Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Şikayetvar, Deneyim Raporları’nın ilk 6 aylık verilerini açıkladı

Şikayetvar, tüketicilerin aldıkları ürün ya da hizmetlerle ilgili fikirlerini paylaştığı, anketler üzerinden deneyimlerini puanladıkları ve bu şekilde bu ürün ve hizmetleri tercih edeceklere güçlü bir referans olma amacıyla oluşturduğu Deneyim Raporları ürününün ilk 6 ay verilerini açıkladı. 950 markanın 8 bin 307 modelinin bulunduğu Deneyim Raporları’nın ilk altı ayında toplam 177 bin 365 gerçek kullanıcı, deneyimlerini platform üzerinden paylaştı. Otomobil, cep telefonu ve akıllı saat gibi çok sayıda kategoride kullanıcıların deneyimlerinin aktarıldığı Deneyim Raporları’nda, değerlendirmesi en yüksek markalar yer aldı.

ABONE OL
İSTANBUL, (DHA) - 

 

Şikayetvar, 2022’nin Eylül ayında tüketicilerin kullanımına sunduğu Deneyim Raporları verilerini paylaştı. Tüketicilerin hangi ürünü seçeceğine dair kolayca karar vermek için on binlerce gerçek kullanıcı deneyimlerinin yer aldığı Deneyim Raporları’nda, kullanıcılar araştırma yaptıkları ürün ya da hizmet kategorisini seçerek markaların modellerine ulaşıp kullanıcı deneyimlerini görüntüleyebiliyor.

Stratejisini çözüm platformu üzerine kurgulayan Şikayetvar'ın satın alma kararları üzerine geliştirdiği yeni ürünü sayesinde tüketiciler, satın aldıkları ürün ya da hizmetlerle ilgili deneyimlerini paylaştı. Öte yandan kullanıcılar alışverişe başlamadan önce satın almayı planladıkları ürün ya da hizmetlerle ilgili diğer tüketicilerin deneyimlerinden faydalanarak daha doğru tercihler yaptı. Deneyim Raporları’nın ilk 6 ayında 177 bin 365 gerçek kullanıcı 10 kategoride 950 marka 8 bin 307 modeli değerlendirdi. 

DENEYİM RAPORLARI’NDA KATEGORİ SAYISI ARTACAK

Tüketicilerin en çok merak ettiği sektörler arasında yer alan Otomobil, Cep Telefonu, Robot Süpürge, Buzdolabı, Akıllı Saat, Air Fryer, Türk Kahvesi Makinesi, Çay Makinesi, Kulaklık ve Filtre Kahve Makinesi kategoriyle tüketici deneyimlerinin paylaşılmaya başlandığı Deneyim Raporları’nda kategoriler kullanıcıların doldurdukları anket sayısının tamamlanmasıyla artış gösterecek. 

HER KATEGORİ İÇİN AYRI DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ

Deneyim Raporları’nda her kategoride değerlendirilen kriterler ürün ya da hizmetin özelliklerine göre farklılık gösteriyor. Böylece gerçek kullanıcı deneyimlerini içeren raporlar her ürün özelinde ayrı ayrı değerlendiriliyor. Şikayetvar ziyaretçilerinin gerçek tecrübelerinden oluşan Deneyim Raporları’nda ürün ya da hizmetin özellikleri baz alınarak fiyat, performans, memnuniyet ve tavsiye, yetkili servis, ergonomi-kullanışlılık gibi kriter 10’luk skala üzerinden değerlendiriliyor. 

6 AYDA 170 BİNİ AŞKIN GERÇEK TÜKETİCİ DENEYİMİ

Deneyim Raporları’nın ilk 6 ayında cep telefonu kategorisinde 74 bin 839, otomobil kategorisinde 50 bin 982, robot süpürge kategorisinde 9 bin 892, buzdolabı kategorisinde 15 bin 788, akıllı saat kategorisinde 12 bin 655 ve air fryer kategorisinde 8 bin 606 tüketicinin farklı marka ve modelde ürünleri değerlendirdi. 

