Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

“Dijital medyanın kullanımı yüzde 70’leri aşacak”

KONDA’nın araştırmasını değerlendiren Doç. Dr. Deniz Yengin, konvansiyonel medyanın yerini yeni medyanın aldığı sürecin hızlandığını ifade ederek “Konvansiyonel medya kendini yenilemezse dijital medyanın kullanım oranı yüzde 70’lerin üzerine çıkacak” dedi.

ABONE OL
İSTANBUL, (DHA)-

KONDA Araştırma Şirketi’nin geçtiğimiz günlerde açıkladığı ve “Türkiye’nin yüzde 74’ü gazete okumuyor” başlığıyla basında yer bulan araştırma sonuçlarını değerlendiren İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya ve İletişim Bölüm Başkanı Doç. Dr. Deniz Yengin, sonuçların, yeni medyanın konvansiyonel medyanın yerini alma sürecinin hızlandığını gösterdiğini ifade etti. Yengin, “Konvansiyonel medya kendini yenilemezse dijital medya tüketimi ve kullanımı yüzde 70’leri aşacak” dedi.

“TELEVİZYON DİZİLERİ VE KADIN PROGRAMLARININ İZLENME ORANI ARTTI”

“Rapor, toplumun büyük çoğunluğunun günümüz kitle iletişim araçlarının yerine dijital medyayı tercih ettiğini gösteriyor” diyen Yengin, “10 yıllık farkı incelediğimizde televizyon dizileri ve kadın programlarında izlenmenin arttığını, spor programlarının izlenmesinin ise düştüğünü görüyoruz. Özellikle haber tüketiminde sonuçlar son derece çarpıcı. Halkın yüzde 14’ü haberleri televizyondan takip etmiyor. Hatta haberleri takip edenlerin yüzde 30'u kesinlikle televizyondan haber takip etmiyorlar. Bu durumun, ana akım medyaya olan güvenle ilgili şüpheli duruşun televizyon haberlerinin izlenmesine bir yansıması olarak değerlendirilmesi mümkün. Hatta sosyal medyadan haber tüketiminin de buna vesile olduğu söylenebilir” diye konuştu.

“İNSANLAR ARTIK ‘DİJİTAL YERLİ’ OLUYOR”

Türkiye genelinde her 10 kişiden 8’inin internet kullandığını ifade eden Yengin, “Bankacılık işlemlerini internetten gerçekleştirenlerin oranı yüzde 16'dan yüzde 40'a yükselmiş durumda. Kuşakları karşılaştırmadan şunu ifade edebiliriz: Toplumda genel olarak bir ‘dijital yerlileşme’ söz konusu. Dijitalin mekan ve zaman özgürlüğü, bireyi, standart yayın akışı ve prime-time alışkanlığından uzaklaştırıyor. Bununla beraber konvansiyonel medya yerini dijital medyaya bırakırken, dijital iletişim tüketimi de artıyor. Özellikle YouTube'un tüketicisi, ana akım medyaya karşı sunmuş olduğu alternatif yayınlarla yüzde 40'lara dayandı. Bu sayede dijital medya, birey için yeni bir arayış ve kaçış noktası olmayı başardı. Gelecekte; televizyon yayıncılığı kendini yenilemek zorunda kalacak. Aksi takdirde bireyin yayın akışını kendi belirlediği iletişim ortamlarının, yani dijital medyanın tüketimi yüzde 70'lerin üzerine çıkacak” ifadelerini kullandı.

Diğer Haberler

  1. Narin'in tutuklanan ağabeyi Enes: Nevzat, böyle bir olayı para için yapabilir
  2. Narin'in adı Adana'da korulukta yaşatılacak
  3. Antalya'da otel servis otobüsü şarampole düştü: 7 yaralı
  4. Ayhan Bora Kaplan davasında ara karar pazartesi günü
  5. Tekirdağ'da terör örgütü PKK propagandası yapan liseliye gözaltı
  6. Arnavutköy'de depoda yangın
  7. Cinayet silahını satmaya çalışırken yakalandı
  8. Narin’in tutuklu amcası Salim Güran, yeniden ifadesinin alınması için adliyeye sevk edildi
  9. Beden eğitimi dersinde fenalaşan Mert, yaşamını yitirdi
  10. Narin'in babası Arif Güran: Nevzat Bahtiyar'ın verdiği 4-5 çelişkili ifade var

© Copyright 2024

DHA