ise "Yoğun şekilde araçların kilometrelerinin düşürüldüğünü görüyoruz. Gösterge panelini söküp, arkadan matkapla kilometreyi geri çekiyorlar. Arabada ne kadar beyin varsa, kilometreyi sıfırlamaya çalışıyorlar. Airbagleri direnç ile kandırmalar oluyor. İki araçtan bir otomobil yapanlar da çok oluyor. Müşteriler daha önce kaportaya dikkat ederlerdi. Fiyat artışı nedeniyle şimdi motor sağlamsa, kaportaya bile bakmıyorlar" diye konuştu. 

 

"TRAMERDE YAZAN RAKAM NEYSE, HASAR ODUR" 

Türkiye Sigorta Eksperleri Derneği Genel Koordinatörü Ufuk Yalçın, tramer üzerindeki hasar kayıtlarının değiştirilemeyeceğini belirterek "Sigorta şirketi istiyor diye daha az miktarda hasar yazılamaz. Hak sahibi istiyor diye de daha fazla yazılması söz konusu değil. Tramer üzerinde ağır hasar kaydı işlenmişse bir araca, daha önce bir pert işlemine konu olmuştur. Sigortadan yüksek rakam yazdırılarak fazla miktarda hasar alınmış gibi ifadeler kullanılabiliyor. Bu gerçek dışı bir ifade. Gerçekte tramer miktarı neyse hasar odur" dedi.

Diğer Haberler

  1. Osmaniye'de zincirleme kaza: 4 ölü, 3 yaralı
  2. Adana'ya şehit ateşi düştü
  3. Rize’de heyelan; Karadeniz Sahil Yolu tek yönlü ulaşıma kapandı; 3 araçta hasar oluştu
  4. YÖK Başkanı Özvar: 'Türkiye- Mısır Üniversitesi' kurulması için çalışmalar başladı
  5. 18 gündür kayıp kadının cesedi akrabasının samanlığında bulundu; 12 saat önce ölmüş
  6. Ataşehir Belediyesi ‘Beslenme Zamanı Paketleri’nin lansmanını yaptı
  7. Yaralı tilki fabrikaya sığındı
  8. Batman’daki eylemlerde 6 polis yaralandı
  9. Eşine mesaj atan akrabasını öldüren sanığa ‘haksız tahrik’ indirimi
  10. Gaziantep'te silahlı kız alıp- verme kavgası; 2 kardeş öldü, 2 yaralı

© Copyright 2024

DHA