Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

"Şirketlerin dijital dönüşüme ilgisi artıyor"

Hızla gelişen teknolojiyle birlikte şirketler, dijital dönüşüm süreçlerine daha fazla ilgi gösteriyor. Özellikle pandemi süreci dijitalleşmenin öneminin anlaşılmasını sağladığını belirten, Optimal Ajans ve Optimal Yazılım CEO’su Umut Uysal, “Dijital dönüşüm, şirketlerin rekabet avantajı elde etmeleri ve sürdürülebilir büyüme sağlamaları açısından kritik bir öneme sahip. Rakipleriniz hızla iş süreçlerini dijitalleştirirken, sizlerin eski usul yöntemlerle piyasada tutunmanız mümkün değil. Bu durumun farkına varan şirketler, geç kaldıklarını düşünmek yerine hızla yol alan dijital dönüşüm trenine bir noktadan binmeye çalışmalı. Aksi takdirde, rekabette geri kalma riski ile karşı karşıya kalabilirler" dedi.

ABONE OL
İSTANBUL, (DHA) –

Pandemi döneminde dijital dönüşümün önemini daha iyi kavrayan markalar, rekabet avantajı elde etmek ve sürdürülebilir büyüme sağlamak amacıyla profesyonel kurumların kapısını çalıyor. Dijital teknolojilerin iş süreçlerine entegrasyonu, verimliliğin artmasına ve hizmet kalitesinin yükselmesine olanak sağlıyor. Bu durumun farkında olan şirketler ve kamu kurumları dijital dönüşüme dair adımlarını hızlandırıyor. Statista verilerine göre 2027 yılında dijital dönüşüm harcamalarının dünya çapında 3,9 trilyon dolara ulaşması bekleniyor.

“ŞİRKETLER REKABET AVANTAJI İÇİN DİJİTAL DÖNÜŞÜME ÖNEM VERMELİ”

Dijital dönüşümün şirketler için seçenek değil, zorunluluk haline geldiğini söyleyen Optimal Ajans ve Optimal Yazılım CEO’su Umut Uysal, “Dijital dönüşüm, şirketlerin rekabet avantajı elde etmeleri ve sürdürülebilir büyüme sağlamaları açısından kritik bir öneme sahip. Rakipleriniz hızla iş süreçlerini dijitalleştirirken, sizlerin eski usul yöntemlerle piyasada tutunmanız mümkün değil. Bu durumun farkına varan şirketler, geç kaldıklarını düşünmek yerine hızla yol alan dijital dönüşüm trenine bir noktadan binmeye çalışmalı. Aksi takdirde, rekabette geri kalma riski ile karşı karşıya kalabilirler” dedi.

“MÜŞTERİLERİMİZİN DİJİTAL DÜNYADA BAŞARILI OLMALARINI SAĞLIYORUZ”

Dijital dönüşüm süreçlerine dair şirketlere verdikleri destekten bahseden Umut Uysal, “Optimal olarak, dijital dönüşümün tüm aşamalarında şirketlere kapsamlı çözümler sunuyoruz. Tüm bu süreçler belirli bir sıralama dahilinde ilerletiliyor. İlk olarak, mevcut iş süreçlerini analiz ediyor ve dijitalleşme potansiyelini belirliyoruz. Ardından, şirketlerin ihtiyaçlarına özel stratejiler geliştiriyor ve uygulamaya geçiriyoruz. CRM ve ERP programları gibi dijital dönüşümde gerekli yazılımlar geliştiriyor ve bu yazılımların entegrasyonunu sağlıyoruz. Ayrıca web tasarımı, sosyal medya yönetimi, dijital pazarlama ve özel yazılım çözümleri gibi geniş bir yelpazede hizmetler sunarak, müşterilerimizin dijital dünyada başarılı olmalarını sağlıyoruz” diye konuştu.

“DİJİTAL DÖNÜŞÜME AYAK UYDURAMAYAN ŞİRKETLER BATABİLİR”

Dijital dönüşüme ayak uyduramayan şirketlerin, hızla değişen iş dünyasında rekabet güçlerini yitirerek iflas riskiyle karşı karşıya kalabileceğini söyleyen Uysal, şunları söyledi:

"McKinsey & Company'nin yaptığı araştırmalar, dijital dönüşüm projelerini başarılı bir şekilde uygulayan şirketlerin gelirlerini önemli ölçüde artırma potansiyeline sahip olduğunu göstermektedir. Dijital dönüşümü başarılı bir şekilde gerçekleştiren şirketler, operasyonel maliyetlerini yüzde 30'a kadar azaltarak verimliliklerini artırabilirler. Buna karşılık, dijital dönüşümü benimsemeyen şirketler, pazar paylarını ve rekabet avantajlarını hızla kaybetme riskiyle karşı karşıya kalmaktadır. IDC'nin verilerine göre, dijital dönüşüm süreçlerini benimsemeyen firmaların yüzde 70'inden fazlası beş yıl içinde rekabet gücünü kaybetmektedir. Blockbuster ve Kodak gibi dijital dönüşüme ayak uyduramayan şirketler, teknolojik gelişmeleri yakalayamadıkları için pazardan silinmişlerdir. McKinsey'nin araştırmaları, dijital dönüşüm sürecinde geri kalan firmaların ekonomik performanslarının önemli ölçüde düştüğünü ve rekabet avantajlarını kaybettiklerini göstermektedir."