CEP TELEFONU KATEGORİSİNDE İPHONE ÖN PLANDA YER ALDI

Deneyim Raporları’nın ilk altı ayında cep telefonu kategorisinde 74 bin 839 anket gerçekleştirildi. Toplam 40 markanın ve 704 modelin yer aldığı cep telefonu kategorisinde değerlendirmesi en yüksek 3 model şu şekilde sıralandı: iPhone 13 Pro Max (94), iPhone 14 Pro Max (93), iPhone 13 Mini (92). Bu kategoride en çok karşılaştırılan modellerse iPhone 13 Pro Max  ve iPhone 14 Pro Max 

EN ÇOK KARŞILAŞTIRILAN MODELLER: CİTROËN C5 AİRCROSS VE PEUGEOT 3008

50 bin 982 anketin doldurulduğu otomobil kategorisinde Toyota Supra, tüketicilerden 93 skorla, değerlendirmesi en yüksek model oldu. Porsche Cayenne (90) ve BMW 530 (88) değerlendirmesi en yüksek diğer markalar olarak öne çıktı. Tüketicilerin en çok karşılaştırdığı modellerse Citroën C5 Aircross ve Peugeot 3008 oldu.

BUZDOLABI KATEGORİSİNDE 15 BİNİ AŞKIN TÜKETİCİ, MODELLERİ DEĞERLENDİRDİ

Verilere göre 15 bin 788 anketin doldurulduğu buzdolabı kategorisinde 38 marka ve 811 model yer aldı. 93 skorla Arçelik, LG ve Bosch değerlendirmesi en yüksek ilk marka olarak öne çıktı. En çok karşılaştırılan modelse Bosch KGN86AID1N ve Siemens KG86NAID1N oldu. 

AKILLI SAATLERDE DEĞERLENDİRMESİ EN YÜKSEK MARKA APPLE WATCH

127 markanın ve 667 modelin yer aldığı akıllı saat kategorisinde toplam 12 bin 655 tüketici, bu kategoride düşüncelerini Deneyim Raporları’nda paylaştı. Verilere göre Apple Watch Series 8 (45mm), Apple Watch Series 6 (40mm) ve Honor GS Pro tüketicinin en çok beğendiği modeller oldu. Bu kategoride en çok karşılaştırılan modellerse TCL’nin MT40X ve MT42 oldu. 

ROBOT SÜPÜRGEDE 93 SKORLA EN ÇOK BEĞENİLEN MODEL ROBOROCK S7 MAXV OLDU

10 bine yakın tüketicinin deneyimlerini aktardığı robot süpürge kategorisinde değerlendirmesi en yüksek model şu şekilde sıralandı: Roborock S7 MaxV (93), Dreame D9 (93) ve Roborock S6 MaxV (88). En çok karşılaştırılan modellerse Xiaomi Vacuum Mop 2 Pro ve Roborock S5 Max oldu. 

EN YÜKSEK DEĞERLENDİRME KENWOOD’UN

Deneyim Raporları’nın ilk altı ayında Air Fryer kategorisinin değerlendirmesi en yüksek modeli 93 skorla Kenwood HFP50.000BK oldu. Tefal’in Grill Precision ve Steam XXL modelleri en çok beğenilen diğer modeller olarak öne çıktı. Bu kategoride toplam 33 marka ve 106 model bulunuyor. 

ÖNE ÇIKAN DİĞER KATEGORİLER VE MODELLER 

Verilere göre; Türk kahvesi makinesi kategorisinde; Arçelik Mini Telve, çay makinesi kategorisinde Arçelik 3282 IM Gusto Çelik, kulaklık kategorisinde Apple AirPods Pro 2, filtre kahve makinesi kategorisinde Philips Daily Collection değerlendirmesi en yüksek marka ve modeller olarak öne çıktı.

 

Diğer Haberler

  1. TCMB, kasım ayı Piyasa Katılımcıları Anketi'ni yayımladı
  2. Aydın Memecik zeytini, Avrupa Birliği’nde tescilleniyor
  3. TÜİK: Tarım ürünleri üretici fiyatları arttı
  4. TÜİK: Ücretli çalışan sayısı yıllık yüzde 2,7 arttı
  5. THY uçak filosunu genişletiyor
  6. ‘Ülkemiz için yenilikçi projelere yatırım yapmaya devam edeceğiz’
  7. TÜİK: Tavuk eti üretimi azaldı, yumurta ve içme sütü üretimi arttı
  8. Garanti BBVA’da üst düzey atama gerçekleşti
  9. Bilal Ekşi: Zamanında kalkış oranını 11,4 puan iyileştirdik
  10. Bakan Işıkhan: Herkesin mutabık kalacağı bir asgari ücrette uzlaşılacağını ümit ediyoruz

© Copyright 2024

DHA