Yerli marka, bubble tea'yi dünyaya pazarlamaya hazırlanıyor
Tüm dünyada popülaritesi artan Tayvan kökenli içecek bubble tea, Türkiye'de de giderek yaygınlaşıyor. Özellikle çocuk ve gençlerin tercih ettiği yeni nesil içecek, aynı zamanda önemli bir ekonomik pazar haline geliyor. Yerli markalar ise üretim kapasitelerini artırarak yalnızca Türkiye'de değil yurt dışında da büyüyor.
Yeni nesil bir içecek olan bubble tea öne çıkarken yerli marka Bobajoy, üretim kapasitesini artırarak bubble tea'nin yalnızca Türkiye'de değil, farklı kıtalarda da potansiyeline ulaşmasını destekliyor. Çanakkale'de yeni bir fabrika kurma hazırlığı yapan marka, böylece Dünya'daki sektör liderlerinden biri olmayı hedefliyor.
“BUBBLE TEA, TÜRKİYE'DE SON 5 YILDA YAYGINLAŞTI"
Bobajoy'un Kurucu Ortağı Sabri Eyüp Küçük, “Bubble tea, bugün dünyada oldukça popüler bir ürün. Türkiye'de de yatırımlarımızla beraber özellikle son 5 yılda yaygınlaşmış durumda. Bu içecek, genel olarak çocuk ve gençlere hitap etse de farklı yaş gruplarının da beğenerek tükettiğini söyleyebilirim. Ben ve ortağım Şiar Turan uzun süren araştırmalar ve seyahatlerimiz sonucunda bu ürünün ülkemiz pazarında da sevileceğini düşünerek bir adım attık. 2015'te kurduğumuz markamız ile yalnızca Türkiye pazarını domine etmekle kalmıyor, aynı zamanda 40'tan fazla ülkeye de ihracat gerçekleştiriyoruz. Bubble tea'nin gün içinde tükettiğimiz pek çok meşrubat kadar popüler olacağını öngörüyoruz. Biz de yeni fabrikamızla beraber pazar payımızı küresel pazarda daha da büyüteceğiz" dedi.
“YILDA 50 MİLYON BARDAK BUBBLE TEA ÜRETİYORUZ"
Bubble tea üretim kapasitelerine dair bilgiler veren Küçük, “2 fabrikamızda 200'ü aşkın çalışma arkadaşımızla birlikte kesintisiz bir üretim gerçekleştiriyoruz. Yıllık ortalama 50 milyon bardak bubble tea üretimi kapasitemiz mevcut. Türkiye haricinde 40"ın üzerinde ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Bubble tea sektöründe dünyada fark yaratmayı hedefliyoruz. Hedefimiz dünyanın en büyük üreticisi olmak. Bu gayeye ulaşabilmek için Çanakkale'de yeni bir fabrika kurma hazırlığındayız. Ayrıca, bir ilki temsil eden ve patenti alınmış olan özel bir ürün dahil olmak üzere, toplamda iki yeni ürün ve marka daha yarattık. Böylece, dünya pazarındaki yerimizi sağlamlaştıracağız. Özellikle Avrupa ve Amerika'da güçlü bir varlık göstereceğiz. Uluslararası pazarda rekabet avantajı kazanacağız. Bugün, ürünlerimizi Türkiye'de 5 bini aşkın noktada çocuklar ve gençler ile buluşturuyoruz. Bubble tea'yi Uzak Doğu'dan çıkıp ülkemizde harmanlanarak dünyaya tekrar yayılan kültürel bir lezzete dönüştüreceğiz."