“GELECEKTE DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜN DAHA DA HIZLANACAĞINI ÖNGÖRÜYORUZ”

Yeniliklere adapte olmanın tarihin her döneminde zor olduğunu vurgulayan Uysal, “Bugün de bizlerin şirketleri dijital dönüşüm süreçlerine ikna etmekte zorlanmamızın en büyük sebebi, yeniliğe karşı gösterilen dirençtir. Yeniliğe direnç göstermek doğru değil. Zaten hem çalışan hem de işverenler dijitalleşmenin kendilerine sağladığı somut faydaları gördükçe bu yaklaşım hızla değişiyor. Ayrıca, dijital dönüşüm süreçlerinin maliyetleri dışarıdan yüksek gibi görünse de, kısa ve orta vadede maliyetleri düşürdüğü görülüyor. Gelecekte dijital dönüşümün daha da hızlanacağını öngörüyoruz. Yapay zeka, nesnelerin interneti (IoT), blokzinciri ve büyük veri analitiği gibi teknolojiler, iş dünyasında ağırlığını hissettirmeye devam edecek. Bu teknolojiler, daha akıllı ve verimli iş süreçleri oluşturmanın yanı sıra, yeni iş modellerinin ortaya çıkmasına da olanak tanıyacak” dedi.

“FİNANS, SAĞLIK VE EĞİTİM GİBİ SEKTÖRLER DÖNÜŞÜMDEN DAHA ÇOK ETKİLENİYOR”

Dijital dönüşümün sektör bazındaki etkilerine değinen Umut Uysal, “Dijital dönüşüm bazı sektörleri daha hızlı ve derinlemesine etkiliyor. Örneğin kamu, dijital teknolojilerle hizmete erişimi kolaylaştırıyor. Diğer yandan finans sektörü, dijital bankacılık ve fintek çözümleriyle büyük bir değişimden geçiyor. Sağlık sektörü ise teletıp ve dijital hasta kayıt sistemleri gibi uygulamalarla hızla dijitalleşiyor. Eğitim sektörü de online eğitim platformları ve dijital öğrenme araçları sayesinde önemli bir dönüşüm yaşıyor. Bu sektörlerde dijitalleşme, operasyonel verimlilikten müşteri memnuniyetine kadar geniş bir yelpazede fayda sağlıyor. Elbette dijital dönüşümüm etki etmediği bir sektör yok fakat bu sektörlerdeki etki diğerlerinin çok daha üzerinde diyebiliriz. Bizler Optimal olarak, dijital dönüşümün geleceğine yön veren bir firma olmayı hedefliyoruz. Teknolojinin sunduğu fırsatları en iyi şekilde değerlendirerek, müşterilerimize inovatif ve sürdürülebilir çözümler sunuyoruz. Vizyonumuz, sadece bugünün değil, yarının da ihtiyaçlarına cevap verebilecek esneklikte ve ileri görüşlülükte olmak” ifadelerini kullandı.

 

 

Diğer Haberler

  1. TCMB: KKM için belirlenen asgari faiz oranı yüzde 70'ten yüzde 50'ye düşürüldü
  2. TBMM'de bütçe maratonunda son gün
  3. Türkiye İş Bankası, Alipay ile olan iş birliği kapsamının genişletildiğini duyurdu
  4. BEDAŞ ekipleri, AFAD’ın arama kurtarma eğitimlerine katıldı
  5. Dünya çapında yeni yıl ritüelleri araştırıldı
  6. TÜİK: Tüketici güven endeksi yüzde 1,9 arttı
  7. Bakan Uraloğlu: Avrasya Tüneli'ni 8 yılda 8,3 milyon sürücü kullandı
  8. TCMB: Yıl sonu enflasyon beklentisi yüzde 45,28 oldu
  9. TÜİK: Kasımda 188 bin 966 taşıtın trafiğe kaydı yapıldı
  10. SuperFresh’in ‘Tarımın Kadın Yıldızları’ Projesi, Smarties Awards 2024 MEA’nın altın ödülünün sahibi oldu

© Copyright 2024

DHA